Tko zna bi li Rimac danas bio “živ” da nije bilo Top Geara, Richard Hammonda, Jeremy Clarksona i Jamesa Maya, urnebesne trojke koja mu je u Švicarskoj pred nešto manje od ?etiri godine “skršila” prvi njegov pravi konceptni cestovni bolid Concept_One…
Više manje sve se zna kako se Hammond survao i zapalio, kako je Rimac dobio “loto”. Ne samo da je o njemu i njegovoj “sportskoj igra?ki” pisao cijeli svijet, ne samo da je dobio nezamislivi publicitet zahvaljuju?i BBC-ovoj najgledanijoj TV emisiji, dobio je i pozamašan novac od osiguranja. Kako je kasnije Mate Rimac kazao bila je to financijska injekcija pristigla u pravom trenutku. Tko zna bi ll Rimac danas predstavio Neveru i službeno zapo?eo proizvodnju i prodaju cestovne elektri?ne jurilice koju ?e producirati u 150 primjeraka i ovisno o posebnostima, stajati dva milijuna eura da nije bilo Hammondova testa. I svaka Nevera bit ?e unikatna, po narudžni i posebnim željama kupaca, a kupovina ?e uklju?ivati i edukaciju, probne vožnje i kratki boravak u Hrvatskoj. Upravo je danas Top Gear, u kojem nema više Clarksona, Hammonda i Maya objavio prvi test elektri?ne novopridošlice. Od mogu?e najbolje ocjene 10 Nevera je od engleskih novinara dobila 9! Kao najbolje osobine Britanci su za Neveru kazali: – nenadmašne performanse, nevjerojatna tehnologija, izuzetno kruta šasija, inženjerstvo i kvaliteta izrade. Zamjerki je malo, no ima ih prema njima, a istakli su sitne detalje koje bi trebalo ispraviti, a na žestoke ko?nice valja se naviknuti.
Mate Rimac napisao je vidno uzbu?en danas o Neveri: To je to, to je auto koji sam sanjao! Otkrio je da C_Two postaje Rimac Nevera te da kre?e serijska proizvodnja tog automobila.
Iz Rimac Automobila poru?ili su u lead objavi kako je Nevera sposobna za iznimne brzine, kako je brza i snažna… Nevera je sila kakve nema. Dizajnirana, i ru?no izra?ena u Hrvatskoj. Definirana funkcijom i “iskovan” iz ljubavi prema automobilima.
– To je to. Ovo je automobil koji sam sanjao kad sam prije deset godina krenuo na ovo ‘nemogu?e’ putovanje. Sav naš naporan rad rezultirao je Neverom – našim hiperautomobilom koji obara rekorde. Ovaj automobil stvoren je da nadmaši sve i podigne ljestvicu, da podigne standarde za automobile visokih performansi.
Ne samo u performansama nego i kao zaokruženi, izbalansirani automobil za cestu. Kad smo prvi put predstavili C_Two, postavili smo izuzetno visoke ciljeve. Ali smo od po?etka tražili na?ine kako da ih nadmašimo”, oduševljeno zbori Mate Rimac.
Ne?e postojati dvije jednake Nevere!
Kako su objavili iz Rimac Automobila, iz tvornice ne?e iza?i dvije jednake Nevere, jer kupci mogu birati iz širokog raspona dizajna i materijala po mjeri. Uz vrhunski individualni program personalizacije, Rimac ?e svoj glavni model ponuditi u raznim izdanjima: GT, Signature, Timeless ili Bespoke model po mjeri.Evo ga, napokon. Proizvod 4,5 godine nevjerojatnog putovanja – istodobno grade?i tehnologiju, automobil, tim, tvrtku, proizvodne pogone, procese i sve ostalo. Ovdje je najsnažniji, najbrži serijski automobil s najve?im paketom baterija i najlu?im tehnološkim zna?ajkama. Ne?emo vam govoriti koliko je Nevera izvrsna – pustit ?emo da proizvod i recenzije govore sami za sebe.
Nije uobi?ajeno da tvrtka hiper automobila dopušta novinarima da testiraju predserijske automobile bez nadzora i ograni?enja – ?ak i poti?u?i izvo?enje lansiranja i letenja na zatvorenom uzletištu. Upravo smo zapo?eli – slijedi još mnogo neovisnih testova i recenzija.
Dalje: zapo?nite isporuku automobila kupcima – što ?e se dogoditi tijekom ove godine. Uvrštavaju?i nas me?u prve novopridošlice koji ?e zapo?eti isporuke svojih automobila kupcima nakon Tesle (kineski proizvo?a?i EV isklju?eni).
Ogroman pozdrav cijelom timu!
Evo što su u Rimac Automobilu napisali o Neveri:
Što je Nevera?
Nikada u povijesti nije postojao automobil poput Rimac Nevere, potpuno elektri?nog hiperautomobila sljede?e generacije koji otvara nove dimenzije u cestovnim performansama. Sa 1914 konjskih snaga iz ?etiri elektromotora, Nevera može ubrzati do 100 km/h za 1,85 sekundi, a do 100 milja na sat za samo 4,3 sekunde. Zapanjuju?e ubrzavanje zadržava tijekom cijelog ciklusa punog gasa i dostiže 300 km/h od starta za 9,3 sekunde.
Nevera je proizvodna varijanta konceptnog automobila Rimac C_Two, prvi put prikazanog na Me?unarodnom salonu automobila u Ženevi 2018. Od tada su inženjeri Rimac Automobila usavršavali svoj novi model na svim razinama tijekom opsežnog razvojnog programa, kako bi stvorili vrhunsko iskustvo vožnje elektri?nog hiperautomobila. Ve?ina klju?nih komponenti Nevere razvijena je u sjedištu Rimca u Hrvatskoj, a svi su sustavi poboljšani i unaprije?eni u odnosu na prve prototipe kako bi se postigli ambiciozni ciljevi postavljeni na po?etku projekta 2018. godine.
Zašto se zove Nevera?
S ponosom dizajnirana, razvijena i proizvedena u tvrtki Rimac Automobili u Hrvatskoj, Nevera nosi i hrvatsko ime koje uistinu odražava izvanredne performanse koje može osloboditi u tren oka. Nevera je mo?na mediteranska oluja, nabijena munjom, koja se pojavljuje iznimnom brzinom i snagom. Svojom iznimnom brzinom i snagom, Rim?ev hiperautomobil s neverom dijeli ne samo ime, nego i narav. Poput prirodne sile po kojoj je nazvan, jednako je sposoban u trenu promijeniti narav od sigurnog i udobnog grand tourera do automobila visokih performansi.
Forma koja slijedi funkciju
Rimac teži u?inkovitom inženjerstvu u svakoj fazi, a ta je filozofija primijenjena u bezvremenski elegantnom dizajnu Nevere po na?elu “forma slijedi funkciju”. To je na?elo primijenjeno na svakom pojedinom detalju, uklju?uju?i Rim?ev karakteristi?ni oblik “kravate” na bo?noj karoseriji automobila.
“Još od 17. stolje?a kravata je simbol hrvatske snage i identiteta, a mi smo joj prvi put odali po?ast na našem Concept_One automobilu 2011.”, otkriva direktor dizajna Rimac Automobila, Adriano Mudri. “Kao i svaki drugi element dizajna, kravata ima i klju?nu funkciju za performanse Nevere, jer služi kao usisnik zraka za stražnje sustave hla?enja.”
Napredna konstrukcija monokok šasije
Revolucionarni karbonski monokok Nevere, sastoji se od karbonskog krova, integriranog baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno ?ine najve?u karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monokok štiti bateriju automobila formiraju?i kompaktnu, ali nevjerojatno ?vrstu strukturu s torzijskom krutoš?u od 70.000 Nm/stupnju. Neusporediva snaga i sigurnost koja se tako dobiva omogu?ila je Neveri da ispuni stroge globalne standarde homologacije kao automobil s naj?vrš?om konstrukcijom u povijesti.
Vožnja budu?nosti
Klju? izvanrednih performansi Nevere je u jedinstvenom elektri?nom pogonu Rimca. Svaka komponenta elektri?nog pogonskog sklopa Nevere je razvijena kako bi se postigao ve?i okretni moment, bolje performanse i pove?ana u?inkovitost.
Jedinstvenu, teku?inom hla?enu bateriju u obliku slova H sa 6960 ?elija, kapaciteta 120kWh, Rimac tim je dizajnirao od nule i smjestio je u samo srce Nevere. Sposobna za proizvodnju 1,4 MW snage, litij-mangan-nikalna baterija tako?er ?ini sastavni dio jezgre automobila, pove?avaju?i strukturnu ?vrstinu monokoka od karbonskih vlakana za 37 posto. Optimalno smještanje baterije nisko i po sredini poda automobila doprinosi iznimno niskom težištu. To omogu?uje izvrsnu raspodjelu težine 48/52 sprijeda/straga i najbolju mogu?u ravnotežu upravljanja. Razvoj naprednog sustava za hla?enje baterije pove?ao je njegovu u?inkovitost u odnosu na inicijalne C_Two prototipove, daju?i ve?u snagu kroz duža razdoblja.
?etiri zasebna motora s permanentnim magnetima pojedina?no pokre?u svaki od ?etiri kota?a Nevere. Zajedno daju 1914 konjskih snaga i 2360 Nm okretnog momenta, što je više od superautomobila s “konvencionalnim motorom” trenutno na tržištu. Prednji i stražnji kota?i povezani su s motorima preko prijenosnika s jednom brzinom. Konstruirani tako da odmah postignu maksimalan okretni moment, elektri?ni motori Nevere postižu u?inkovitost od 97 posto – u usporedbi sa 40 posto koliko imaju naju?inkovitiji motori s unutarnjim izgaranjem – i ne trebaju nikakvo održavanje tijekom cijelog radnog vijeka.
Rim?ev All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sustav zamjenjuje tradicionalne sustave elektroni?ke stabilnosti i kontrole proklizavanja kako bi dodatno oja?ao prianjanje i ubrzanje. Sustav R-AWTV 2 u Neveri omogu?uje beskona?no varijabilne dinami?ke reakcije na stanje ceste i kolnika kalibriranjem okretnog momenta na svakom kota?u. R-AWTV 2 izra?unava preciznu razinu okretnog momenta na svakom kota?u kako bi se postigla maksimalna stabilnost uz iznimnu okretnost. Prediktivan i brz, R-AWTV o?itava cestu i obavlja preko 100 izra?una u sekundi kako bi prilagodio okretni moment i tako postigao željeni stil vožnje.
Svestrani i reaktivni sustav R-AWTV 2 omogu?uje kalibraciju pogonskog sklopa za Neveru kako bi olakšao bilo koji stil vožnje kroz sedam razli?itih na?ina, od RANGE do TRACK na?ina vožnje, koji uklanja ve?inu elektroni?kih sigurnosnih ograni?enja. DRIFT na?in daje više obrtnog momenta stražnjim kota?ima kako bi naglasio preupravljivost i zadržao automobil u kontroliranom stadiju drifta.
Rimac je tako?er stvorio brojne nove aktivne aerodinami?ne elemente kako bi poboljšao hla?enje, performanse, stabilnost i u?inkovitost Nevere. Prednji profil poklopca motora, poklopac podvozja, stražnji difuzor i stražnje krilo mogu se neovisno pokretati, prema složenim algoritmima koji pružaju optimalnu aerodinami?ku konfiguraciju za svaku situaciju u vožnji. Prebacivanje s “high downforce” na “low downforce” na?in rada smanjuje aerodinami?ki otpor za 17,5 posto ?ime se dobiva koeficijent otpora od 0,3. Vra?anje u “high downforce” na?in rada pove?ava potisnu silu za 326 posto.
Minimalisti?ki dizajn kabine, maksimalna udobnost i kontrola
S prostorom za dva putnika i njihovu prtljagu (100l kapacitet prtljažnika), Nevera je automobil napravljen za redovito korištenje. U kokpitu se nalaze tri TFT zaslona visoke rezolucije, a voza? sam bira koliko informacija želi vidjeti. Konfiguriran i za vožnju pistom i za udobnost, kokpit je podijeljen u dvije zone. Fokus gornjeg segmenta u potpunosti je usmjeren na užitak u vožnji i performanse, dok je u donjem dijelu smješten infotainment sustav, kontrola udobnosti i podaci o vožnji.
Aluminijske tipke i prekida?i – uklju?uju?i tri rotiraju?a zaslona – pružaju jasan analogni osje?aj, kako bi korištenje vrhunske digitalne tehnologije bilo još zanimljivije. Iz kokpita voza? može pratiti sve performanse automobila telemetrijom u stvarnom vremenu, koja se može preuzeti na prijenosno ra?unalo ili pametni telefon za kasnije pregledavanje.
Povezivost i mobilna aplikacija
Rimac M2M sustav daje mnoštvo podataka u stvarnom vremenu kako proizvo?a?u, tako i vlasniku. Dok je vlasnik povezan s vozilom putem intuitivne mobilne aplikacije, proizvo?a? dobiva anonimizirane podatke o radu vozila.
Koriste?i intuitivne mobilne aplikacije razvijene u tvrtki Rimac, vlasnici Nevere mogu uživo pratiti podatke poput GPS lokacije, brzine punjenja i stanja baterije, a istovremeno ih koristiti za analizu vožnje, mjernih podataka i pregled karte na Androidu i iOS-u.
Gotovo neograni?eni program personalizacije
Iz tvornice Rimac ne?e iza?i dvije jednake Nevere, jer kupci mogu birati iz širokog raspona dizajna i materijala po mjeri. Uz vrhunski individualni program personalizacije, Rimac ?e svoj glavni model ponuditi u raznim izdanjima: GT, Signature, Timeless ili Bespoke model po mjeri.
Vrhunsko korisni?ko iskustvo
Kao dio korisni?kog putovanja, svaki vlasnik Nevere bit ?e pozvan u Hrvatsku kako bi dizajnirao svoj automobil prema svom ukusu. Nevera je ekskluzivno dostupna putem globalne mreže partnera Rimca na 19 lokacija i više, koje se nalaze u mnogima od najve?ih gradova širom Europe, Sjeverne Amerike, Latinske Amerike, Europe, Bliskog Istoka i Azije.