Prije ulaska u autopraonicu neophodno je ukloniti sve ostatke snijega i leda. Jer struganje leda može oštetiti lak vozila, prenosi RevijaHAK.
Mnogo je mišljenja o održavanju vozila zimi. Dobronamjerne preporuke kre?u se od savjeta da se automobil zimi što ?eš?e pošalje kroz autopraonicu do mišljenja da bi trebalo izbjegavati autopraonicu kako bi se sa?uvala boja. Kolege iz Njema?kog autokluba (ADAC) odlu?ile su objaviti par savjeta na tu temu.
Koliko ?esto zimi automobil mora u autopraonicu? U principu onoliko ?esto koliko u ljetnim mjesecima. ?ak i zimi perite kada imate osje?aj da je pranje jednostavno dobro za vaše vozilo.
Je li istina da je automobil zimi izuzetno zaga?en ostacima soli na cesti? Da i ne. Izjava da zimska prljavština – agresivna, slana lužina – ima izuzetno korozivan u?inak na lak, tj. da je treba uklanjati što je ?eš?e mogu?e, odnosi se samo na prethodno ošte?eno lakiranje ogrebotinama ili perutanje. Me?utim, besprijekorne površine boje mogu se lako nositi s naslagama prljavštine. Potkonstrukcija vozila tako?er obi?no nema problema s korozijom: s tvorni?ki izra?enim brtvama, poboljšanom zaštitom donjeg dijela i uporabom pocin?anog lima, to je ve?i problem za starija vozila.
Kada zimi ne biste trebali i?i na autopraonicu? Na ekstremnim temperaturama ispod -10 stupnjeva. Trebali biste izbjegavati termi?ki šok ako voda iz autopraonice, koja je na 10 do 30 Celzijevih stupnjeva udari u dijelove vozila koji su nedavno bili izloženi hladno?i. Dugoro?no površine s ošte?enom bojom trpe dodatni toplotni udar.
Prije ulaska u autopraonicu neophodno je ukloniti sve ostatke snijega i leda. Jer struganje leda može oštetiti lak vozila!
Koji se programi pranja preporu?uju zimi? Isto vrijedi i zimi: u principu, jeftino je dobro i dovoljno – glavno je prvo dobro isprati vozilo kako bi se uklonile ne?isto?e i sprije?ilo ošte?ivanje boje na ?etkama. Dodatni i skupi programi s vru?im voskom ili zaštitom donjeg dijela nisu potrebni iz perspektive vozila. Ali naravno, svatko može sam odlu?iti ?ime želi po?astiti sebe i svoje vozilo. Važnije je da vaš automobil s vremena na vrijeme provjeri stru?njak. Prije i poslije zimske sezone, ošte?enja zaštite donjeg dijela mogu se otkriti i popraviti na platformi za podizanje – hr?a tada nema šanse.
Izvor: RevijaHAK