Ako je naglo nastupila bilo koja od navedenih nepravilnosti potrebno je zaustaviti vozilo i kontrolirati razinu motornog ulja, rashladne teku?ine, prenosi RevijaHAK.
Kad automobil dimi to obi?no nije dobar znak, odnosno naj?eš?e je to najava problema koji zahtijevaju posjet mehani?aru i troškove servisa. Ispusi vašeg automobila mogu biti u raznim bojama, a svaka od njih može indicirati i neispravnosti a koje mogu imati nebrojno razli?ite uzroke ali opet spomenuti ?emo neke naj?eš?e. HAK-ov tehni?ki savjetnik Marin Morava objašnjava…
Plavi dim
Naj?eš?e se radi o izgaranju ulja u komori za izgaranje unutar cilindra motora ili propuštanjem ulja od strane turbo punja?a, a to zna?i da postoji opasnost od potrošnje ulja motora. Smanjenjem koli?ine ulja dolazi do izostanka podmazivanja na pokretnim dijelovima motora. To bi moglo utjecati na poja?ano trošenje tih dijelova. Posljedice mogu biti iznimno skupe ako na vrijeme ne reagirate. Kod motora se ubrzava trošenje klipnog mehanizma i razvodnog mehanizma te ostalih pokretnih rotiraju?ih ili kliznih dijelova unutar motora, što ?e zahtijevati ozbiljan popravak motora koji je ve?inom izvediv na starijim generacijama motora. Kod novijih motora, tehnologije obrade materijala i dijelova su tako izveden da ih naj?eš?e nije mogu?e obnavljati ve? isklju?ivo zamijeniti drugim ispravnim motorom ili tvorni?ki repariranim motorom.
Bijeli dim koji se brzo razilazi kao para
Najvjerojatnije je uzrok curenje rashladne teku?ine u motor (neispravna brtva glave motora). Naj?eš?e je prisutno i pregrijavanje motora prema indikatoru temperature na kontrolnoj plo?i.
Odmah nakon paljenja hladnog motora može se tako?er pojaviti bijeli dim. Zagrijavanjem motora dolazi do kondenzacije u ispušnom sustavu, a kako temperatura raste tako voda isparava i zbog toga se može pojaviti bijeli dim (para). Dakle, iza ovoga ne stoje neke nepravilnosti u radu automobila. Ako automobil u?estalo koristite na kratkim relacijama može se dogoditi da sav kondenzat ne ispari, a to nije dobro jer tako može korodirati ispušni sustav.
Crni dim
U benzincu to je znak da izgara previše goriva – potrebno je provjeriti filtar zraka. Mogu?i su i ozbiljniji problemi s motorom ili sustavom ubrizgavanja.
Kod dizelskih vozila, ako vozite samo gradske dionice pri niskim brzinama, u filtru ?a?i može se nakupiti previše – ?a?i, a sve to može rezultirati dimnom zavjesom kod odre?enih starijih generacija vozila s ovim filtrom koje može biti pra?eno i uklju?ivanjem lampice na instrumentnoj plo?i koja simbolizira filtar. Prona?ite cestu na kojoj možete voziti brže i filtar ?e se pro?istiti, uz karakteristi?ni kratkotrajni oblak crnog dima.
Što u?initi?
Ako je naglo nastupila bilo koja od navedenih nepravilnosti potrebno je zaustaviti vozilo i kontrolirati razinu motornog ulja, rashladne teku?ine – ako nešto nedostaje to nam može biti brzi pokazatelj u ?emu je doista problem.
Tako?er, ako su koli?ine ulja i rashladne teku?ine u normali, otvorena je mogu?nost da se dim pojavio radi pove?ane potrošnje goriva pa je potrebno napraviti uzorak potrošnje goriva na prije?enih 100-500 km. Ako je potrošnja pove?ana (za 1-2 l/100 km više) može nam biti jasnije iz kojeg izvora dolazi pove?anje dima na ispušnoj cijevi.
Prije primjene bilo koje od navedenih metoda ili nastavka vožnje preporuka je koristiti uputstva vozila ili kontaktirati servis s obzirom na to da boja dima na ispušnoj cijevi može pomo?i servisu u analizi nastalog problema na daljinu te u procjeni treba li nastaviti vožnju ili odustati.
Izvor: HAK