Nissanov logotip posljednjih je 20 godina bio simbol vozila marke i mnogo više od toga. Djelovao je kao znak raspoznavanja, posjetnica, stisak ruke i prvi znak dobrodošlice kupcu koji se sprema otkriti uzbu?enje koje pružaju Nissanova vozila. Nissanov logotip više je od desetlje?a odražavao filozofiju osniva?a Yoshisukea Aikawe koja glasi: „Shisei tenjitsu o tsuranuku” odnosno „Ako je vaše uvjerenje ?vrsto i nepokolebljivo, prodrijet ?e ?ak i u Sunce”.
Novi Nissanov logotip dijelom ostaje vjeran toj tradiciji, a dijelom odražava zna?ajne promjene koje su se tijekom posljednja dva desetlje?a zbile u našem društvu. Prepoznatljivi logotip obnovljen je kako bi ozna?io zaokret marke prema budu?nosti i njezinu neprekidnu povezanost s vlastitim bogatim naslje?em i tradicijom inovacije. Naziv tvrtke ostaje središnjim dijelom logotipa kao prepoznatljivi izraz marke koji istovremeno evocira uspomene na prošla postignu?a i najavljuje novu evoluciju.
Kako se kalio novi logotip
Sve je po?elo još 2017. kada je Alfonso Albaisa, potpredsjednik Nissanova globalnog odjela za dizajn, krenuo istraživati nove mogu?nosti vizualnog identiteta marke i izgleda logotipa. Zadužio je dizajnerski tim koji je predvodio Tsutomu Matsuo, zamjenik glavnog direktora Nissanova odjela za napredni dizajn, da ispita sve mogu?nosti novog dizajna, po?evši od neznatnih preinaka do potpune obnove izgleda. Albaisa je zatim uputio tim predvo?en Matsuom da izradi logotip koji je istovremeno „uzak, svijetao i fleksibilan”.
„Nadahnula su me revolucionarna otkri?a u podru?ju znanosti, tehnologije i povezanosti koja su zna?ajno promijenila živote kupaca”, rekao je Albaisa. Kao što možete pretpostaviti, u našim su se glavama po?ele ra?ati zamisli o digitalnom vizualnom identitetu.”
Tijekom sljede?e dvije godine dizajnerski tim marljivo je skicirao i razvijao nekoliko verzija logotipa, imaju?i na umu Aikawine rije?i: „Budite strastveni, budite inovativni, usudite se izazvati.”
Tim je morao ispitati nekoliko varijabli, uklju?uju?i i odluku da na budu?im elektri?nim modelima logotip bude osvijetljen, donesenu u ranoj fazi razvoja. To je donijelo odre?ene tehni?ke izazove. Na primjer, bilo je potrebno pažljivo procijeniti debljinu vanjskog ruba logotipa kako bi djelovao upe?atljivo kada se osvijetli, kao i osigurati da bude uskla?en s vladinim propisima u pogledu osvijetljenih dijelova automobila. Logotip je trebao ostavljati snažan dojam i kada nije osvijetljen, primjerice u tiskanom ili digitalnom izdanju.
Neovisno o mediju, novi logotip trebao je nedvosmisleno i snažno isticati marku.
Nakon brojnih skica i nekoliko maketa, stvoren je dvodimenzionalni logotip. Budu?i da je više djelovao kao da je dizajniran, a manje kao da je proizveden, bio je prikladan za uporabu u virtualnom i stvarnom svijetu. Proces je zapo?et u tri dimenzije, a nastavljen je u dvije. Najprije smo skicirali logotip ?iji je osvijetljeni dio trebao predstavljati marku u dvodimenzionalnoj formi.
Novi dizajn omogu?io je prijelaz iz krutog industrijskog dizajna u profinjen i topao dizajn s digitalnim potencijalom. Njime se ozna?ava evolucija Nissana kao pružatelja naprednih usluga mobilnosti, a ne samo proizvo?a?a tradicionalnih automobila.
„Novi Nissanov logotip prenosi našu glavnu poruku koja je sadržana i u njegovim prethodnim verzijama: Ako je vaše uvjerenje ?vrsto i nepokolebljivo, prodrijet ?e ?ak i u Sunce”, rekao je Matsuo. „?vrsta vjera u snagu postignu?a nikada nas nije napustila. To se najbolje vidi u našim revolucionarnim nastojanjima da potaknemo elektrifikaciju, razvijemo sustave za pomo? u vožnji i u?inimo svoja vozila još umreženijima. Naš logotip svjedo?i o svemu tome ve? na prvi pogled, isti?u?i našu predanost kupcima, zaposlenicima i društvu u cjelini.”
Snažna prisutnost koja dopire do kupaca
Digitalno i fizi?ko izdanje novog logotipa bit ?e predstavljeno u srpnju. Nissanova elektri?na vozila sadržavat ?e ekskluzivni logotip osvijetljen s pomo?u 20 LED svjetlosnih elemenata (koji ozna?avaju 20 godina od predstavljanja prethodnog logotipa) u znak Nissanove okrenutosti elektri?noj budu?nosti.
Nakon toga novi logotip bit ?e predstavljen u razli?itim medijima: od zaglavlja u tiskanim medijima preko oznaka u koncesijama do društvenih mreža i digitalnog oglašavanja. Jedna od naše ?etiri verzije logotipa bit ?e prilago?ena za uporabu u najrazli?itijim komunikacijskim kanalima.
U pojedinim digitalnim zapisima i videozapisima naš ?e logotip „oživjeti” tako što ?e se pomicati i pulsirati na razli?itim pozadinama kako bi ozna?io neprestano mijenjanje svijeta oko nas i prilagodljivost koja je potrebna kako bismo i dalje bili uzbudljivi, relevantni i zanimljivi.
Nedavno predstavljeni prvi elektri?ni crossover marke, Nissan Ariya, prvo je Nissanovo vozilo koje ?e krasiti novi logotip. Ariya je ikoni?no vozilo koje utjelovljuje tri stupa Nissanove inteligentne mobilnosti: inteligentnu vožnju, inteligentnu snagu i inteligentnu integraciju. Treba istaknuti da Ariya nije samo nositelj logotipa, ve? i njegovo glavno nadahnu?e.
„Nissan Ariya naš je najnoviji elektri?ni automobil s pregršt napredne tehnologije”, rekao je Albaisa. „Savršena je platforma za naš novi logotip.”
Budu?i Nissanovi modeli tako?er ?e sadržavati novi logotip kojim se obilježava novo poglavlje marke.