Četvrta generacija Mazde koja se za europsko tržište zvala 626 (1987. – 1992.) proizvodila se u četiri karoserijske varijante: sedan, lifback sedan, kupe i karavan.
Pogon je bio prednji ili na sve kotačle, motor benzinski, turbobenzinski ili dizelski s kompresorom (Comprex). Zatim, brojni korišteni motori imali su i svoje podvarijante s razli?itim postavkama elektronike, bregastih vratila, korištenja katalizatora itd. Od zanimljivosti spomenimo još varijante s digitalnom instrumentnom pločom i elektroničkim skretanjem stražnjih kotača, a pojedini motori koristili su i VICS (Variable Inertia Charging System), varijabilnu usisnu granu s dva seta kanala, pri čemu leptir-ventil na višim okretajima preusmjerava zrak na kraće kanale.
Kasnije je za V6 motore Mazda razvila VRIS (Variable Resonance Induction System), pri čemu se koristi jedna komora s pregradama i ventilima koji propuštaju zrak preko pojedinih pregrada ovisno o okretajima pa se tako produlji put zraka do cilindra i koristi Helmholtzova rezonancija za ostvarivanje efekta prednabijanja.
Jedna posebna verzija bila je GT. Koristila je 2.0 benzinski usisni četverocilindarski motor od 140 KS (165 KS u japanskoj verziji) s dva bregasta vratila u glavi i 16 ventila (najčešće s poklopcem ventila zlatne boje), a vrti se do 7000 okretaja u minuti. Od opreme su mogući bili ABS, posebne felge, disk kočnice (prednji ventilirani diskovi), profilirani sicevi, retrovizori na struju, klima, tempomat, šiberdah itd., sve što se i danas očekuje i ugrađuje u automobile.
Osim GT značke i pinstripe bočnog ukrasa, upravo motor ističe ovaj model. Koristi ojačani blok, kovane klipnjače, uljne brizgaljke za dodatno podmazivanje, hladnjak za ulje, elektroni?ko ubrizgavanje goriva i kompresiju, ovisno o varijanti, od 9.2:1 do 10.5:1. Sven, vlasnik fotografirane Mazde 626 GT iz 1988., prodaje svoju kako bi nastavio drugi projekt, BMW E30 s motorom iz 2002 ti.
Foto: Tomislav Keglević