Odzvonilo poticajima za plug in hibride u Njema?koj, a i europarlamentarci propitaju opravdanost subvencija za aute koji koriste fosilna goriva i pri tome na 100 km troše pri brzinama od 150 km/h i više od 10 litara supera ili dizela. – Oni su fejk i duda varalica za poreznike kojima se pod krinkom ekoloških vozila koja ne proizvode ve?i CO2 od 50 miligrama na stotinu kilometara uvaljuje zapravo ma?ak u vre?i koji nije ništa ?iš?i nego što su obi?ni fosilci! Zakonodavci u Njema?koj ve? su odgovorili na neke od mnogih kritika PHEV modela i spremaju im odstrel ili zahtjev za ve?om autonomijom samo na baterije.
Organizacije za zaštitu okoliša, poput ICCT-a, krive ta vozila i proizvo?a?e za znatno ve?u potrošnju, a time i emisiju CO2 od službenih podataka (godišnja studija ICCT-a kaže do ?etiri puta).
Trenutno u Njema?koj automobil koji se želi kvalificirati za državnu subvenciju mora ispuniti jedan od zahtjeva – ili ispuštati manje od 50 g CO2 po km u atmosferu ili imati doseg baterije od najmanje 40 km. Vrlo sli?no je i u nas. Od druge godine bit ?e mnogo stroži – elektri?ni domet ili domet baterija morat ?e iznositi najmanje 60 km, a zakonodavci žele do 2025. pove?ati tu granicu na 80 km (ostaje emisija CO2). Naravno, proizvo?a?i ?e morati uvesti hrpu mjera kako bi takav PHEV model zaista odgovarao, jer samo ugradnjom snažnije baterije to vjerojatno ne?e biti mogu?e, a time i ekološki prihvatljivije. Ovo je tako?er bio jedan od ICCT prijedloga, uz ve?u snagu e-motora i manji ICE motor.
S obzirom na velikodušne premije koje je doprinijela država (4500 eura za do 40.000 eura i 3750 eura za izme?u 40.000 i 65.000 eura), logi?no je da ?e proizvo?a?i (koji tako?er trebaju dodati svoj dio subvencije) biti zainteresirani za zadržavanje ti su modeli popularni na najve?em tržištu EU -a i nadogradit ?e tehnologiju, barem djelomi?no odgovaraju?i na kritike organizacija za zaštitu okoliša. Prodaja PHEV modela u EU -u se utrostru?ila (do 2020.) na više od pola milijuna jedinica, gotovo isto koliko i prodaja BEV modela