Kako brinuti o besprijekornom radu ovjesa?

0
3053

Ovjes je jedan od najvažnijih sustava u automobilu, mnogi ga po važnosti svrstavaju odmah iza ko?ionog sustava, a zadatak mu je spajanje karoserije vozila s kota?ima i vožnju u željenom smjeru.

Ona zapravo na sebe preuzima djelovanja najrazli?itijih sila koja se stvaraju za vrijeme vožnje te ih prigušuje i smanjuje vibracije nastale zbog njih i na kraju omogu?ava da se kota?i to?no navode na željeno mjesto. Kako bi ovjes pravilno radio potrebno je napraviti geometriju kota?a. Svaki automobil ima svoju geometriju kota?a, me?utim s vremenom se ona promijeni upravo zbog djelovanja razli?itih sila na ovjes pa ju je potrebno s vremena na vrijeme ponovo napraviti kod ovlaštenih servisera.

Postoje mnogi voza?i koji imaju automobil po sistemu ‘nato?i i vozi’, dakle ne brinu se posebno o svom vozilu osim što ga eventualno ponekad operu. Ipak, postoje mnogi sustavi na vozilu o kojima voza? treba brinuti ukoliko želi biti siguran u prometu. Upravo je ovjes jedan od najvažnijih faktora sigurnosti, a njegov glavni dio su amortizeri. Voza? koji pravilno osluškuje rad svog vozila itekako može primijetiti kada amortizeri više ne odra?uju svoju funkciju kako treba.

Amortizer zaustavlja te usporava njihanje vozila za vrijeme vožnje. Kada je amortizer istrošen, dolazi do veoma velikih oscilacija u cijelom ovjesu što možemo primijetiti neuobi?ajenim njihanjem automobila. Vozilo zapravo ne leži dobro na cesti, što zna?i da je i svako ko?enje, zaustavljanje – rizik, pitanje ho?e li vozilo ostati na cesti ili ?e otklizati tko zna kamo. Amortizer i njihovu ispravnost, osim ‘osje?aja da nešto ne štima’, možete provjeriti i malenim testom. Naime, amortizer zaustavlja vozilo u tri njihanja, ako sve radi kako treba. Ako se automobil zanjiše više od tri puta, znak je da amortizeri nisu dobri.

Dakako, najbolje je odmah reagirati i odvesti vozilo kod mehani?ara koji ?e napraviti pregled nad stvarnim stanjem stvari. Ako su amortizeri nagriženi, jedino prihvatljivo rješenje je odmah ih zamijeniti. Mnogi voza?i nisu nimalo svjesni opasnosti koje iza sebe skrivaju istrošeni amortizeri. Naime, oni su samo prvi simptom koji, ako se ne lije?i, stvara nove probleme s ovjesom. Nakon što su vam amortizeri postali neispravni i vi ih niste zamijenili novima, oni ?e nastaviti nagrizati gume, selen blokove, ležajeve i ostale dijelove na ovjesu pa ?e se kvarovi samo gomilati, jednako kao i troškovi. Osim njihanjem neispravnost amortizera može se uo?iti i curenjem ulja iz njih jer koriste ulje koje se nalazi u klipnja?i. Ako vidite kapljice ulja, amortizere je potrebno ?im prije zamijeniti.

Dobro je znati da neispravni amortizeri produljuju put ko?enja. Ako se vozilo kre?e 50 km na sat i ima loše amortizere, put ko?enja se produljuje na oko 3,5 metra, što je u gradskom prometu doista mnogo.

Osim brige o amortizerima, kako bi ovjes dobro radio, potrebno je i redovito pratiti i raditi geometriju guma. Ona se treba provjeravati s vremena na vrijeme jer se sustav zbog djelovanja najrazli?itijih sila u tijeku vožnje poremeti. Kako bi se napravila dobra geometrija guma amortizeri moraju biti ispravni, gume i kota?i moraju biti istih dimenzija, a tlak u gumama kako je propisano. Ako sve ovo nije kako treba, raditi geometriju guma sasvim je – beskorisno.

Uz sve ovo, trebate znati da i na?in vožnje utje?e na stanje ovjesa. Što je vožnja brža, to je utjecaj razli?itih sila na gume, a samim time i ovjes ve?a pa je i istrošenost s vremenom ve?a i ja?a. Osim toga, razne neravnine i rupe po voznoj podlozi tako?er utje?u na stanje ovjesa pa se lagana vožnja svakako više preporu?uje za zaštitu ovog dijela vozila. Mnogi tako?er žele poljepšati vozilo pa stavljaju široke niskoprofilne gume kako bi izgledalo robusnije, sportskije. Me?utim, i ovo ima poguban utjecaj na ovjes.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com