Potražnja na novim automobilima u Europi oštro je pala u prvoj polovini godine zbog pandemije koronavirusa a me?u zemljama s najve?im padom izdvajale su se Hrvatska, Španjolska i Italija, pokazuje izvješ?e ACEA-e.
Potražnja za novim automobilima u EU pada od ožujka kada su uvedene stroge mjere kako bi se suzbilo širenje koronavirusa. Gra?anima je ograni?eno kretanje a mnoge su kompanije zatvorene, uklju?uju?i i autosalone.
Najve?i je pad, za 76,3 posto, zabilježen je u travnju kada su mjere bile na snazi od prvog do zadnjeg dana. Ublažavanje mjera u svibnju zako?ilo je silazni trend pa je u svibnju potražnja smanjena 52,3 posto.
U lipnju su u 26 zemalja EU-a (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrirana ukupno 949.722 nova automobila, 22,3 posto manje nego u istom lanjskom mjesecu, pokazuju podaci ACEA-e.
Iako su autosaloni ponovo otvoreni, potražnja se u prošlom mjesecu nije u cijelosti oporavila, konstatiraju u udruženju.
Blagi rast u Francuskoj
Francuska je jedina zemlja u EU u kojoj je potražnja porasla, za 1,2 posto, i to zahvaljuju?i novim vladinim poticajima za kupnju automobila s niskom emisijom štetnih plinova, uvedenim po?etkom mjeseca, objašnjavaju u udruženju.
Sva su vode?a tržišta bilježila dvoznamenkasti pad potražnje, pri ?emu je u Španjolskoj i Njema?koj potonula za tre?inu a u Italiji gotovo za ?etvrtinu.
U Hrvatskoj je u lipnju prema ACEA-inim podacima registrirano 4.168 novih automobila, gotovo upola manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U svibnju njihov je broj na godišnjoj razini smanjen 76,2 posto.
Time se pridružila Litvi na vrhu ljestvice zemalja EU-a s najve?im padom potražnje za automobilima.
Regija ne pamti takav pad
U prvih šest mjeseci ove godine u 26 zemalja EU-a registrirano je 4,28 milijuna novih automobila, što je 38,1 posto manje nego u prvoj polovini prošle godine.
Rezultat odražava ?etveromjese?no razdoblje pada potražnje kakav još nije vi?en u regiji, konstatiraju u ACEA-i.
Me?u ?etiri najve?a tržišta potražnja je u Španjolskoj prepolovljena, a tek nešto blaži pad, za 46,1 posto, bilježila je Italija.
U Francuskoj i Njema?koj registrirano je 38,6 odnosno 34,5 posto manje automobila nego u prvoj polovini prošle godine.
U Hrvatskoj su u prvoj polovini ove godine registrirana ukupno 17.423 nova automobila, 54,4 posto manje nego u prvoj polovini 2019.
To zna?i da je prema podacima ACEA-e zajedno sa Španjolskom i Italijom ?inila skupinu zemalja s najve?im padom potražnje u EU.
HINA