Nautika u šest mjeseci s padom od 42 posto, ali ljeto donosi bolji rezultat

0
223

Nauti?ki turizam u prvoj polovici godine ostvario je 42 posto manje dolazaka stranih jahti i brodica nego u isto vrijeme 2019., a dobre najave za ljeto s pove?anjem dolazaka nauti?ara potvr?uju taj segment trenutno jednim od ja?ih turisti?kih aduta Hrvatske, isti?u iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iznose?i podatke i najave za nauti?ki segment, koji u Ministarstvu prate putem sustava eNautika, naglašavaju da je pad dolazaka bio manji nego u ukupnom turizmu te da veseli što se dolaskom ljetne ‘špice’ taj pad smanjuje.

“Iako je 42 posto manje dolazaka u šest mjeseci ove godine zna?ajan pad, to se ipak smanjuje iz mjeseca u mjesec, što ukazuje da bi kona?ni rezultati za nauti?ki sektor mogli biti puno bolji nego se predvi?alo u trenutku izbijanja pandemije”, komentiraju iz Ministarstva.

To potvr?uju i podacima samo za lipanj, kada je bilo gotovo 11 tisu?a dolazaka, što je, kako kažu, 21,4 posto manje nego u lipnju prošle godine.

Mega jahti tek nešto manje, a turista-nauti?ara na plovilima puno manje nego lani

Važnim drže i što je u hrvatski Jadran došlo dosta velikih i mega jahti ?iji su vlasnici, kako ocjenjuju iz Ministarstva, Hrvatsku prepoznali kao sigurnu destinaciju.

“Jahti duljih od 20 metara u prvoj polovici ove godine došlo je gotovo 428, što je tek 23,4 posto manje nego lani, dok ih je u lipnju došlo jednako kao u istom lanjskom mjesecu ili 219”, kažu iz Ministarstva.

S druge strane, turista odnosno nauti?ara, i stranih i doma?ih, ukupno je na svim jahtama i brodicama koje se iznajmljuju te na malim brodovima za višednevna krstarenja bilo nešto više od 43 tisu?e, što je na razini od oko 21 posto lanjskih dolazaka (kada ih je bilo više od 209 tisu?a).

Najve?i udjel u tom padu bilježi se s turistima koji su odmor provodili na malim kruzerima (brodovi za kružna putovanja), jer ih je u šest mjeseci ove godine bilo 30 tisu?a ili 98,2 posto manje, što objašnjavaju nedostatkom avionskog prometa, kojim su ti turisti naj?eš?e dolazili, i najviše iz prekooceanskih destinacija, kojih ove godine još nema zbog ograni?enja putovanja.

Digitalizacijom do boljih i bržih usluga u pomorskom prometu

Iz Ministarstva mora poru?uju i da su zbog olakšanja boravka u Hrvatskoj stranim nauti?arima u ovim novim okolnostima u suradnji s Ministarstvom uprave i Finom unaprijedili svoje elektronske usluge unutar sustava eNautika, koji je kao prvi u državi integriran sa sustavom ePristojbi, ?ime je omogu?eno online pla?anje naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od one?iš?enja.

“To zna?i da vlasnici stranih jahti i brodica mogu samostalno od ku?e ishoditi vinjete, kako bi u lu?kim kapetanijama i ispostavama lu?kih kapetanija platili pristojbu za plovidbu hrvatskim morem. Ovakvo karti?no pla?anje omogu?ava provedbu usluge u samo nekoliko minuta nakon ?ega korisnik može odmah preuzeti elektroni?ki potpisanu i ovjerenu potvrdu o uplati naknada za sigurnost plovidbe po prijavi jahte ili brodice ili tzv. eVinjetu”, kažu iz Ministarstva.

Tu uslugu za sada mogu koristiti državljani sedam država ?lanica EU (Italija, Španjolska, Slova?ka, Belgija, Latvija, Estonija i Luxemburg), a iz Ministarstva podsje?aju i da je od 1. velja?e 2020. u punoj primjeni i centralizirani elektronski Upisnik brodova, što je važan dio digitalizacije ukupno pomorskog prometa.

“Iako je u kratkom periodu primjene, unutar kojeg su lu?ke kapetanije i ispostave obavljale poslove u posebnom režimu rada sukladno epidemiološkim preporukama, statisti?ki pokazatelji pokazuju zna?ajno skra?ivanje vremena upisa plovnih objekata putem tog Upisnika. Postupak upisa i brisanja jahti s prosje?no 42 dana u 2019. sada je skra?en na 17 dana, a izdavanje isprava i dokumenta za brodice sa 13 dana na prosje?no samo 2 dana. O?ekuje se da ?e se nakon integracije s ostalim nadležnim tijelima u idu?em razdoblju svi postupci upisa i njihovo prosje?no rješavanje obaviti u 72 sata od podnošenje potpunog zahtjeva”, zaklju?uju iz tog Ministarstva.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com