Japanski proizvo?a? automobila Nissan predstavio je u srijedu prvi model elektri?nog vozila, najavljuju?i bitku za kinesko tržište na kojem je ameri?ki proizvo?a? elektri?nih automobila Tesla ve? izgradio ?vrstu poziciju.
Kinesko tržište automobila najve?e je u svijetu – prošle je godine u Kini prodano nešto više od 20 milijuna automobila a u SAD-u oko 17 milijuna, podsje?a BBC.
Stoga je Tesla izabrao upravo Kinu za prvo veliko inozemno ulaganje i trenutno proširuje svoj Gigafactory u Šangaju kako bi mogao proizvoditi više elektri?nih terenaca Model Y.
Nissan je pak usvojio ?etverogodišnji plan koji bi mu trebao ponovo osigurati profitabilnost a temelji se upravo na poja?anoj proizvodnji elektri?nih automobila.
U srijedu su u sjedištu u Yokohami predstavili model elektri?nog sportskog terenca Ariya, kojeg je izvršni direktor Makoto Uchida proglasio “uzdanicom novog Nissana”.
Do 2023. tvrtka namjerava lansirati više od osam novih elektri?nih modela, uz Kinu kao klju?no tržište. Vlada u Pekingu nudi izdašne poticaje kupcima elektri?nih automobila ?ije cijene ne premašuju odre?enu razinu, podsje?a BBC.
Nissan spada me?u pionire u segmentu elektri?nih automobila – model Leaf predstavio je još 2010. godine ali je u me?uvremenu dobio žestoku konkurenciju.
“Tesla je trenutno nedvojbeno u velikoj prednosti i uživa prestiž kada su u pitanju elektri?na vozila”, konstatira Calum MacRae iz Global Data-e. “No, kinesko je tržište jako veliko i uz podršku tehnološke prednosti moglo bi stvoriti globalnog konkurenta Tesli”, dodaje MacRae.
Nissan je u svibnju izvijestio da je finacijsku godinu 2019/2020. zaklju?io s operativnim gubitkom od 40,5 milijardi jena (380 milijuna dolara), najlošijim poslovnim rezultatom od vrhunca globalne krize 2009. godine.
Nedavno su najavili da ?e u sklopu restrukturiranja zatvoriti tvornicu u Barceloni, što je izazvalo oštre reakcije vlade u Madridu i prosvjede radnika, podsje?a BBC.
HINA