Ameri?ki div Boeing podigao je dugoro?nu prognozu potražnje za zrakoplovima zbog oporavka komercijalnih zra?nih putovanja nakon ublažavanja mjera suzbijanja covida 19.
Boeing sada o?ekuje da ?e u idu?ih 20 godina isporu?eno biti 43.610 komercijalnih mlažnjaka u vrijednosti 7.200 milijardi dolara, za pesto više no što je bio prognozirao prije godinu dana, pokazuje izvješ?e objavljeno u utorak.
Podigli su i prognozu za idu?ih 10 godina i sada o?ekuju isporuku 19.330 zrakoplova, otprilike tisu?u više no što su predvidjeli u 2020.
Desetogodišnja projekcija niža je šest posto od one iz pretpandemijske 2019. godine, ali je pad blaži no što su bili o?ekivali u 2020., kada su prognozirali da ?e isporuke zaostajati za 11 posto za pretkriznom razinom.
“Jedan je od najsnažnijih razloga za optimizam brzi oporavak lokalnih putovanja u posljednjih 12 mjeseci”, rekao je novinarima glavni strateški direktor Boeinga Marc Allen.
Boeing o?ekuje da ?e doma?i letovi dosti?i pretkriznu razinu do 2022., nakon toga trebala bi se oporaviti i regionalna putovanja, do 2023. godine, i na kraju me?unarodna, do 2024.
Potražnja za zrakoplovima smatra se dobrim pokazateljem stanja u gospodarstvu, a Boeing je procjenu prosje?nog godišnjeg rasta gospodarstva povisio s prošlogodišnjih 2,5 na 2,7 posto.
Potvrdili su pak prognozu o 4-postotnom godišnjem rastu putni?kog prometa. iako on usporava od 2015., nakon razdoblja procvata zra?nog prometa bez presedana koji se o?itovao u 5-postotnoj stopi rasta.
Boeing procjenjuje da ?e u idu?ih 10 godina potražnja za robom i uslugama na tržištima na kojima posluje dosegnuti 9.000 milijardi dolara, što je za 300 milijardi više no što su o?ekivali prije godinu dana.
Potvrdili su pak prognozu o vrijednosti potražnje za uslugama u vojnom sektoru od 2.600 milijardi dolara, s obzirom na o?ekivanja da ?e poja?ani pritisak u ameri?kom prora?unu ograni?iti potrošnju na oružje i da ?e upotreba postoje?ih sustava u vojnom arsenalu biti produljena.
Snizili su pak procjenu o potražnji za teretnim zrakoplovima u idu?ih 20 godina, s 930 na 890 aviona, procjenjuju?i da je dosegnula vrhunac u pandemiji kada su logisti?ke kompanije poja?ano koristile prizemljene putni?ke zrakoplove za prijevoz robe.
Sektor proizvodnje zrakoplova predvi?a da ?e ‘zeleni’ pritisak i pandemija ubrzati umirovljenje mlažnjaka, što ?e ostaviti prostora na tržištu za nove letjelice, napominje Reuters.
HINA