Twingo E po ljeti troši 12 kWh, a po zimi i 24 kWh na 100 km, oni s ve?im baterijama znaju po hladnom vremenu trošiti i 3 x više

0
5797

Je li zimi domet elektri?nog automobila doista manji? Itekako… Ljeti Twingo E s baterijom od 24 kWh zna prevaliti i 220 km, a zimi katkada i samo 110!

Kod auta s ve?im baterijama i anomalije su još ve?e! Što su niže temperature to im potrošnja rapidno raste. Najve?a je greška ako automobil ne zagrijete putem daljinskog, još dok vam je prikop?an na ku?nu uti?nicu!

Automobili na baterije doista su ‘prihvatljivi’ za zimske uvjete i tada je domet nešto manji. Nerijetko i osjetno manji. Upalite li ve?inu potroša?a autonomije se za hladnijih dana može i prepoloviti.

Zimska snježna idila brzo se može pretvoriti u vrlo stresnu situaciju na cesti. Zagušenja, snijeg i led na cesti, niske temperature, nepredvidivi uvjeti, dostupnost goriva,… sve to može zna?iti veliki stres za voza?a. Me?utim, ako se radi o (akumulatorskom) elektri?nom automobilu, stres može biti još stresniji. Niske temperature i zimski uvjeti stvarno utje?u na domet automobila. To je podru?je koje najviše zanima, uzbu?uje i uznemiruje voza?e.

Utje?u li niske temperature na autonomiju elektro automobila?

Naravno. Pri niskim temperaturama usporava se kemijska reakcija koja stvara elektri?nu energiju, tako da je raspon, naravno, kra?i. Ubrzava se i samopražnjenje baterije. I kao što ?ovjeku treba odre?ena ‘radna’ temperatura, potreban je i automobilski akumulator. Op?enito, idealno radno podru?je je izme?u 20 i 25 stupnjeva. I zbog toga baterija troši nešto energije kako bi se zagrijala barem do najniže granice optimalne temperature. A pri stvarno niskim temperaturama morate ra?unati na još sporije punjenje baterije. Ne radi se samo o punjenju na punionicama, ve? i o smanjenoj u?inkovitosti regeneracije tijekom ko?enja, što se naravno odnosi i na plug-in hibride.

Ameri?ki autoklub prije dvije godine proveo je istraživanje. Stru?njaci su otkrili da samo hladno?a (recimo minus šest, kao u istraživanju) može skratiti domet za 12 posto. No, kao što je re?eno, dodatni potroša?i mogu znatno više doprinijeti skra?ivanju dosega. Na primjer, klima ure?aj, grijanje sjedala, volan, grijanje prozora, retrovizora,… To može zna?iti i do 40 posto kra?i domet! Potrošnja se tako zna?ajno pove?ava u vremenu vožnje na kratkim gradskim putovanjima (?ak i od 50 posto), kada se baterije i unutrašnjost iznova moraju zagrijavati na odre?enu temperaturu. Mokri kolnici, mulj, možda ?ak i snijeg na cesti – sve to opet pove?ava potrošnju, jer kota?i gube trakciju, puno energije odlazi u ništa, nešto se gubi ?ak i kada guma mora istisnuti vodu i snijeg, kašu….

Kako uštedjeti?

Prije svega, automobil ili unutrašnjost i baterije potrebno je zagrijati tijekom punjenja na konektoru, što se lako može pratiti putem aplikacije na pametnom telefonu. Po mogu?nosti, elektri?ni automobil treba parkirati preko no?i u garaži. Prilikom zagrijavanja uklju?ite grijanje sjedala i/ili upravlja?a jer to troši znatno manje energije od uklju?ivanja klima ure?aja. Po potrebi strogo uklju?ite ostale potroša?e. Ako je mogu?e, vozite u Eco na?inu rada, oporavite se što je više mogu?e, provjerite tlak u gumama (koji pada u hladnim danima). A ugradnja toplinske pumpe brzo ?e se isplatiti ako vozite svaki dan.

A urbana legenda koja kaže da bi se putnici u automobilu na elektri?ni pogon mogli smrznuti u dugom zastoju ipak je samo pri?a za malu djecu. Grija? ili klima ure?aj koristi maksimalno izme?u 2 i 3 kW/h (?ak i manje) kako bi automobil održavao na ugodnoj temperaturi od 20 stupnjeva. I izra?unajte što to zna?i s baterijom od 50 kilovata…
Zbog sigurnosti nikada ne štedite na struji

I naravno – bez obzira na potrošnju, ni u kojem slu?aju ne odustajte od sigurnosnih zna?ajki, poput zimskih guma (koje su teže i s ve?im otporom – radije birajte naplatke i gume manjeg promjera koje su lakše). Nemojte odustajati od odle?ivanja retrovizora ili paljenja svjetala, kao i od odle?ivanja vjetrobrana,… No, modu regeneracije postavite (gdje je to mogu?e) na najnižu mogu?u razinu kako biste sprije?ili klizanje kada pustite ‘akcelerator’ ‘ pedala. ?ak ?e vam i vožnja u teškim zimskim ?izmama i debelim rukavicama, prije ili kasnije odnijeti više nego što donosi.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com