Amerikanci sve dulje voze svoje automobile i kamionete, što je rezultiralo prosje?nom starosti vozila na ameri?kim cestama od gotovo 12 godina, najvišom u gotovo 20 godina, ?ak i prije nego je pandemija pogodila gospodarstvo, pokazuju najnoviji podaci londonske istraživa?ke tvrtke Markit.
To nije dobra vijest za emisije štetnih plinova niti za sigurnost vozila, no mogla bi poduprijeti poslovanje kompanija koje proizvode i prodaju autodijelove, navodi se u izvješ?u.
IHS Markit, koji prikuplja i analizira podatke iz niza industrija, objavio je u utorak da je prosje?na starost automobila, SUV-ova i kamioneta na ameri?kim cestama ove godine dosegnula 11,9 godina, nasuprot 11,8 godina prošle godine.
Iako podaci za razdoblje nakon što je pandemija koronavirusa pogodila globalno gospodarstvo nisu kona?ni, oštro usporavanje prodaje automobila vjerojatno ?e rezultirati prosje?nom staroš?u vozila na ameri?kim cestama ve?om od 12 godina, rekao je Todd Campau, direktor u londonskoj istraživa?koj tvrtki.
“Mi definitivno o?ekujemo da ?e biti premašena granica od 12 godina. Ljudi koji rade od ku?e mo?i ?e smanjiti kilometražu vozila, što ?e im omogu?iti da dulje traju”, rekao je.
Prosje?na starost vozila i kamioneta kontinuirao je rasla u posljednjih gotovo 20 godina, odražavaju?i sve ve?e cijene novih automobila i kamioneta i dulje trajanje koje omogu?ava starijim vozilima da prevale ve?u kilometražu i s više vlasnika prije nego završe na otpadu, rekao je Campau.
Proizvo?a?i dijelova i automehani?arske radnje trebali bi imati koristi od sve starije i ve?e flote vozila, procjenjuju u Markitu.
Na cestama diljem SAD-a ima više od 280 milijuna vozila, napominju.
HINA