Opel Vivaro-e prvo je potpuno elektri?no komercijalno vozilo nekog Njema?kog proizvo?a?a. Na tržište dolazi baš u trenutku kada dostava bez štetnih emisija postaje obavezna u brojnim regijama. Dostupan u tri razli?ite dužine i brojnim karoserijskim izvedbama, novi baterijsko elektri?ni Vivaro-e omogu?ava profesionalcima da osjete korist beskompromisne vrata do vrata dostave s nula štetnih emisija i to ne samo u slu?aju krajnjih nekoliko kilometara, ve? i na duže relacije.
Novi Opel Vivaro-e je potpuno funkcionalni LCV za kompanije s najvišim standardima koji zahtijevaju da se korištena vozila neprimjetno integriraju u njihove radne procese. Knjiga narudžbi bit ?e otvorena ovog ljeta, s prvim isporu?enim vozilima tijekom ove godine. Vivaro-e proizvodi se u istoj tvornici i na istoj proizvodnoj traci kao i varijante pokretane dizel motorima.
“Kao prvo potpuno elektri?no vozilo koje dolazi na tržište u D segment kombi vozila srednje veli?ine, uz mogu?i doseg do 330 km po WLTP ciklusu mjerenja, novi Opel Vivaro-e postavlja nove standard po pitanju jednostavnosti korištenja, pouzdanosti i profesionalnosti.” Rekao je Opelov CEO Michael Lohscheller.
Vivaro-e je svestran i fleksibilan kao i svaki drugi Vivaro, štoviše nosivost mu je usporediva onoj sli?nih LCV-a pokretanih motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Nosivost od 1275 kg Vivara-e usporediva je onoj klasi?nog Vivara Cargo S pokretanim 2.0 dizel motorom (maksimalna nosivost 1405 kg). Ovaj E-kombi jedino je elektri?no komercijalno vozilo koje se postprodajno može opremiti kukom za vu?u prikolica do maksimalno 1000 kg.
Kupci Vivara-e mogu birati izme?u dvije veli?ine litij-ionskog paketa baterija, ovisno o njihovim potrebama: onaj od 75kWh omogu?uje doseg do 330 km, dok oni s manje intenzivnim dnevnim potrebama korištenja na raspolaganju je paket baterija od 50kWh i dosegom od 230 km, po WLTP1 testnom ciklusu. Baterije se sastoje od 18 odnosno 27 modula, a kako je od samog po?etka planirana BEV (battery electric vehicle – baterijsko elektri?no vozilo) verzija, baterije su smještene ispod tovarnog prostora tako da nimalo ne utje?u na prakti?nost korištenja.
Sofisticirani sustav regenerativnog ko?enja, koji sakuplja energiju prilikom vožnje kada bi se koristilo ko?enje motorom, ili klasi?nog ko?enja, dodatno pove?ava ukupnu efikasnost.
Sa 100kW (136KS) i 260 Nm okretnog momenta elektri?nog pogana, Vivaro-e nudi više performance od ve?ine komercijalnih elektri?nih vozila. Elektroni?ki ograni?ena maksimalna vrzina od 130 km/h omogu?ava vožnju autocestom, a istovremeno štiti doseg. Baterije smještene ispod tovarnog prostora dodatno snižavaju težište, što pak doprinosi stabilnosti u zavojima ili pri jakom vjetru Vivara-e ?ak I kad je pod punim optere?enjem. Niže težište naravno doprinosi i ve?em užitku vožnje.
Olakšana elektri?na mobilnost: brojne opcije punjenja, “OpelConnect” e-servis
Ispunjavaju?i svoju ulogu pouzdanog partnera za korisnike malih i srednjih flota, malih poduzetnika, i velikih kompanija, Vivaro-e je jednostavan za punjenje kao i za korištenje. Svaki Vivaro-e može se puniti na više raznih na?ina: putem zidne kutije (“wall box”), brzim punja?em, ili ?ak i iz ku?ne uti?nice ako je to potrebno.
Ako se koristi javna punionica od 100kW jednosmjerne struje, baterijski paket od 50kWh do 80% kapaciteta napuni se za samo 30 min (približno 45 minuta za baterijski paket od 75kWh). Opel nudi ugra?ene punja?e koji osiguravaju da ?e vrijeme punjenja biti najbrže mogu?e, te da baterije imaju dug životni vijek (garancija za baterije je 8 godina, odnosno 160000 km). Ovisno o tržištu i razvijenosti lokalne infrastrukture, Vivaro-e standardno je opremljen trofaznim ugra?enim punja?em snage 11kW, odnosno 7,4 kW jednofaznim punja?em.
Ponuda kablova za punjenje i “wall box-ova” varira ovisno o energetskoj infrastrukturi svakog tržišta, što zna?i da kupci Vivara-e imaju mogu?nost pristupa i korištenja punionicama gotovo bilo gdje.
Kako bi u?inili Vivaro-e još prakti?nijim , “OpelConnect”, “myOpel” aplikacija i “Free2Move Servis” – marka mobilnosti PSA grupe, pružaju posebna rješenja za elektri?na vozila. Ove usluge raspoložive su putem aplikacija.
“Charge My Car” (napuni moj automobil) funkcija “Free2Move Services” app-a, pruža pristup do više od 140.000 punionica širom Europe, uklju?uju?i i pla?anje. Kako bi korisnici još lakše mogli odabrati pravu punionicu, “Free2Move Services” aplikacija radi pred izbor ponu?enih punionica ovisno o udaljenosti do punionice, brzine punjenja, te trenuta?ne cijene punjenja na javnim punionicama.
Putem funkcije daljinskog upravljanja “OpelConnecta” kupac može pomo?u svog pametnog telefona provjeriti stanje napunjenosti baterije, programirati kada ?e klima ure?aj rashladiti vozilo, odnosno kada ?e se obaviti samo punjenje priklju?enog vozila.
Uz to “OpelConnect” omogu?uje uslugu eCall-a (ePoziv), pozive u slu?aju kvara te brojne druge uslige, poput provjere statusa i informacije o vozilu. LIVE Navigation pruža online prometne informacije uživo.
BEV za sve zadatke: crew cab, platform cab, people carrier, tovarni prostor volumena do 6.6m3
Opel je Vivaro-e osmislio da zadovolji širok dijapazon potreba kupaca. Karoserijske izvedbe uklju?uju: crew cab, platform cab i people carrier, koji imaju nosivost do 1275 kg, i ukupnu masu izme?u 2800 I 3100 kg. Kompaktna izvedba dužine karoserije od 4,6 m pozicionirana je upravo izme?u kompaktnih gradskih dostavnih vozila, i klasi?nih dostavnih kombija. S krugom okretanja od 11,3 m, vrlo je okretan u uskim prostorima. Ve?ina izvedbi je visine 1,9m što im omogu?ava pristup podzemnim garažama, i shopping centrima s niskim krovištem.
Zahvaljuju?i prakti?nom FlexCargo sustavu prtljažnog prostora kroz suvoza?ko sjedalo, volume prtljažnog prostora S izvedbe narasti ?e sa 4.6m3 na 5.1m3 . Ovaj sustav omogu?ava transport predmeta do 3,32 m dužine.
M i L verzije duge su 4,95 odnosno 5,30m uz prtljažni prostor zapremina 5,8 i 6,6m3.
U ove izvedbe mogu se sigurno u?vrstiti ljestve ili paneli dužina 3.67 odnosno 4.02m. Kokpit je opremljen nizom prakti?nih prostora za odlaganje ve?ih ili manjih stvari (Vivaro-e je opremljen elektri?nom parkirnom ko?nicom).
Široka stražnja, i klizna bo?na vrata omogu?avaju neograni?eni pristup prtljažnom ili putni?kom prostoru.. Posebno su prakti?na elektri?no pokretana bo?na klizna vrata, koja se mogu otvoriti, zamahom stopala ispod bo?nog praga prilikom ulaska.
Izobilje sustava za pomo?: od automatskog ko?enja u slu?aju nužde, do sustava za upozorenje na zamor i pospanost
Poput svojih ro?aka koje pokre?u motori s unutrašnjim izgaranjem, Vivar-e nudi neuobi?ajeno široku paletu sustava pomo?i voza?u, što pove?ava sigurnost profesionalnih korisnika. Uz Head Up zaslon, Vivaro-e opremljen je sustavom za zadržavanje u prometnoj traci (Lane Keep Assist), proširenim sustavom raspoznavanja prometnih znakova (Extended Traffic Sign Recognition), sustav upozorenje na zamor/pospanost (Drowsiness Alert) poluautomatskim tempomatom (Semi-Adaptive Cruise Control), upozorenje na mogu?nost sudara (Forward Collision Alert), te sustav automatskog ko?enja u nuždi (Automatic Emergency Braking).
Ultrazvu?ni senzori na prednjem i stražnjem kraju upozoravaju voza?a na potencijalne prepreke prilikom parkiranja, te služe za nadzor mrtvog kuta u vožnji. Ovisno o nivou opreme, Vivaro-e je opremljen stražnjom kamerom s pregledom od 180 stupnjeva, koja sliku projicira na dodirni zaslon veli?ine 7 in?a.
Multimedijski radio i NaviPro infotainment sustav isporu?uje se uz 7 in?ni dodirni zaslon. Oba su opremljena sustavom integracije telefona putem Apple CarPlaya, I Android Auto. Multimedia NaviPro infotainment sustav opremljen je Europskom navigacijom s 3D prikazom.
Vivaro-e nastavlja Opelovu elektri?nu ofenzivu, ali i pri?u o uspjehu Vivaro modela koja je zapo?ela 2001. godine predstavljanjem prve generacije ovog Opela.
Idu?i Opelov elektri?ni LCV, Combo-e stiže 2021. Opel ?e u svojoj ponudi imati elektrificiranu izvedbu svakog osobnog I komercijalnog modela u ponudi do 2024. godine.