Hrvatska nema šanse uloviti vlak i isklju?iti fosilna goriva do 2050., pred koju godinu kazali smo kako baš ove 2020. mora biti najmanje 20 posto vozila pokretanih energijom iz obnovljivih izvora, a podaci su bizarni. Samo 0,3 posto automobila na elektri?ni pogon prodano je u Hrvatskoj u 2019 (193 komada). Još je gora ova godina u kojoj je u prvih šest mjeseci prodano svega 85 “elektri?ara”.
Kad znate kako je cilj bio za 2020. i 20 posto udjela novih elektroautomobila onda je posve jasno da nam elektrifikacija voznog parka “šteka”. OK, prošle godine nije bilo poticaja i bilo kakvih drugih subvencija, no svejedno. Benzinci su bili zastupljeni 2019. s 61,1 % (38.476), dizelaši sa 35,1 % (22.116), a hibridnih i plug in vozila prodano je 2,6 % (1641).
Prošle godine i dalje su dominirali Otto automobili, benzinci, s 38.467 komada ili 61,1 posto. Automobili s dizelskim motorom bili su na drugom mjestu s 22.116 komada ili 35,1 posto. Na tre?em mjestu su bili hibridni automobili s 1641 komadom ili 2,6 posto. Slijede automobili ?iji motori koriste ukapljeni naftni plin s 521 komadom ili 0,8 posto.
Potpuno elektri?nih automobila bilo je i dalje mizerno malo, samo 0,3 posto od svih prodanih automobila u Hrvatskoj. U protekloj je 2019. godini tako novoregistrirano 193 komada ?isto elektri?nih automobila.
Ove godine još ih je i manje (85 u prvih 6 mjeseci) no za o?ekivati je da ?e se ta brojka pove?ati, jer država je odobrila približno nešto više od petstotina poticaja za kupovinu posve novih elektri?nih auta, a poticaji se moraju iskoristiti u godinu dana.
Tesla koja proizvodi isklju?ivo elektri?ne automobile u 2019. prodala je ukupno 29 svojih modela. U kategoriji elektri?nih automobila kod nas se u 2019. nalazi samo 10 marki, koje su našle put do svojih kupaca koji su željeli kupiti upravo – potpuno elektri?ne automobile. I da, najprodavanija marka u segmentu potpuno elektri?nih automobila je Hyundai sa 50, Smart je drugi s 39, a Nissan je tre?i s 32 komada elektri?nih vozila, na ?etvrto mjesto se smjestila gore spomenuta Tesla s 29 komada.
Kod automobila na UNP je najprodavanija marka s 483 komada Dacia i još samo Opel s 32 komada te Mitsubishi s 2, kao i Kia, Suzuki, Hyundai, Fiat s po 1 komadom.
Kod automobila s hibridnim pogonom novoregistriran je u 2019. godini 1641 automobil, odnosno 2,6 posto svih prodanih automobila. I dalje na uvjerljivom prvom mjestu japanska Toyota s 1286 automobila, zahvaljuju?i cijeloj paleti hibridnih modela. U to spadaju modeli: Yaris Hybrid, Corolla Hybrid (Hatchback, Sedan i Touring Sports), Camry Hybrid, C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid te Prius Hybrid, Prius + Hybrid i Prius Plug-In Hybrid. Tu je Lexus sa svojim modelom ES 300h F Sport.
E-mobilnost je iznimno komleksna i zadire u mnoge sfere života. Ne realiziramo li europske direktive ve? 2020. po?et ?emo pla?ati penale Bruxellessu. Dotad svi u EU-u moramo do 2050. izbaciti naftu s tržišta, do 2020. moramo imati na cestama najmanje petinu vozila koje pogoni energija iz obnovljivih izvora. To su zapravo okviri unutar kojih je tijekom današenjega prijepodneva zapo?ela konferencija na temu: “Budu?nost automobilske industrije u svjetlu visokih standarda okoliša i energetske u?inkovitosti”. Doma?in i organizator konferencije je Ameri?ka gospodarska komora u Hrvatskoj.
Uglavnom, zaklju?ak je da se ipak to ne?e tako brzo doga?ati sve dok cijena barela nafte bude niža od 100 dolara. To što je EU donio takve energetske ciljeve koji isklju?uju fosilna goriva u roku 33 godine sasvim je izvjesno kako ?e se posve druga?ije odvijati u razli?itim zemljama ?lanicama.