Otkako je 2010. godine predstavljen po cijeni gradskog automobila, Dacia Duster ne prestaje potresati segment SUV-ova. Rije? je o doista revolucionarnom modelu! S ukupno više od 1,9 milijuna prodanih primjeraka, Duster od 2019. godine zauzima prvo mjesto u prodaji privatnim kupcima na europskom tržištu SUV-ova.
Obnovljeni model vjerno prati stope svojih prethodnika. Njegova su meta kupci koji traže udoban i privla?an SUV, ali i oni koji žele robustan i okretan terenac s pogonom na sve kota?e.
Vjeran svom naslje?u, novi je Duster i dalje revolucionarni obiteljski SUV, savršen za svakodnevnu vožnju i pustolovine u divljini. Njegov bezvremenski dizajn, posebice u pogledu svjetala i prednje maske, ?ini ga još upe?atljivijim, ali i ekološki u?inkovitijim.
Iznutra je opremljen povišenom središnjom konzolom s uvla?ivim naslonom za ruku, a dostupan je i s dvjema opcijama multimedijskog sustava s 8-in?nim dodirnim zaslonom te automatskim mjenja?em s dvostrukom spojkom EDC. Svestraniji no ikad, novi Duster dolazi u ina?icama s pogonom na prednje ili sve kota?e (u kombinaciji s naprednim sustavom 4×4 Monitor).
Novi Duster u prodaji je u Hrvatskoj od rujna ove godine.
VANJSKI DIZAJN
DIZAJN SA SVRHOM
Novi Duster, predstavljen u naran?astoj boji Arizona, di?i se suvremenijim dizajnom. Me?utim, poboljšanja u njegovu dizajnu nisu samo estetska, ve? i funkcionalna jer mu jam?e ve?u aerodinami?nost i manju potrošnju.
NOVI PREDNJI KRAJ
Obnovljeni model krasit ?e novi Dacijin vizualni identitet kakav smo ve? mogli vidjeti na posve novom Sanderu, Sanderu Stepway i Loganu. Nova dnevna svjetla u obliku slova Y nadahnula su izgled nove kromirane maske hladnjaka s 3D uzorkom. Osim toga, suvremeni redizajn prednjeg kraja dodatno je naglasio Dusterovu osobnost.
NOVI SVJETLOSNI POTPIS
Prednja i stražnja svjetla (ECOLED) s tehnologijom bez isklju?ivanja utjelovljuju Dacijin svjetlosni potpis. Duster je prvi Dacijin model koji ?e biti opremljen LED pokaziva?ima smjera. Rije? je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registarskih oznaka. Osim niske potrošnje elektri?ne energije, LED svjetla poboljšavaju vidljivost za voza?a i ostale sudionike u prometu, danju i no?u.
BOLJA AERODINAMI?NOST I VE?A U?INKOVITOST
Timovi dizajnera i inženjera udružili su snage kako bi poboljšali aerodinami?na svojstva sa stilom. Dizajn novog stražnjeg spojlera i novih 16-in?nih i 17-in?nih aluminijskih naplataka testiran je u zra?nim tunelima. Povrh toga su u novom modelu optimizirane emisije CO2 (novi ležajevi kota?a i gume, LED svjetla) i koeficijent zra?nog otpora (SCx). Rezultat? Do 5,8 g niže emisije CO2 u ina?ici s pogonom na sve kota?e.
Budu?i da niže emisije CO2 zna?e i nižu potrošnju goriva, kupci ?e dvostruko profitirati od poboljšanja u pogledu aerodinami?nosti.
UNUTRAŠNJOST I PRTLJAŽNIK
OBNOVLJEN PUTNI?KI PROSTOR
Novi Duster jam?i ve?u udobnost svim svojim putnicima. Još udobniji putni?ki prostor može se pohvaliti novim presvlakama, novim naslonima za glavu te povišenom središnjom konzolom sa širokim i uvla?ivim naslonom za ruku. Tu su i dvije opcije multimedijskog sustava s novim 8-in?nim dodirnim zaslonom.
VE?A UDOBNOST
Novi Duster ima potpuno nove presvlake sjedala! Tkanina i oblik naslona za glavu još su ergonomi?niji i jednostavni za održavanje. Osim toga, uski dizajn naslona za glavu pove?ava vidljivost za putnike sprijeda i straga.
Glavna novost u vozilu jest povišena središnja konzola sa širokim i uvla?ivim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj su smješteni 1,1-litreni pretinac koji se može zatvoriti i dvije USB uti?nice za putnike straga (ovisno o ina?ici).
BOGATA SERIJSKA OPREMA
Neovisno o razini opreme, serijska oprema uklju?uje putno ra?unalo, sustav automatske aktivacije dugih svjetala i grani?nik brzine s osvijetljenim komandama na upravlja?u.
Automatski klima-ure?aj s digitalnim zaslonom, tempomat s osvijetljenim komandama na upravlja?u, grijana prednja sjedala i kartica „Slobodne ruke” dostupni su odre?enim ina?icama.
DVIJE OPCIJE MULTIMEDIJSKOG SUSTAVA
Povrh audiosustava Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth), dostupna su i dva nova, iznimno prakti?na multimedijska sustava: Media Display i Media Nav. Na armaturnoj plo?i sada se nalazi i novi 8-in?ni dodirni zaslon.
Multimedijski sustav Media Display uklju?uje šest zvu?nika (dva dubokotonska zvu?nika i dva visokotonska zvu?nika sprijeda), digitalni radio, Bluetooth®, dvije USB uti?nice i funkciju zrcaljenja pametnog telefona povezanog žicom (funkcija je kompatibilna sa sustavima Apple CarPlay® i Android Auto®). Na upravlja?u su smještene posebne komande glasovnih naredbi koje omogu?uju voza?u da glasovno upravlja asistentima Siri ili Google Assistant.
Multimedijski sustav Media Nav ima ugra?en navigacijski sustav i kompatibilan je sa sustavima Apple CarPlay® i Android Auto® s kojima se može povezati beži?no.
U kartici „Vozilo” na zaslonu multimedijskog sustava Media Display ili Media Nav voza?i mogu provjeriti u?inkovitost svoje vožnje, a u ina?ici s pogonom na sve kota?e mogu pristupiti i podacima sustava 4×4 Monitor (visinomjer, mjera? nagiba, kompas itd.).
SVESTRANOST
ORIGINALNI SUV
Vjeran svom naslje?u, Dacia Duster pravi je SUV za obitelji i terensku vožnju. Visokim razmakom od tla, novim gumama i posebnim sustavom 4×4 Monitor (za ina?icu s pogonom na sve kota?e) dokazuje nam da je spreman skrenuti izvan utabanih putova.
STVOREN ZA BEZBRIŽNU VOŽNJU
Novi Duster vaš je svakodnevni suputnik, bilo na cesti ili izvan nje. To i dokazuje pravim terenskim svojstvima koja vožnju ?ine bezbrižnom:
• 217 mm razmaka od tla u ina?ici s prednjim pogonom i 214 mm u ina?ici s pogonom na sve kota?e
• prijelazni kut od 21°
• prilazni kut od 30°
• odlazni kut od 34° u ina?ici s prednjim pogonom i 33° u ina?ici s pogonom na sve kota?e.
NOVE GUME U SVIM INA?ICAMA
Ina?ica s prednjim pogonom serijski je opremljena ekološkim gumama koje pomažu smanjiti emisije CO2, a otpor kotrljanja niži je za 10 %.
Gume koje se ugra?uju u ina?icu s pogonom na sve kota?e ispunjuju službene zahtjeve guma s oznakom 3PMSF. Rije? je o gumama koje vrhunski prianjaju, što zna?i da vam više ne?e biti potrebne zimske gume.
POBOLJŠANI 4X4 MONITOR
Ina?ica s pogonom na sve kota?e opremljena je sustavom 4×4 Monitor. Budu?i da je kombiniran s multimedijskim sustavom Media Display ili Media Nav, sve važne informacije sustava prikazuju se izravno na središnjem zaslonu u vozilu.
• Mjera? bo?nog nagiba: prikazuje vrijednost bo?nog nagiba lijeve i desne strane vozila, a posebno je koristan pri vožnji neravnim terenima.
• Kut nagiba: funkcija koristi podatke sustava za pomo? pri kretanju na uzbrdici i prilagodljivog sustava za nadzor brzine na uzbrdici kako bi upozorila voza?a na strme nizbrdice i uzbrdice.
• Kompas: odsad aktivan i kada je vozilo zaustavljeno, pomaže vam da se orijentirate s pomo?u magnetskih polova.
• Visinomjer: na jednoj strani zaslona prikazuje se nadmorska visina, dok na drugoj možete pratiti stopu uzbrdica i nizbrdica na vašem putu.
Nakon terenske vožnje planinskim predjelima, sustav 4×4 Monitor prikazuje sažetak vašeg putovanja.
MOTORI
VE?I UŽITAK U VOŽNJI UZ VE?U U?INKOVITOST
Ponuda motora potpuno je obnovljena kako bi se osigurao užitak u vožnji i smanjile emisije CO2. Novi Duster sada je dostupan sa 6-stupanjskim automatskim mjenja?em s dvostrukom spojkom EDC u kombinaciji s motorom TCe 150, dok je obujam spremnika za plin ina?ice ECO-G 100 pove?an na 49,8 litara, što je pove?anje od 50 %.
AUTOMATSKI MJENJA? S DVOSTRUKOM SPOJKOM EDC
Ina?ica s prednjim pogonom može se pohvaliti motorom TCe 150 kombiniranim sa 6-stupanjskim automatskim mjenja?em s dvostrukom spojkom EDC. Osim što nudi udobnost i užitak automatskog mjenja?a, ovaj mjenja? pomaže smanjiti vrijednosti potrošnje goriva i emisija CO2 te ih tako približiti onima ru?nog mjenja?a.
Automatski mjenja? EDC (Efficient Dual Clutch) ima dvije spojke: jednu za neparne brzine (1, 3 i 5) i jednu za parne brzine (2, 4, 6 i stupanj za vožnju unatrag). Promjena stupnjeva prijenosa kontrolira se s pomo?u elektri?nih aktuatora. Njima, s druge strane, upravlja nadzorno ra?unalo koje savršeno prilago?ava prijenosni omjer voza?evim zahtjevima. Prilikom promjene stupnja prijenosa istodobno se otpušta aktivirana spojka te se aktivira spojka sljede?e brzine. Promjena stupnjeva prijenosa odvija se brzo i uz neprekidnu isporuku okretnog momenta. Budu?i da nema gubitka energije i naglih trzaja motora, voza?i ?e uživati u još ve?oj u?inkovitosti i udobnosti.
Automatski mjenja? s dvostrukom spojkom EDC prilago?ava brzinu vrtnje motora kako bi vozilo bilo u najvišem stupnju prijenosa s obzirom na brzinu vožnje. Na taj se na?in ujedno smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2.
U?INKOVITI MOTORI
Novi Dacia Duster odlikuje se sveobuhvatnom ponudom motora prilago?enih za svakodnevnu uporabu. Valja napomenuti kako svi motori u ponudi ispunjuju zahtjeve norme Euro 6D Full.
• Dizelski motor: dCi 115 (s pogonom na prednje ili sve kota?e) kombiniran sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em
• Benzinski motori:
– TCe 90 (s pogonom na prednje kota?e) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em
– TCe 130 (s pogonom na prednje kota?e) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em
– TCe 150 (s pogonom na sve kota?e) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em
– TCe 150 (s pogonom na prednje kota?e) u kombinaciji sa 6-stupanjskim automatskim mjenja?em EDC
• Dvogorivni motor (benzinsko-plinski motor): ECO-G 100 (s pogonom na prednje kota?e) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em.
ECO-G 100: DVOGORIVNI MOTOR MARKE DACIA
Dacia je jedini proizvo?a? koji za sve svoje modele pokretane termi?kim motorom nudi i dvogorivni (benzinsko-plinski) motor ECO-G. ECO-G 100 motor je dokazane tehnologije. Povrh toga se ugra?uje u tvornici, ?ime jam?i sigurnost i pouzdanost. Razdoblje jamstva proizvo?a?a, servisni intervali i kapacitet prtljažnika jednaki su onima ina?ice s benzinskim motorom. Spremnik ukapljenog naftnog plina (LPG) ugra?en je ispod podnice prtljažnika, na mjestu rezervnog kota?a.
Kada se pokre?e na plin, novi Duster ECO-G u prosjeku ispušta 9,5 % manje emisija CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Osim toga, dvogorivni motor pove?ava doseg na 1235 km zahvaljuju?i dvama spremnicima s korisnim obujmom od gotovo 100 litara: spremniku benzina obujma 50 l i spremniku ukapljenog naftnog plina obujma 50 l (ukupnog obujma 62 litre). Korisni obujam spremnika ukapljenog naftnog plina pove?an je za 16,2 l u usporedbi s prethodnom generacijom Dustera s plinskim pogonom, što je rezultiralo pove?anjem dosega za više od 250 km.
Nova tipka za odabir vrste pogona, nenametljivo pozicionirana iza upravlja?a, još je ergonomi?nija i bolje integrirana kako bi joj voza?i mogli u trenu pristupiti. Prebacivanje s plinskog na benzinski pogon odvija se automatski kada se spremnik plina isprazni.
Za još ve?u kontrolu, 3,5-in?ni TFT zaslon putnog ra?unala obavještava voza?a o razini napunjenosti obaju spremnika.
Dacijini modeli s benzinsko-plinskim pogonom obe?anje su jednostavnosti uporabe, užitka u vožnji, niskih emisija CO2 i vrhunskog dosega.
Vlasnici vozila s dvogorivnim motorom u nekim zemljama ostvaruju i pravo na porezne olakšice, kao što su niže cijene goriva na benzinskim postajama, izuze?e od pla?anja naknade za zaga?enje i pristup zonama ograni?enog prometa.
KORISNE TEHNOLOGIJE ZA OPTIMALNU SIGURNOST
Novi Duster obiluje nizom sustava za pomo? u vožnji od kojih su grani?nik brzine i najnoviji sustav elektroni?kog nadzora stabilnosti (dostupnih serijski) i tempomat s komandama na upravlja?u (opcijski, ovisno o razini opreme) tek neki!
SUSTAV UPOZORENJA NA VOZILO U MRTVOM KUTU
Aktivan pri brzinama izme?u 30 i 140 km/h, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu upozorava voza?a na opasnost od sudara s drugim vozilom u mrtvom kutu. ?etiri ultrazvu?na senzora (dva stražnja i dva prednja) prepoznaju vozila (uklju?uju?i vozila na dva kota?a) koja se kre?u u vašem mrtvom kutu. Ako senzori u mrtvom kutu otkriju drugo vozilo, uklju?it ?e se LED svjetlo u odgovaraju?em retrovizoru. Uklju?ite li pokaziva?e smjera dok se u vašem mrtvom kutu nalazi vozilo, LED svjetlo u retrovizoru upozorit ?e vas bljeskanjem.
SUSTAV ZA POMO? PRI PARKIRANJU
?etiri ultrazvu?na senzora u stražnjem odbojniku upozoravaju vas zvu?nim signalima na mogu?e prepreke i tako olakšavaju manevriranje. Ovisno o ina?ici, mogu biti kombinirani s prikazom stražnje kamere s dinami?nim linijama vodiljama na središnjem zaslonu, kao i vizualnim upozorenjima koja vas upozoravaju na blizinu prepreke.
SUSTAV ZA POMO? PRI KRETANJU NA UZBRDICI
Sustav održava pritisak na ko?nici nekoliko sekundi kako bi sprije?io pomicanje vozila unatrag na uzbrdici, a vama pružio dovoljno vremena za pomicanje stopala s papu?ice ko?nice na papu?icu gasa.
PRILAGODLJIVI SUSTAV NADZORA BRZINE NA UZBRDICI (ZA INA?ICU S POGONOM NA SVE KOTA?E)
Posebno koristan pri vožnji terenima ili strmim nizbrdicama, ovaj sustav (kojim se upravlja preko upravlja?ke plo?e) dozira snagu ko?enja kako bi sprije?io proklizavanje i prilagodio brzinu od 5 do 30 km/h (u skladu sa zahtjevom voza?a). Sustav radi u prvom stupnju prijenosa i u stupnju za vožnju unatrag. Na voza?u je samo da okre?e upravlja?, a ko?enje i ubrzavanje može prepustiti vozilu.
SUSTAV KAMERA ZA PRIKAZ IZ VIŠE KUTOVA
Sustav kamera za prikaz iz više kutova (?etiri kamere: jedna prednja, jedna stražnja i po jedna sa svake bo?ne strane) obavještavaju voza?a o njegovu okruženju. Bo?ne kamere ugra?ene su ispod vanjskih retrovizora te prikazuju položaj prednjih kota?a. Sustav je posebno koristan pri parkiranju i zahtjevnim manevrima na terenu. Automatski se aktivira kada je uklju?en stupanj za vožnju unatrag, a voza?i ga mogu uklju?iti i ru?no – pritiskom na klavirsku tipku „MVC”. Na zaslonu navigacijskog sustava istovremeno se prikazuje snimka samo jedne kamere. Prebacivanjem u stupanj za vožnju prema naprijed automatski se mijenja kut kamere. Sustav se deaktivira ru?no, pritiskom tipke „MVC”, ili automatski kada je brzina vožnje ve?a od 20 km/h.
OBUJAM PRTLJAŽNIKA | POGON NA PREDNJE KOTA?E | POGON NA SVE KOTA?E |
Obujam prtljažnika | 478 L (471 L za ina?icu s motorom dCi 115) | 467 L |
Obujam prtljažnika (norma VDA) | 445 dm3 | 411 dm3 |
Najve?i obujam (do gornje to?ke sjedala) s preklopljenom stražnjom klupom | 1623 L | 1614 L |
DIMENZIJE (mm) | POGON NA PREDNJE KOTA?E | POGON NA SVE KOTA?E |
Ukupna duljina | 4341 | |
Me?uosovinski razmak | 2673 | 2676 |
Prednji prevjes | 842 | 841 |
Stražnji prevjes | 826 | 824 |
Ukupna širina s preklopljenim retrovizorima / rasklopljenim retrovizorima | 1804 / 2052 | |
Trag prednjih kota?a | 1563 | |
Trag stražnjih kota?a | 1570 | 1580 |
Ukupna visina bez / s uzdužnim krovnim nosa?ima | 1633 / 1693 | 1621 / 1682 |
Visina otvorenog prtljažnika | 2020 | |
Visina praga prtljažnika | 782 | 764 |
Razmak od tla praznog vozila / s najve?im dopuštenim optere?enjem | 217 / 183 | 214 / 182 |
Prostor u visini koljena u drugom redu | 170 | |
Širina u visini laktova sprijeda | 1403 | |
Širina u visini laktova straga | 1416 | |
Širina u visini ramena sprijeda | 1383 | |
Širina u visini ramena straga | 1379 | |
Prostor za glave sprijeda | 900 | |
Prostor za glave straga | 892 | |
Najve?a širina praga prtljažnika | 980 | |
Unutarnja širina izme?u blatobrana | 977 | |
Najve?a utovarna duljina s preklopljenom stražnjom klupom | 1792 |