Brodovima Jadrolinije u prvih šest mjeseci ove godine prevezeno je 52 posto putnika i 62 posto vozila manje u odnosu na isto razdoblje lani te je ostvareno 42 posto komercijalnih prihoda od prodaje karata.
Podaci su to iz Jadrolinije, iz koje su na upit Hine odgovorili da u ovoj godini predvi?aju oko 50 posto prometa u odnosu na prošlu, napominjuju?i da ?e o?ekivani promet do kraja godine uvelike ovisiti o epidemiološkoj situaciji.
Jadrolinija je lani prevezla 12,5 milijuna putnika i 3,2 milijuna vozila, a ostvaren je ukupni prihod od 977,8 milijuna kuna. Prihodi od prodaje karata za putnike i vozila ?ine više od polovice ukupnih lanjskih prihoda Jadrolinije.
Iz Jadrolinije navode da su, s obzirom na okolnosti i krizu uzrokovanu pandemijom Covida 19, prilagodili poslovanje na krizni na?in upravljanja, s tri klju?ne aktivnosti.
Radi se na o?uvanju zdravlja djelatnika i korisnika usluga te se poduzimaju sve mjere prema uputama Stožera za civilnu zaštitu. Uz to, cilj je osigurati operativni kontinuitet poslovanja, kao i financijsku stabilnost, solventnost i likvidnost.
Stoga je, kažu, usvojen krizni, reducirani plan poslovanja, obustavljene su sve aktivnosti koje nisu nužne za operativno funkcioniranje te se neprekidno poduzimaju aktivnosti vezane uz osiguranje dodatnih izvora financiranja.
Tri nova broda, zadržane vansezonske cijene
Na upit o nastavku obnove flote, iz Jadrolinije navode da tijekom ove godine uvode u flotu novonabavljena tri broda: brod “Ugljan” na liniji Zadar – Preko zaplovio je u po?etku srpnja, “Faros” se o?ekuje po?etkom kolovoza kada ?e preuzeti liniju Split – Hvar, a brod “Lošinj” je u brodogradilištu u fazi pripreme i nužnog opremanja, kako bi ispunio propise za dobivanje svjedožbe i mogao ploviti u Hrvatskoj.
“Projekti obnove flote i planirane investicije su odgo?ene do kraja godine te ?emo nakon završetka sezone i ostvarenih rezultata, zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture nastaviti daljne nužne investicije”, kažu u Jadroliniji.
Od 29. svibnja na svim trajektnim linijama primjenjuju se izvansezonske cijene, a za brodske i brzobrodske linije sezonske cijene.
Na upit ho?e li takve cijene ostati i nadalje, iz Jadrolinije navode da su, s obzirom da Jadrolinija zbog epidemije nije plovila u punom opsegu, prihvatili preporuku resornog ministarstva i uz suglasnost Agencije za obalni linijski promet zadržali izvansezonske cijene.
“Imaju?i u vidu razvoj turisti?ke sezone i potpisane ugovore, razmotrit ?e se opseg prometa te ?emo zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture donositi odluke, a sve sukladno potpisanim ugovorima.”
Najavljena je i ponovna uspostava prometa na me?unarodnoj liniji Zadar – Ancona, a iz Jadrolinije su potvrdili da ?e brodovi na toj liniji po?eti prometovati u po?etku kolovoza, s obzirom na turisti?ko tržište Italije i potražnju talijanskih putnika, ali ovisno i o razvoju situacije s epidemijom Covida 19.
Svi putnici na brodovima tog doma?eg brodara obvezni su tijekom putovanja nositi medicinske maske ili maske za lice.
Iz Jadrolinije naglašavaju da se sustavno provode sve mjere nacionalnog Stožera civilne zaštite, uklju?uju?i i obvezu nošenja zaštitnih maski, koja se primjenjuje od 25. lipnja.
“Naše posade na brodovima ovu mjeru su usvojile još u po?etku epidemije te nam je izuzetno stalo da pridržavanjem uputa zaštitimo zdravlje naših djelatnika i putnika. Informacija o obvezi nošenja zaštitnih maski nalazi se na našoj web stranici, a djelatnici na prodajnim mjestima ve? pri kupnji karata upozoravaju putnike na tu zaštitnu mjeru.”
Iz Jadrolinije još kažu da posada pri ukrcavanju putnika upozorava na odredbe, a obveza nošenja maski se isti?e i putem razglasa, tijekom plovidbe.
“Jadrolinija svoje putnike podsje?a i na ostale mjere zaštite od širenja koronavirusa, poput ostanka u vozilu na putovanjima kra?ima od 60 minuta, kupnje karata putem interneta ili mobilne aplikacije mJadrolinija, održavanja higijene te razmaka od drugih putnika i djelatnika.”
HINA