Glasgow 2021: Volvo je najve?e eko razo?aranje, jer najavio je 1. elektro auto tek u 2030., a Kina i SAD i dalje jašu po fosilnim gorivima! Provjerite koji su se proizvo?a?i obvezali na postupno ukidanje klasi?nih motora – neki su iznena?eni!
Najve?a imena automobilske industrije o?ito su jako podijeljena na ovom podru?ju, a obveze nisu u potpunosti u skladu s planovima kojima smo svjedo?ili u posljednjem razdoblju. Brodski, cestovni i zra?ni promet ina?e doprinose ?etvrtini svjetske emisije CO2.
U britanskom gradu Glasgowu ovih dana brojni svjetski politi?ari, ekolozi i drugi utjecajni ljudi, raspravljaju o potrebnim mjerama koje bi trebalo poduzeti idu?ih godina ako se želi sprije?iti daljnje zagrijavanje Zemljine atmosfere. A dio ove borbe protiv promjena uzrokovanih zatopljenjem su i proizvo?a?i automobila. To je nedvojbeno razlog zašto se polako, ali sve ?eš?e odlu?uju za ukidanje pogonskih sklopova s unutarnjim izgaranjem. No nisu svi jedinstveni. Amerikanci i Kinezi žestoko se opiru tako naglom prelasku na obnovljive izvore energije, a i me?u znanim, pa i europskim proizvo?a?ima ima skeptika spram tako brzog prelaska na struju.
Kao što smo ?esto izvještavali posljednjih mjeseci, mnogi proizvo?a?i automobila odlu?ili su se na fazno izbaciti takve pogonske sklopove do 2030. ili ?ak i prije. No te prognoze – koje uostalom nisu ni obvezuju?e (u pravilu), odnose se samo na europska tržišta na kojima politika najbrže pooštrava zahtjeve za smanjenjem emisija, ali ne i na drugim tržištima. Konkretno, to se, primjerice, odnosi na Južnu Ameriku, Aziju i Afriku, no o?ito je da proizvo?a?i sada po?inju širiti svoje namjere izvan starog kontinenta. Na današnji dan sastanka o transportu COP26, šest glavnih marki automobila najavilo je da ?e prestati proizvoditi globalne automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2040. godine. Me?u njima su Mercedes-Benz, Ford, General Motors, BYD, Jaguar-Land Rover i Volvo koji je prije nekog vremena najavio da ?e zapravo elektri?ne automobile proizvoditi tek nakon 2030. godine.
No, dok se spomenuti brendovi odlu?uju na transformaciju i potpisivanjem ugovora obvezuju na taj potez, za to (još) ne teže s najve?im markama, poput Stellantisa, Volkswagena, Nissana, Honde, ali i Toyote, brenda gdje ve? su odustali od proizvodnje dizela. Neke zemlje, uklju?uju?i dva najve?a tržišta automobila, Sjedinjene Države i Kinu, tako?er se oklijevaju obvezati na to. Put do potpune elektrifikacije stoga ?e o?ito biti dug.