Najviši njema?ki sud presudio je protiv Volkswagena u zna?ajnom slu?aju povezanom sa skandalom s dizelskim emisijama i otvorio put tisu?ama novih tužbi.
Njema?ki Savezni sud (BGH) donio je u ponedjeljak obvezuju?u presudu u slu?aju Herberta Gilberta, koji je zahtijevao naknadu troškova u cijelosti za njegov automobil. Prema rješenju, on ima pravo na djelomi?nu naknadu nakon vra?anja vozila VW-u.
Tvrdnja se odnosila na takozvani skandal “Diesel-gate”, pod kojim je njema?ki proizvo?a? automobila priznao manipuliranje vozilima kako bi zavarao testove emisija.
Glasnogovornik VW-a izjavio je da ?e se sada obratiti ostalim kupcima koji su podnijeli zahtjeve i ponuditi im jednokratnu naknadu ako vrate svoj automobil. U izjavi poslanoj Euronewsu, glasnogovornik VW Nicolai Laude rekao je kako ?e se veli?ina te naknade utvr?ivati za svaki slu?aj.
Tako?er, presuda nije razlog za nove zahtjeve, dodaju?i da još uvijek nema neodgovorenih pitanja, poput zastare, te mogu li i kupci koji su kupili automobil nakon rujna 2015. podnijeti zahtjeve.
Na konferenciji za novinare, Gilbert je rekao da je ovo “sjajan dan i velika presuda, kakvu sam i predvidio. Ova ?e presuda pomo?i tisu?ama drugih tužitelja koji su zaglavili u svojim postupcima da kona?no do?u do zaklju?ka”.
Presuda bi mogla utrti put za nekoliko tisu?a trajnih slu?ajeva protiv VW-a. U skandal je bilo uklju?eno najmanje 11 milijuna automobila, od kojih je 8 milijuna u Europi.
VW ?e vjerojatno biti obvezan platiti naknadu
Suci su ve? presudili da ?e VW biti obvezan platiti odštetu, ali da kupci ne?e dobiti cjelokupnu otkupnu cijenu svog vozila. Umjesto toga, dobili bi takozvanu “naknadu za korištenje” za prije?ene kilometre.
No Gilbert je umjesto toga podnio odštetni zahtjev za cjelokupnu otkupnu cijenu od 31.500 eura za svoj VW Sharan.
Viši regionalni sud u Coblenzu presudio je da Gilbertu duguje 25.600 eura plus kamate po povratku automobila. Obje su se stranke žalile protiv ove presude.
VW tvrdi da kupcu nije nanesena nikakva šteta instaliranjem softvera za ispuh, jer se vozilo moglo koristiti u bilo kojem trenutku, a ugradnja softvera nije prouzro?ila gubitak vrijednosti ili druge nedostatke.