Od hibrida do vozila na vodikove gorive ?elije, Hyundai je ve? tri desetlje?a na ?elu razvoja ekološki prihvatljivih vozila. Omogu?avanje ?iste mobilnosti i promicanje održive budu?nosti klju?ni su elementi koji se odnose na Hyundaijev progresivni na?in razmišljanja, koji vodi kompaniju prema naprijed.
Iako su elektri?ni automobili i hibridi tek postali široko rasprostranjeni u posljednjem desetlje?u, Hyundai je svoj prvi ?isti elektri?ni automobil predstavio još 1991. godine. Od tada slijedi nekoliko popularnih ekološki prihvatljivih modela. U 2020. godini Hyundai slavi 30 godina e-mobilnosti.
1990-te – Razvoj prvih Hyundaijevih EV automobila
Hyundai je prve korake u razvoju EV vozila poduzeo po?etkom devedesetih. Tvrtka je predstavila svoj prvi ?isti elektri?ni automobil, Sonatu Electric Vehicle, 1991. godine. Koncept zasnovan na limuzini Sonata, sadržavao je olovnu bateriju i ponudio domet od 70 kilometara, kao i maksimalnu brzinu od 60 km/h.
Sljede?ih je godina Hyundai predstavio više EV koncepata s olovnim baterijama. Godine 1992. elektri?ni automobil temeljen na modelu Excel imao je domet od 100 kilometara i najve?u brzinu od 100 km/h. Godine 1993. Hyundai je razvio drugu generaciju EV automobila zasnovanog na modelu Sonata s dometom od 140 km i najve?om brzinom od 120 km/h. Godinu kasnije, 1994. otkriven je elektri?ni automobil baziran na modelu Scoupe, s dometom od 140 km i najve?om brzinom od 120 km/h.
Hyundai je postigao još ve?i napredak u razvoju svojih EV vozila otvaranjem svog istraživa?kog i razvojnog centra u Namyangu u Južnoj Koreji 1995. godine. To je dovelo do razvoja Hyundaijevih nikal-metal hidridnih baterija, primjerice, u Accent EV konceptu.Ovaj je automobil ponudio znatno poboljšan domet od 390 kilometara i brzinu od 140 km/h.
Tijekom tog razdoblja, Hyundai je tako?er izvršio svoje prve eksperimente s hibridnim pogonskim sustavima. Prvi hibridni elektri?ni automobil tvrtke, koncept FGV-1, predstavljen je 1995. na Sajmu automobila u Seulu.
2000-te – Napredak tehnologije gorivih ?elija
Krajem prvog tisu?lje?a, briga o okolišu postala je vrlo važna. Hyundai je po?eo razvijati vozila s gorivim ?elijama 1998. godine, a svoj prvi prototip automobila s gorivim ?elijama, koncept Santa Fe Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), predstavio je 2000. godine. Prvi FCEV sa spremnikom vodika pod tlakom od 350 bara, imao je 75 kW i ponudio domet od 230 kilometara. Iako su takve performanse u to vrijeme bile impresivne, pokazivale su da zbog nedostatka infrastrukture za automobile na vodik, automobili na gorive ?elije u to vrijeme nisu bili održivi kao vozila za masovnu proizvodnju.
Na Sajmu automobila u Ženevi 2004. godine Hyundai je najavio svoj koncept gorivih ?elija druge generacije, Tucson FCEV, koji je opremljen novom litij-polimernom baterijom. Donio je niz tehni?kih prednosti, uklju?uju?i snop gorivih ?elija od 80 kW i prošireni raspon vožnje od 300 kilometara. To je bilo mogu?e zahvaljuju?i 152-litarskim spremnicima vodika. Osim toga, Tucson FCEV imao je mogu?nost pokretanja za vrijeme hladnog vremena, što zna?i da se i dalje mogao voziti nakon što je bio podvrgnut temperaturama od – 20 stupnjeva Celzijusa pet dana.
Krajem 2000-ih proizvo?a?i automobila zapo?eli su masovnu proizvodnju hibridnih vozila. Hyundai je zadržao svoje vode?e mjesto u inovacijama u sustavima alternativnih pogona lansiranjem proizvodnog modela Avante LPI Hybrid 2009. godine. Bilo je to prvo hibridno vozilo na svijetu koje pokre?e motor s unutarnjim izgaranjem, izgra?en za pogon na ukapljeni naftni plin.
LPI Hybrid bio je prvi serijski automobil koji je prihvatio litij-polimerne baterije, a koje je Hyundai razvio zajedno sa svojim lokalnim partnerima. Prednost im je manja masa i ve?a snaga.
2010-te – Hyundai postaje pionir budu?e mobilnosti
Nakon dva desetlje?a opsežnog istraživanja i inovativnih koncepata, tijekom 2010-ih Hyundai se usredoto?io na stvaranje elektri?nih serijskih modela.
Hyundai je u Seulu u rujnu 2010. predstavio BlueOn, svoj prvi proizvodni elektri?ni automobil. Temeljen je na Hyundaiju i10, a imao je domet od 140 kilometara i najve?u brzinu od 130 km/h. Hyundaijev prvi EV velike brzine, bio je opremljen litij-polimernom baterijom kapaciteta 16,4 kWh, a vrijeme punjenja je trajalo šest sati. Prodaja je bila ograni?ena na Južnu Koreju i služila je vladinim agencijama.
Godine 2011. zapo?ela je prodaja modela Hyundai Sonata Hybrid, koji je ranije najavljen na sajmu automobila u Los Angelesu 2008. godine. Uz to što je bila prvo konvencionalno potpuno hibridno vozilo koje je koristilo litij-ionske polimerne baterije, Sonata Hybrid koristila je Hyundaijevu tehnologiju Blue Drive, koja je poboljšala ukupnu potrošnju goriva i smanjila emisiju ispušnih plinova. Tako?er, to je prvi hibrid pokretan pomo?u metode spajanja elektromotora i automatskog mjenja?a Transmission Mounted Electric Device (TMED). Paralelno povezni hibridni sustav TMED Hyundai je samostalno razvio.
Hyundai je 2013. godine napravio klju?nu prekretnicu u eko-mobilnosti jer je ix35 Fuel Cell postao prvo komercijalno proizvedeno vozilo s vodikovim gorivim ?elijama na svijetu. Model ix35 imao je snagu od 100 kW i spremnik koji je sadržavao 5,64 kg vodika, kao i litij-polimernu bateriju od 24 kWh. Brzo vrijeme punjenja vozila i raspon vožnje od 600 kilometara, u kombinaciji s nultom emisijom CO2, donijeli su koristi i kupcima i društvu u cjelini.
U 2016. Hyundai je predstavio IONIQ, prvi automobil na svijetu koji je ponudio odvojene hibridne, plug-in hibride i potpuno elektri?ne pogonske sklopove u jednom tipu karoserije. IONIQ koristi tehnologiju Blue Drive za smanjenje emisije i poboljšanje performansi. Elektri?na verzija sadrži litij-ionsku polimernu bateriju od 28 kWh i domet od 200 kilometara.
Svaki IONIQ model izgra?en je od laganih materijala, uklju?uju?i aluminij i napredni ?elik visoke ?vrsto?e, tako da za vrijeme vožnje troši manje energije. Ostali na?ini zaštite okoliša uklju?uju njegovu inovativnu uporabu recikliranih i organskih materijala i smanjenu ovisnost o proizvodima na bazi ulja.
Hyundai je 2018. godine lansirao NEXO, svoju drugu generaciju vozila na gorive ?elije i svoju tehnološku perjanicu. Donosi najbolji raspon u vožnji u klasi od 666 kilometara, a NEXO kombinira ?istu mobilnost s najnovijim mogu?nostima autonomne vožnje i pametnim naprednim sustavima pomo?i u vožnji.
Kasnije u 2018., Hyundai je najavio prvi svjetski kompaktni elektri?ni SUV – Konu Electric. Potražnja kupaca za Konom Electric nadmašila je sva o?ekivanja nakon lansiranja modela u Europu. Dostupan s dvije verzije kapaciteta baterija, 39,2 kWh i 64 kWh, potpuno elektri?ni SUV nudi domet do 484 kilometra s jednim punjenjem.
2020. – Hyundaijeva godina elektrifikacije
Nakon 30 godina inovacija u razvoju ekološki prihvatljivih vozila, Hyundai sada nudi najraznovrsniji asortiman elektri?nih vozila na tržištu. S modelom NEXO, Hyundai je ve? u svojoj drugoj generaciji elektri?nih vozila s gorivim ?elijama, dok su ostali proizvo?a?i na svom prvom modelu ili još uvijek samo razgovaraju o tome. IONIQ je tako?er u svojoj drugoj generaciji, pokazuju?i da Hyundai optimizira svoja vozila s alternativnim pogonom, dok ih ostali proizvo?a?i još uvijek razvijaju.
U novom desetlje?u, Hyundai nastavlja gledati u budu?nost kako bi dodatno oja?ao svoju poziciju lidera eko-mobilnosti. Godina 2020. je za Hyundai “Godina elektrifikacije”, što zna?i da Hyundai do kraja godine planira ponuditi više od tri ?etvrtine svojih modela u Europi u elektrificiranim verzijama, kao i postati jedan od najve?ih proizvo?a?a vozila s nultom emisijom u Europi. Hyundai se ne zaustavlja samo na osobnim automobilima, ve? dovodi elektrifikaciju u druge aspekte mobilnosti – na trka?e automobile i komercijalne kamione. Do 2025. Hyundai planira biti jedan od prva tri proizvo?a?a elektri?nih vozila u Europi.