Ra?unalu suvremenog automobila prioritet je da u akumulatoru ostane dovoljno energije za pokretanje motora, prenosi RevijaHAK.
Start/stop sustavi na automobilima su dio serijske opreme. Konstantna gašenja motora kad stanete s vozilom štede gorivo i smanjuju emisije CO2 (pomažu proizvo?a?ima automobila u postizanju klimatskih ciljeva). No posebice tijekom zimskih mjeseci start/stop sustav ?esto ne?e isklju?iti vozilo kada ga, na primjer, zaustavite na semforu. Zašto je tako?
Ako je hladno, a vi ste uklju?ili elektri?ne potroša?e, svjetla, grija? stražnjeg stakla, klima ure?aj ili brisa?e, ra?unalo može procijeniti da je uklju?ivanje start/stop sustava opasno za akumulator vozila i ne?e isklju?iti motor. Ra?unalu je prioritet da akomulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. Dakle, onemogu?uje start/stop u slu?aju da je baterija toliko ispražnjena da se motor ne?e ponovno pokrenuti. Ina?e, akumulator koji podržav start/stop sustav osigurava i do 500.000 ciklusa paljenja i gašenja vozila.
Start/stop ne?e intervenirati kada je motor hladan. Ra?unalo zna da je motor naju?inkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga ?e održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu. Na vašoj instrumetnoj plo?i pojavit ?e se crveni simbol start/stop sustava (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sustav ne radi, odnosno da ne isklju?uje motor.
Start/stop ne?e raditi kada je odabran stupanj prijenosa za vožnju unatrag, kada je aktivna pomo? pri parkiranju te kada kre?ete na uzbrdici. Ne radi ni kada je otvoren poklopac motora ili kada otkop?ate sigurnosni pojas.
Izvor: Zlatko Vedrani? / RevijaHAK