Iako je Fond za zaštitu okoliša i energetsku u?inkovitost najavio kako ?e tek u svibnju objaviti natje?aj u kojem ?e obilato sufinancirati ekološki ?iste automobile, dobro “zašiljite olovke”, pripremite se, obi?ite trgovce ve? sada, jer uvjeti su ovaj put posve druk?iji. ?ak 110 milijuna kuna imat ?e prije svega gra?ani na raspolaganju za kupovinu posve novih elektri?nih automobila te plug in izvedbi. Hibridi se ne?e sufinancirati baš kao ni prošle godine, a ove godine ne?e se poticati ni kupnja novih elektro bicikala!
Maja Raj?i?, na?elnica Sektora za energetsku u?inkovitost kazala je: – Nema više “najbržeg prsta” i “podmetanja trudnica” u redovima u poštama! ?inili smo sve da poticaji budu transparentniji, jednostavniji, pristupa?niji.
Više na linku: https://www.fzoeu.hr/hr/ove-godine-105-milijuna-kuna-za-poticanje-elektricnih-vozila/8490
Mi bismo dodali kako više nema ni protuustavnih apliciranja, gdje nisu za poticaje mogle konkurirati oni bez interneta, gdje su hendikepirani bili oni sa sporim internetom, gdje su u prednosti bili oni koji su koristili 5G mrežu, opti?ke kablove. Nema više ni varanja ni zlouporaba korištenja informacija unutar Fonda, nema curenja podataka.
Sve ?e biti transparentno, a najve?u ulogu imat ?ete vi sami i trgovci automobile. Oni su ti kod kojih ?ete aplicirati za unaprijed to?no poznati automobile. Morat ?ete im dati i akontaciju u visini od 7 posto vrijednosti željenog automobile i ne?ete mo?i odustati od recimo elektri?nog Twinga i predomisliti se u me?uvremenu za eventualno Hyundai Konu Electric, ili bilo koji drugi auto. Osim elektri?nih automobile država ?e poticati gra?anima još jedino plug in automobile, pa i velikih SUV-ova ?ija emisija CO2 ne premašuje više od 50 grama po prevaljenom kilometru. Veliki je to porast sredstava za ovu namjenu, jer prošle je godine bilo izdvojeno 44 milijuna kuna, s time da ?e sada ve?ina sredstava biti namijenjena gra?anima. Rast je to od 140 posto.
Kako ?e se odvijati proces apliciranja?
Iako ve? sada slobodno možete krenuti u odabir automobile, kontaktirati trgovce i pripremati papirologiju službeni trenutak ovogodišnjeg “lova na poticaje” dogodit ?e se ve? za koji dan. Fond je najavio kako ?e u svibnju prvo, zbog preinaka modela, prvo raspisati Javni poziv proizvo?a?ima, generalnim zastupnicima ili uvoznicima motornih vozila. Oni ?e se prvi prijavljivati i “jam?iti” Fondu s kojim modelima, kojim koli?inama i na kojim mjestima i u datom trenutku ?e omogu?iti natjecanje i gra?anima. Taj dan obznanit ?e u drugom Javnom pozivu u kojem ?e biti to?no propisano, u kojem ?asu ?e natjecanje po?eti i što je još eventualno bitno prikupiti da bi se udovoljilo uvjetima. Kako ?e to funkcionirati u praksi teško je za sada i pretpostaviti.
Izgledno je kako više ne?e biti sre?kovi?evskog sretnog prsta, baš kao ni redova u poštama, no moglo bi se dogoditi da redova bude u prodajnim salonima. Kako samo saznali bit ?e brojna takva mjesta a generalni distributeri odre?ivat ?e gdje ?e se mo?i obaviti prijave.
Samim time onemogu?ena je kupovina takvih automobila u inozemstvu, što su nerijetki ?inili. Doma?i trgovci dobili su ogromne “privilegije”, ali i obavezu i odgovornost. Time je narušena i europska agenda koja po?iva na slobodnom protoku, ljudi, roba i kapitala, no to je tek jedan manji dio ove pri?e. ?injenica je kako su najavljeni poticaji napredak od sedam milja u odnosu na sve što je bilo do sada.
Budite spremni i ?itajte svaki dan web stranicu Fonda za zaštitu okoliša i energetsku u?inkovitost (FZOEU). Pitanje je trenutka kad ?e Fond objaviti natje?aj. Stoga svi oni koji žele kupiti elektri?ni ili plug in automobile, elektromotor ili elektrobicikl budite na oprezu. Prošli natje?aji za gra?ane bili su u najmanju ruku diskutabilni. Informacije su curile povlaštenima i prije objave natje?aja i ostali su brojni repovi nakon njega. Bilo kako bilo, ubrzo slijedi nova runda subvencioniranja ekološki prihvatljivih vozila. Prije tri godine samo 15 milijuna kuna poticaja planulo je u samo 90 minuta, prošle godine 44 milijuna planulo je za samo 90 sekundi!