TEST: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV ST Line X

0
1868

Od pomalo zaboravljenog sportskog kupea nastao je cool gradski crossover, koji ispod lima donosi hi-tech hibridni sustav.

Stariji ?itatelji ?e se na spomen imena Ford Puma odmah prisjetiti coupea na bazi Ford Fieste ?etvrte generacije, koji se u Njema?koj proizvodio od 1997. do 2002. godine. Ford Puma kupce je privla?ila zavodljivim dizajnom, dobrom okretnoš?u, živahnim motorima i razmjerno dobrom prostranoš?u, obzirom na vanjske gabarite. Motori su bili benzinci: 1.4 sa 90 KS, 1.6 sa 105 KS te 1.7 u izvedbama sa 125 i 155 KS. No, ta Puma je ostala u prošlosti.

Punih 17 godina nakon slanja kupea u mirovinu na tržište je stigla reinkarnacija. No, filozofija je dijametralno suprotna. Isto je samo ime. Današnja Ford Puma je neobi?an koktel svega što name?u aktualni tržišni trendovi. Vizualno je gradski crossover, a ispod lima prili?no napredan hibrid. Sa starom Pumom nema više nikakvih sli?nosti, osim pomalo po izgledu prednjih svjetala.

Glavna nit vodilja ipak je ostala ista. Naime, obije Pume temelje se na Fiesti, samo je prva željela biti naglašeno sportska, a današnja je naglašeno povišena i šik. Sportskog dojma ipak se nije u potpunosti odrekla, zahvaljuju?i paketu opreme ST-Line X, koji uklju?uje dvobojnu karoseriju i atraktivne 19-colne naplatke. Tako opremljena Puma na svakom je koraku mamac za poglede, pogotovo obzirom na ?injenicu da ?e ju izvana rijetko tko povezati s Fiestom. Iznutra nema dileme, Puma je povišena Fiesta. Arhitektura je identi?na, samo što se sjedi na povišenom položaju. Sa strane funkcionalnosti dobro je da inženjeri i dizajneri Forda nisu otišli previše u hi-tech, nego su zadržavanjem elemenata Fieste svakodnevnu upotrebljivost ostavili na visokoj razini, a svu suvremenu tehnologiju zapakirali su ispod lima.

Voza?ki položaj pronalazi se brzo, bez obzira na gabarite voza?a, a dojam izvedbe vrlo je dobar. Zahvaljuju?i ve? spomenutom paketu opreme ST-Line X izbor materijala, ali i koli?ine sustava važnih za sigurnost i komfor, oduševljava. Ovako opremljena Puma putnicima nudi osjetno više od onog što bi se o?ekivalo od predstavnika klase gradskih crossovera. Digitalni instrumenti na 12,3-in?nom ekranu i 8-in?ni ekran infotainment sustava te vrhunski audio sustav Bang & Olufsen samo su manji dio impresivnog popisa.

Ve? prvih nekoliko prije?enih kilometara otkriva da se Puma vozi jednako dobro kao i Fiesta. Ponešto povišeno težište nije uzrokovalo snažnije naginjanje u zavojima, ovjes suvereno upija neravnine, volan je precizan, a gume na 19-colnim naplacima osiguravaju impresivnu koli?inu prianjanja. Koli?ina voza?kog užitka je u svakom pogledu iznad o?ekivanja pa inženjerima Forda treba odati priznanje za iznimno visoku razinu dinamike. Sve je dodatno za?injeno snažnim ko?nicama, koje ne posustaju i tijekom duže oštre vožnje.

Pogonski sklop nudi temperament na granici sportskog. Mekani hibridni sustav baziran na 48-voltnom starteru, odnosno generatoru, sa 16 KS i 50 Nm dodatno poboljšava performanse pa ovako pogonjena Puma uz 1-litreni turbobenzinac raspolaže s ukupnih 125 KS i 220 Nm. Sasvim dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi i najve?u brzinu od 191 km/h.

Na kraju pri?e može se jedino zaklju?iti kako je testni model Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV ST Line X premašio naša o?ekivanja. Jedini kamen spoticanja mogla bi biti cijena, koja se u slu?aju testnog primjerka napucanog najbogatijim paketom opreme, penje na 226.405 kn.

SNAGA: 125 KS
UBRZANJE: 9,8 s
BRZINA: 191 km/h
POTROŠNJA: 5,2 l
CIJENA: 226.405 kn

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com