Jesu li 5G usluge prijetnja zra?nom prometu?

0
386

Ameri?ki mobilni operateri spremaju se uvesti 5G usluge, što je izazvalo uzbunu me?u avioprijevoznicima koji strahuju od smetnji u radu ure?aja, a u Europi tvrde da zasada nisu utvrdili potencijalne prijetnje.

Zrakoplovne kompanije pohitale su preusmjeriti ili otkazati letove u SAD-u, strahuju?i da bi aktiviranje baznih stanica za 5G mreže u blizini zra?nih luka moglo prouzro?iti probleme s ure?ajima.

Ameri?ka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) objasnila je da bi potencijalna interferencija valova iz 5G ure?aja mogla utjecati na o?itavanje visine u nekim mlažnjacima, a zrakoplovne kompanije me?u modelima koji su u centru pozornosti navode Boeing 777.

Emirates, All Nippon Airways, Japan Airlines i Lufthansa ve? su najavili zamjenu Boeinga 777 i 747-8, a udruga prijevoznka Airlines for America upozorila je da bi zna?ajan broj širokotrupnih zrakoplova mogao postati neupotrebljiv.

U ?emu je problem?

SAD je mobilnim operaterima na aukciji po?etkom 2021. za oko 80 milijardi dolara dodijelio koncesije za 5G frekvencije u rasponu od 3,7 do 3,98 gigaherca.

Uprava za zrakoplovstvo upozorila je pak na mogu?nost interferencije valova 5G ure?aja i onih u zrakoplovima koji rade u frekvencijskom rasponu od 4,2 do 4,4 gigaherca.

Strahuje se da su frekvencije dodijeljene mobilnim operaterima previše blizu tog raspona.

Više, brže

Što je frekvencija viša, to je usluga brža. To pravilo poti?e mobilne operatere da rade na višim frekvencijama kako bi u potpunosti iskoristili prednosti koje 5G tehnologija donosi.

Dio frekvencija prodanih na aukciji koristi se za satelitski radio, ali prijelaz na 5G zna?i daleko ve?i promet.

Izvršni direktor United Airlinesa Scott Kirby rekao je u prosincu da ?e FAA-ove direktive za 5G onemogu?iti korištenje visinomjera u ?etrdesetak velikih zra?nih luka u SAD-u.

“Specifi?an” zra?ni prostor

Europska unija utvrdila je 2019. standarde za 5G frekvencije u rasponu od 3,4 do 3,8 gigaherca, niže od onih u SAD-u. Ve? su u upotrebi u mnogim zemljama-?lanicama i nisu izazvale nikakve probleme.

Agencija EU-a za sigurnost zra?nog prometa EASA priop?ila je 17. prosinca prošle godine da je problem interferencije 5G ure?aja i onih u zrakoplovima specifi?an za ameri?ki zra?ni prostor.

“U Europi dosada nije identificiran rizik opasne interferencije”, poru?ili su u priop?enju.

HINA

Fotografija: pixabay

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com