Tunel Podmurvice duga?ak 1250 metara, koji se gradi na trasi državne ceste DC403, novoj poveznici zapadnog dijela rije?ke luke i rije?ke obilaznice, probijen je u petak i to mjesec i 24 dana prije roka.
Po?etak završnog probijanja tunela ozna?ili su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi? i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škori?. Rije? je o probijanju zadnjih metara kamenog materijala koji je razdvajao dvije strane portala tunela.
Druga faza iskopa tunela u podnožju tunela, trebala bi biti završena do svibnja, a dovršetak svih radova na DC403, koja ?e povezati zapadni dio rije?ke luke i terminal na Zagreba?koj obali s gradskom obilaznicom, o?ekuje se u lipnju 2023. godine.
Hrvatske ceste i zajednica izvo?a?a radova potpisali su sredinom 2020. ugovor o izgradnji DC 403 vrijedan 456 milijuna kuna, a radovi su po?eli u rujnu iste godine. Radove obavlja zajednica izvo?a?a – Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk iz Hrvatske te Euro-asfalt iz BiH. Izgradnja se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a dio je strateškog Rijeka Gateway projekta.
Glavna trasa i spojne ceste prolaze kroz izgra?eno gradsko podru?je, a radovi obuhva?aju izgradnju više složenih objekata.
Dužina glavne trase je procijenjena je na 2977 metra, a spojne ceste prema Zvonimirovoj ulici na oko 380 metara. Ve?i dio trase bit ?e na objektima, od kojih su zna?ajniji tunel Podmurvice te vijadukti Piopi i Mlaka.
Ministar Butkovi? rekao je da je izgradnja DC403 jedan od sada najve?ih infrastrukturnih projekta u Hrvatskoj, naglasivši da je probijanje tunela obavljeno mjesec i 24 dana prije roka.
Spomenuo je i druge velike infrastrukturne projekte u Hrvatskoj kao što su Pelješki most, gradnja koridora 5C, luka, lu?ica, velike željezni?ke projekte. Dodao je da je ovaj projekt važan za razvoj rije?ke luke i Zagreba?ke obale, koja je uspješno odabrala koncesionara.
Kao država smo pokazali da znamo provoditi projekte koji je financiraju iz EU, rekao je i naglasio potporu Vlade tom projektu i dobru suradnju s Gradom Rijekom.
Kazao je da su na rije?kom podru?ju, u više projekata, uložena velika sredstva, kako bi luka Rijeka bila ono što treba biti – luka sjevernog Jadrana s teretom ve?im od tereta luke Kopar.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škori? rekao je da se, unato? izazovnim vremenima, projekt provodi u skladu s planom.
Tunel je klju?ni je objekt na trasi, a od izvo?a?a o?ekujemo, ako se ne dogodi ništa nepredvi?eno, da cesta DC 403 bude u prometu u ljeto sljede?e godine, rekao je.
Škori? je još kazao da je projekt zahtjevan i da to najbolje znaju stanovnici u obližnjim ulicama, jer je buka bila neminovna.
Gradona?elnik Rijeke Marko Filipovi? naveo je da je Rijeka sada najve?e gradilište u Hrvatskoj, s nizom javnih i privatnih investicija.
Nadam se da ?emo u polovici sljede?e godine ovu cestu pustiti u promet, rekao je kazavši da se rije?ka luka cestom DC 403 spaja s ?vorom Škurinje i s mrežom hrvatskih autocesta te da Rijeka postaje ishodišna to?ka europskih koridora, što je dio i rije?ke i državne strategije.
Ova cesta postaje i dio mreže gradskih cesta, na nju ?e biti priklju?ene Zvonimirova i Bara?eva ulica, tako da ?e do?i do znatnog rastere?enja prometa u zapadnom dijelu središta grada, naglasio je Filipovi?.
Dodao je da ?e nakon završetka DC403 biti stvoreni i preduvjeti da se završi i dio ceste od Zagreba?ke obale do Žabice, ?ime ?e Rijeka dobiti “prsten oko” grada i strateški riješiti svoju cestovnu infrastrukturu za naredna desetlje?a.
HINA