Fanovi nikad nisu prežalili slavan motor Wankel pa ?e kona?na potvrda da ga Mazda vra?a na velika vrata izazvati salvu oduševljenja.
No, motor Wankel ne?e više imati primarnu funkciju da bude pokreta? adrenalina u nekom sportskom modelu, kako je to bilo u slu?aju Mazde RX-7 te kasnije, razmjerno promašene, Mazde RX-8. Wankel koji je upropastio nekad slavnog proizvo?a?a NSU i od kojeg su ve? odavno digli ruke svi osim Mazde imat ?e sasvim drugu svrhu.
Naime, prema najnovijoj zamisli, koju su japanski stru?njaci patentirali, motor Wankel bit ?e dio naprednog hibridnog pogonskog sklopa. U svakom od prednjih kota?a budu?e Mazde RX-9 nalazit ?e se po jedan elektromotor, a ispod haube ?e biti smješten hibridni pogonski sklop koji ?e se sastojati od kombinacije motora Wankel i elektromotora, a oni ?e snagu slati na stražnje kota?e. Dakle, Mazda RX-9 u biti ?e imati pogon na sve kota?e, a primarna funkcija motora Wankel bit ?e pove?anje dosega.
Koristit ?e se za pove?anje dosega pa ?e biti direktno spojen na elektromotor, koji ?e u trenutcima kad je Wankel motor u funkciji raditi u generatorskom režimu te na taj na?in pove?avati kapacitet baterijskog paketa. Ako se obistine najave da su inženjeri Mazde uspjeli pove?ati u?inkovitost motora Wankel na ?ak 56 posto to ?e u svakom slu?aju biti razlog za svaku pohvalu i najbolji dokaz da ta tehnologija ima budu?nost. Obzirom da sve prednosti koje Wankel tehnologija nudi, nadamo se kako motor kakvog znamo nije samo povijesti relikt.
Svi nedostaci motora Wankel nadaleko su poznati. Velika potrošnja goriva i ulja, razmjerno loša pouzdanost i op?enito visoki troškovi održavanja mnoge su prisilili na odustajanje. Dobar povijesni primjer je NSU, koji je propao zbog motora Wankel, a zgodan pokazatelj su i cijene rabljenih primjeraka Mazde RX-8. Naime, ?esto se stje?e dojam da ih se vlasnici, pritisnuti velikim troškovima i malom trajnoš?u, žele riješiti pa ih daju u bescjenje, ali svejedno nema previše zainteresiranih kupaca.
Što se ti?e Mazde RX-9, ona se trebala predstaviti još na salonu u Ženevi u ožujku 2019. godine, ali je zbog komplicirane izvedbe još uvijek u fazi razvoja, a nije niti poznato kad bi se trebala otkriti javnosti.
Ako niste sigurni kakav je princip rada motora Wankel, svakako pogledajte video OVDJE.