Zahvaljuju?i 516 KS te mamutskom okretnom momentu od 765 Nm, xDrive50 je i brži nego što sugerira ubrzanje do stotke od 4,6 s. Potpisao ga je naravno Domagoj ?ukec, šef dizajna BMW-a. Novi potpuno elektri?ni SUV BMW iX xDrive50 ima domet od 380 milja i 516 KS, a stoji i više od 100.000 tisu?a eura. Od lansiranja, iX je dostupan kao xDrive40 ili kao xDrive50, po cijeni od 75.000 eura, odnosno 101.905 eura. Ima izuzetno nisku potrošnju energije od najviše 23 kW/h i izvanrednu aerodinamiku koja mu omogu?ava impresivne performanse; maksimalnu brzinu od 200 km/h. Predstavljen je prošlog tjedna i u Zagrebu, i naravno, mogu?e ga je naru?iti, kupiti, probati… Tomi? & Co. objavio je i cijene. BMW xDrive40 starta s cijenom od 633.994 kn, a XDrive50 zapo?inje s cijenom od 840.065 kn.
iX je jedan od najvažnijih BMW-ovih novih automobila posljednjih godina. Uz eDrive elektri?ne motore pete generacije marke i novu arhitekturu usmjerenu na EV koja ?e biti temelj nadolaze?ih BMW modela, iX služi kao pregled svega onoga što tek dolazi iz bavarske marke. To je tako?er tehni?ki izlog, s najnovijim BMW-ovim sustavima za informiranje i zabavu i pomo? voza?u umotanim u radikalan oblik karoserije SUV-a.
Sa 516 konja to?ka je na i, jer ovaj je elektri?ni iX snažniji je i od najnovijeg BMW-a M3. Elektri?ni SUV težak je 2,5 tone i daleko je od idile vožnje znane pod sloganom ‘Ultimate Driving Machine’, no kad je rije? o performansama, to je zapanjuju?e. Stisnite gas i akceleracija je trenutna i “nasilan”. Profinjenost je tako?er izvrsna, a iX se osje?a vrlo dobro izoliranim od urlanja ceste (osobito važno kada nema motora s unutarnjim izgaranjem koji bi prikrio neželjene zvukove). Budu?i da se radi o visokom SUV-u fascinantan je koeficijent otpora od 0,25 cd. Gotovo je ne?ujan.
Stil je svakako prepoznatljiv, s brutalnim površinama, niskom linijom ramena i pove?anim rešetkama za bubrege koje iX izdvajaju od gotovo svega na cesti. Otisak je otprilike isti kao BMW X5, ali sa znatno nižom linijom krova; u metalu dizajn nije baš tako dirljiv kao što se može ?initi na slikama, ali ne bismo ga nazvali zgodnim.
Zakora?ite li u iX i kabina je puno dojmljivija. Armaturna plo?a spušta se s niskog otvora, što u kombinaciji s nedostatkom tunela za prijenos i panoramskim staklenim krovom daje ugodan prozra?ni ambijent. Kvaliteta materijala je iznimno visoka, s mekom prošivenom kožom i metalnim ukrasima, a BMW je bio namjeran minimizirati nered, tako da je instrumentna plo?a gotovo u potpunosti bez tipki.
Umjesto toga, glavne kontrole mogu se na?i na lebde?oj središnjoj konzoli, koja ima kristalno stakleni kota?i? za glasno?u, bira? mjenja?a i iDrive kontroler, s gumbima integriranim u glatku plo?u od drvenog furnira. Pruža privla?nu neskladnost u BMW-ovoj tehnološki najnapredniji interijer do sada.
S platformom za EV, vrhunskim tehnološkim paketom i BMW-ovim elektri?nim motorima nove generacije, iX obe?ava mnogo, i pruža. Šasija je stru?no osmišljena, kvaliteta kabine je visoka, a raspon snage i mo?i u stvarnom svijetu ultimativan. Kao posjetnica BMW-ove sljede?e generacije EV-a, to je uvjerljiv napor.
iX nudi 20 puta više ra?unalne mo?i od bilo kojeg prethodnog BMW-a i predstavlja novi iDrive 8 infotainment sustav. Donosi nove zna?ajke kao što su 5G povezivost, satelitska navigacija mješovite stvarnosti i Digital Key Plus, koji koristi vaš pametni telefon umjesto konvencionalnog klju?a.
Bešavni, zakrivljeni zaslon zauzima središnje mjesto u unutrašnjosti i u njemu se nalazi 14,9-in?ni infotainment zaslon uz 12,3-in?nu digitalnu instrument plo?u. Grafika je iznimno jasna, a su?elje je osjetljivo na rad, bilo da se radi o dodiru ili rotiraju?im kota?i?em. S toliko funkcija, me?utim, povremeno može biti teško navigirati bezbroj ikona i podizbornika dok ste u pokretu, a šesterokutni mjera?i su manje ?itljivi od konvencionalnog izgleda.
Stražnji elektri?ni motor donosi neke probleme s pakiranjem. Relativno velika integrirana pogonska jedinica na stražnjoj osovini podiže višu podnicu prtljažnika, s visokim optere?enjem. Nosivost je i dalje respektabilnih 500 litara, ali iX zaostaje za X5 sli?ne veli?ine za 150 litara.
Pored dizajna i tehnologije, BMW iX koristi visoko u?inkovite i održive proizvodne procese kako bi se postigla maksimalna razina održivosti i smanjio utjecaj na okoliš, emitiraju?i 45 % manje emisija stakleni?kih plinova tijekom cijelog životnog ciklusa zahvaljuju?i sveobuhvatnom konceptu održivosti. Razlog leži u upotrebi isklju?ivo obnovljivih izvora energije tijekom proizvodnje te korištenju prirodnih i recikliranih materijala – tkanine od vune, FSC certificiranog drveta, kože štavljene listom masline, bez upotrebe procesa galvanizacije za kromirane dijelove i podnih prostirki i tepiha proizvedenih 100% od Econyla (plastike dobivene od starih ribarskih mreža). Tvornica BMW-a u Dingolfingu koristi 100% obnovljive izvore energije ?ime se emisija CO2 u proizvodnom procesu izrade vozila i baterijskih sklopova smanjuje za 80%.
Ro?en iz vizije i napravljen kao koncept za elektri?nu mobilnost, BMW iX objedinjuje vrhunsku tehnologiju i besprijekoran dizajn povezan s inteligentnim BMW operativnim sustavom 8 koji svojim digitalnim inovacijama nudi ultra modernu povezanost i prvo je vozilo s 5G standardom kako bi uvijek bilo u toku s informacijama i kojim se može upravljati potpuno intuitivno.
Prve modele potpuno elektri?nih SAV vozila iz BMW-a s pogonom na sve kota?e, opremljene snažnim elektromotorima i baterijskim sustavima velikog kapaciteta, iX xDrive 40 (240kW/326KS) i iX xDrive50 (385kW/523KS) mogu?e je pogledati kod Tomi? & Co.
BMW iX modeli dostupni su za narudžbu u Tomi? & Co. salonima u Zagrebu, Zadru, Rijeci, Splitu, Osijeku i Puli uz brojne pogodnosti i inovativne oblike financiranja prilago?ene novim ekološki prihvatljivim vozilima s niskom emisijom ugljika iz BMW Grupe.