Nekoliko kineskih luka suo?eno je s prometnim ?epovima nakon što su vlasti ponovo uvele stroge mjere suzbijanja covida 19, propisavši dezinfekciju brodova i uvjetuju?i pristajanje zdravstvenim potvrdama posade.
Više od 50 kontejnerskih brodova bilo je u utorak na sidru pred lukom Ningbo, drugim po veli?ini kineskim lu?kim središtem, ?ekaju?i ulazak, pokazali su podaci Refinitiva, gotovo dvostruko više nego 10. kolovoza, nakon što je na jednom od lu?kih terminala prijavljen slu?aj covida 19.
Vode?i me?unarodni špediteri upozorili su klijente na mogu?a kašnjenja i prilagodbu ruta. Najmanje 14 plovila CMA CGM-a, pet plovila Maerska i ?etiri broda Hapag-Lloyda odlu?ilo je presko?iti Ningbo, a deseci plovila prilago?avaju rasporede, priop?ile su tvrtke.
Nova koronaograni?enja ko?e kinesko gospodarstvo i dodatno opte?uju ionako preoptere?na kineska prometna ?vorišta, koja ionako jedva drže korak s poja?anom osobnom potrošnjom, nestašicom kontejnerskih brodova i zastojima u lukama.
Kinesko ministarstvo prometa naložilo je svim lukama da osnuju posebne timove za strana plovila, ?ije posade moraju imati zdravstvene potvrde ili negativne testove na covid 19 da bi im se dozvolio pretovar tereta.
Luke su tome dodale vlastite propise i neke primjenjuju dodatne mjere opreza u slu?aju plovila koja su unatrag 21 dan pristala u lukama u visokorizi?nim regijama, poput Indije, Laosa ili Rusije.
“Kineska politika nulte tolerancije za covid 19 dobra je za pandemiju, ali loša za opskrbne lance”, zaklju?uje Dawn Tiura, izvršna direktorica ameri?ke udruge za nabavu i opskrbu Sourcing Industry Group.
“Odabran je jako težak trenutak (za uvo?enje takve politike), s obzirom na poja?ani šoping uo?i povratka u školu i na posao i na nadolaze?u sezonu blagdanskih kupovina”, objašnjava Tiura.
Lu?ke vlasti u Ningbou priop?ile su u ponedjeljak nave?er da su u me?uvremenu podigli kapacitete za pretovar na oko 90 posto prosje?ne razine u srpnju kako bi ublažili posljedice zatvaranja terminala.
Plovila koja su trebala biti pretovarena na terminalu preusmjeravaju se u obližnje luke. Tako ulaz u šangajsku luku ?eka 34 plovila, sedam više nego 10. kolovoza, a pred lukom Xiamen, 700 kilometara južno od Ningboa, njih 18, ?ak 14 više nego po?etkom prošlog tjedna.
“Teret se u posljednje vrijeme gomila u luci zbog nedovoljne radne snage u lu?kom poslovanju i relevantnim odjelima, a dodatni pritisak stvaraju i u?estale pošiljke”, tuma?i operater za rasuti teret u luci Lianyungang na istoku Kine.
Kina je važna komponenta globalnog opskrbnog lanca pa zatvaranje ili kašnjenje u Kini može odgoditi isporuku gotove robe u drugim dijelovima svijeta, rekao je glavni izvršni direktor ameri?ke savjetni?ke kompanije za opskrbne lance Richard Lebovitz.
Globalni indeks vozarina u kontejnerskom prijevozu Freightos Baltica (FBX), ponderirani prosjek vozarina na 12 glavnih globalnih kontejnerskih ruta, dosegnuo je ovoga tjedna rekordnu vrijednost od 9.770 bodova za 40-stopni kontejner (FEU).
HINA