Kineski proizvo?a? pametnih telefona/smartphone Xiaomi pretekao je Apple u drugom tromjese?ju ove godine i prvi puta zauzeo 2. mjesto me?u proizvo?a?ima tih telefona u svijetu, dok je Samsung ostao prvi, a Apple pao na tre?e mjesto, objavila je globalna tvrtka za istraživanje tržišta Canalys .
Xiaomi je drugu poziciju u svijetu zauzeo sa 17 posto udjela u svjetskim isporukama pametnih telefona u drugom ovogodišnjem tromjese?ju, što je i 3 posto više nego u prethodnom tromjese?ju, i ?ak 83 posto više na godišnjoj razini.
U svijetu su se u drugom tromjese?ju 2021. pove?ale ukupne isporuke pametnih telefona, za 12 posto u odnosu na isto razdoblje 2020., što istraživa?i povezuju i sa širenjem cijepljenja protiv covida-19 i, kako komentiraju, “po?etkom oblikovanja nove norme za gospodarstva i gra?ane”.
Samsung je u toj situaciji zadržao svoju vode?u poziciju u svijetu, sa 19 postotnim udjelom u svjetskim isporukama pametnih telefona, ?ime je i u porastu na godišnjoj razini od 15 posto, dok je Apple došao na tre?e mjesto s udjelom u isporukama od 14 posto, što je porast za 1 posto.
Proizvo?a?i smartphonea Vivo i Oppo zadržali su, kako kažu iz Canalysa, snažan zamah rasta i ostali me?u prvih pet u svijetu, sa udjelima u isporukama telefona u drugom tromjese?ju ove godine od po 10 posto, što je za njih i godišnji rast tog udjela od oko 27 posto.
Rast Xiaomija istraživa? Canalysa Ben Stanton objasnio je time što ta kompanija brzo razvija inozemno poslovanje, pa su se i isporuke pametnih telefona pove?ale više od 300 posto u Latinskoj Americi, za 150 posto u Africi te za 50 posto u zapadnoj Europi.
“Xiaomi sada poslovni model transformira iz izaziva?a u postoje?eg jakog igra?a, i dalje uglavnom okrenutog prema masovnom tržištu, ?ije su i prosje?ne prodajne cijene u odnosu na Samsungove i Appleove telefone oko 40 odnosno 75 posto jeftinije. Prioritet im je ove godine rast prodaje vrhunskih ure?aja, no to ?e biti teško, jer i Oppo i Vivo imaju isti cilj i spremni su potrošiti velika sredstva na marketing”, iznosi Stanton.
Naglašava i da se svi proizvo?a?i snažno bore i da osiguraju opskrbu komponentama uslijed globalne nestašice u pandemiji, kao i da Xiaomi ve? ima novi cilj – istisnuti Samsung i postati svjetski broj jedan.
HINA