Kamionski odjel njema?kog Daimlera i švedski proizvo?a? kamiona Volvo AB najavili su u ?etvrtak da ?e njihova zajedni?ka tvrtka 2025. godine po?eti proizvoditi vodikove gorive ?elije u Europi, zatraživši podršku od Europske unije.
Njema?ki i švedski proizvo?a? teških kamiona osnovali su u ožujku zajedni?ku tvrtku cellcentric, najavivši više pojedinosti u 2022. godini. Istaknuli su samo da cellcentric ve? proširuje proizvodnju prototipa.
“Partnerstva poput cellcentrica važna su za našu odluku da dekarboniziramo cestovni promet”, poru?io je u priop?enju izvršni direktor Volva Martin Lundstedt.
Europska unija zalaže se za strože standarde emisije štetnih plinova i potaknula je snažan uzlet elektri?nih automobila s nultom emisijom ugljikovih spojeva.
Njihove su baterije teške, a vodikove gorive ?elije na glasu su kao potencijalno održiviji elektroenergetski sustav za dulja putovanja. ?elije proizvode struju iz vodika, a ispuštaju samo vodu, objašnjava Reuters.
Dvije kompanije poru?ile su danas da bi u Europi do 2025. godine trebalo izgraditi oko 300 stanica za punjenje teških vozila vodikom i pove?ati njihov broj na oko 1.000 do 2030.
Osim što ?e zajedni?ki ulagati u proizvodnju gorivih ?elija, dvije tvrtke ostat ?e konkurenti na drugim podru?jima. I jedna i druga nadaju se da ?e za otprilike tri godine testirati kamione s gorivim ?elijama i po?eti njihovu masovnu proizvodnju u drugoj polovini desetlje?a.
Budu?i da su kamioni s nultom emisijom štetnih plinova znatno skuplji od onih s pogonom na fosilna goriva, Daimler i Volvo smatraju da ?e biti “potreban regulatorni okvir da se osigura potražnja i pristupa?nost”.
Dvije tvrtke poru?ile su da bi poticajne mjere trebale uklju?iti subvencije za “CO2-neutralnu tehnologiju i porezni sustav temeljen na sadržaju ugljika i energije”.
U video-konferenciji s dvije tvrtke europska povjerenica za promet Adina V?lean najavila da ?e Komisija na ljeto predstaviti prijedlog izmijenjene direktive o alternativnim gorivima.
Direktiva ?e po njezinim rije?ima “uklju?ivati obvezuju?e zahtjeve gradnje infrastrukture za punjenje (vozila) vodikom”, najavivši i financijsku podršku “gdje bude potrebno”.
Proizvo?a? automobila Stellantis najavio je da ?e do kraja godine u Europi po?eti isporu?ivati kombije srednje veli?ine s pogonom na vodikove gorive ?elije.
Stellantis je tada naveo da Njema?ka ima 90 postaja za punjenje vodikom, a Francuska 25.
HINA