?etvrti najprodavaniji automobil srednje klase u Europi, Ford Mondeo se gasi, a Evos, zvijezda Salona u Šangaju ne?e biti njegov nasljednik. On je posve nova Fordova pri?a koja ne želi imati veze s limuzinom koja poput brojnih drugih doživljava mra?nu sudbinu. Ubiše ih crossoveri.
Jedna od mnogih glavnih automobilskih inovacija na ovogodišnjem salonu automobila u Šangaju bez sumnje je bio Ford Evos. Kupeov dizajnirani crossover zasnovan je na istoimenom konceptu predstavljenom prije deset godina, a važnija od toga je ?injenica da bi to trebao biti automobil koji ?e sljede?e godine zamijeniti umirovljeni Mondeo. No, o?ito su naga?anja bila preuranjena.
Ubrzo nakon izbijanja glasina da ?e Evos zamijeniti ?etvrti najprodavaniji automobil srednje klase u Europi, oglasili su se Fordovi službenici i glasine su se brzo stišale. Automobil koji ?e se proizvoditi u njihovoj kineskoj tvornici ne?e se prodavati na ameri?kom ili europskom tržištu, ve? ?e biti dostupan samo Kinezima. Njime namjeravaju provesti plan Ford China 2.0, koji ?e ubrzati prodaju na najve?em europskom tržištu, istovremeno oja?avaju?i suradnju s partnerskim tvrtkama Changan Ford i JMC Ford.
Evos za kinesko tržište
Da su glasine o Evosu kao Mondeovom nasljedniku neutemeljene, za Automotive News Europe potvrdio je i Fordov europski predstavnik za odnose s javnoš?u, koji je tako?er rekao da Ford ne planira predstaviti nasljednika Mondea. Ina?e, kod Forda u vezi s Evosom, što se ti?e pogona, i dalje ostaje prili?no tajnovit, a nagovještaji sugeriraju da ?e ga pokretati benzinski pogonski sklop. I na kraju, ali ne najmanje važno, otvorena maska i ?injenica da je Ford predstavio i kinesku ina?icu potpuno elektri?nog Mach-E-a, koja je po veli?ini sli?na Evosu, sugeriraju da bi dva vozila iste veli?ine i sli?nih dimenzija dovela do kanibalizam.