Voza?i oprez: Motor zimi ipak treba zagrijati prije po?etka vožnje

0
22316

Dok motor ne dosegne radnu temperaturu, broj okretaja u minuti trebao bi ostati u donjoj tre?ini raspona okretaja, prenosi RevijaHAK.

Mnogi proizvo?a?i automobila tvrde da motor s unutarnjim sagorijevanjem više ne treba zagrijavati na radnu temperaturu. Ovu tvrdnju opravdavaju visokim standardima proizvodnje po kojima se motori proizvode, te izborom materijala. Ali ako želite dugo uživati u svom vozilu, ne biste ih trebali slušati, navodi njema?ki magazin Autobild.

Svaki motor treba zagrijati, kažu, da bi habanje bilo što manje. Hladno motorno ulje je obi?no mnogo guš?e i viskoznije od motornog ulja koje je na radnoj temperaturi. Pri hladnom (po)kretanju potrebno je više vremena za pumpanje ulja do ležajeva i mjesta za podmazivanje motora i turbopunja?a. Ako ubrzate odmah nakon pokretanja, riskirate nedovoljno podmazivanje važnih dijelova, a potom i ve?e trošenje te u najgorem slu?aju ?ak i ošte?enje motora. Naravno, to se odnosi i na hladni start ljeti, ali još više na zimskim temperaturama.

Što u?initi? Prvo pokrenite motor, a zatim zategnite sigurnosni pojas. Tko god se pridržava ovog malog pravila, ?ini mnogo dobra za motor. Me?utim, ?ak i ako je ulje doseglo sve važne to?ke podmazivanja u motoru ili u turbopunja?u, motor se ne smije odmah tjerati u visoke okretaje. Motor s unutarnjim sagorijevanjem sastoji se od više od 1000 dijelova koji su izra?eni od raznih materijala. To zna?i da se komponente šire razli?itim brzinama kako se zagrijavaju. Na primjer, klipovi se vrlo brzo zagrijavaju izgaranjem koje se odvija u cilindru, zbog ?ega se brže šire. Stijenke cilindara, koje su dio bloka motora, trebaju više vremena za to. Zazor, odnosno razmak izme?u klipova i stijenki cilindra, postaje premali, a to zna?i dodatno trošenje.

Glava cilindra je tako?er ?esto izra?ena od druga?ijeg materijala od bloka motora. Ako se komponente ne šire ravnomjerno, može do?i do curenja u blizini brtve glave cilindra. Pukotine od naprezanja tako?er se mogu pojaviti u glavi motora. Dok motor ne dosegne radnu temperaturu, broj okretaja u minuti trebao bi ostati u donjoj tre?ini raspona okretaja. Preporu?a se ne davati pun gas. Zagrijavanje, pak, nije dobro ako auto stoji u mjestu. Tada se sve komponente ne mogu zagrijati brzo i u?inkovito koliko bi trebale. Dakle, krenite, ali ne forsirajte motor dok se ne zagrije.

Izvor: RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com