Na valu sjajnog komercijalnog uspjeha ostvarenog u segmentu kompaktnih limuzina i nakon više od 7.000.000 prodanih vozila koja su mu donijela 42 me?unarodne nagrade, uklju?uju?i titulu Automobila godine 2014. godine, Peugeot vam ponosno predstavlja potpuno novi Peugeot 308. Na hrvatsko tržište stiže od ožujka 2022.
U snažnom i privla?nom dizajnu vozila novi Peugeot 308 krasi snažan i privla?an dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se isti?e novi logotip marke. Op?enita optimizacija strukture donijela je više prostora i isti?e dinami?nost i identitet vozila.
Tehnološki gledano, novi Peugeot 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomo? u vožnji. Novi Peugeot i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.
Štedljiv i vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinami?nog detalja, Novi Peugeot 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje na?elo „Power of Choice”.
SNAŽNA PRIVLA?NOST
Novi Peugeot 308 potvr?uje svoj status u segmentu i mijenja svoj oblik. Me?uosovinski razmak produljen za 55 mm izdužuje siluetu i donosi više prostora putnicima u drugom redu, dok 20 mm niža visina vozila vizualno produžuje poklopac motora.
Kako bi se ispunili ciljevi u pogledu aerodinami?ke u?inkovitosti, za novi Peugeot 308 nije se radilo na stavu i izražajnosti na vanjskom dijelu, ve? su se promjene radile ispod kože.
Uložen je veliki trud u pogledu optimizacije strukture karoserije. Karoserija Peugeot 308 maksimalno prianja uz arhitekturu vozila, što je posebno vidljivo na blatobranima koji su snažno izbo?eni.
Bok vozila jednostavan je i gladak, a prednji i stražnji blatobrani pravokutnog oblika i oštrih linija daju mu snažan karakter. Dizajn se oslanja na prepoznatljive elemente Marke kroz povijest (Peugeot 205, 208, 308 itd.), a istodobno daje dojam dinami?nosti koja je rezultat rada na oblikovanju siluete.
Stražnji dio strateški je oblikovan za postizanje boljih aerodinami?kih performansi uzevši u obzir optimalne to?ke prolaska na testu u zra?nom tunelu. Stoga je karakteristi?na linija koja prelazi stražnjim dijelom vozila uskla?ena s tom optimalnom aerodinamikom, baš kao i završna linija na vrhu krova zbog koje je novi Peugeot 308 dobio karakteristi?an dugi spojler.
Novi Peugeot 308 snažno je povezan s naslje?em marke Peugeot. Ovo privla?no vozilo oštrih linija pripada vrhunskoj gami luksuznijih i dinami?nijih vozila.
Novi Peugeot 308 krasi i novi logo marke Peugeot dodatno istaknut na prednjoj masci koja mu je u potpunosti prilago?ena. Senzor za sustave za pomo? u vožnji predstavlja evoluciju u tehnološkom i dizajnerskom smislu. Skriven je iza logotipa dok je registarska plo?ica pomaknuta je na donji dio prednjeg dijela vozila.
Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji ve? od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla isti?u dinami?an izgled i identitet koji odlikuju novi Peugeot 308. U njihovom produžetku su i dnevna svjetla u obliku kandže na prednjem odbojniku. Ovaj svjetlosni potpis savršeno se uklapa u trenuta?ni stil marke Peugeot, a prepoznatljiv je ve? na prvi pogled, bilo danju bilo no?u.
Na izvedbi GT, Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom Peugeot Matrix LED za ve?u u?inkovitost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji.
Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakteristi?an za Marku.
Novi Peugeot 308 dostupan je u 7 boja:
• Metalik zelena Olivine – nova boja
• Perla plava Vertigo
• Perla crvena Elixir
• Perla bijela Nacré
• Pastelna bijela Banquise
• Metalik siva Artense
• Metalik crna Perla Nera
Novi Peugeot i-Cockpit®
Peugeot i-Cockpit® sastavni je dio identiteta Marke. Sa svakom se generacijom dodatno oboga?uje i modernizira. Za novi Peugeot 308 doživio je evoluciju u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije uz svoj potpuno novi multimedijski sustav koji se naziva Peugeot i-Connect®.
Novi kompaktni upravlja? može prepoznati drži li voza? ruke na upravlja?u dok se koristi novim sustavima za pomo? u vožnji.
Upravlja? je ergonomski, grijan (u opciji na Allure i u seriji na GT) i na njemu su sve komande za:
• radio
• multimediju
• telefon
• sustave za pomo? u vožnji
Digitalnu instrumentnu plo?u postavljenu u razini o?iju ?ini 10″ digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active Business. U izvedbi GT instrument plo?a je trodimenzionalna. Digitalna instrument plo?a može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko na?ina prikaza (navigacijski sustav TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sustavi za pomo? u vožnji, podaci o potrošnji elektri?ne energije itd.) koji se mogu personalizirati.
Konstrukcija armaturne plo?e za novi Peugeot 308 temelji se na stilu „high-vent” u kojem su ventilacijski otvori postavljeni u optimalnom položaju za udobnost voza?a i putnika.
Ovakva konstrukcija omogu?uje da standardni 10″ središnji dodirni zaslon, smješten nešto niže od digitalne instrument plo?e, bude bliže voza?evoj ruci i potpuno se prirodno uklopi u armaturnu plo?u.
Po?evši od razine opreme Allure, novi Peugeot 308 uvodi virtualne i-toogles prekida?e koji su u potpunosti podesivi i koji zamjenjuju fizi?ke komande klima-ure?aja. Smješteni su ispod središnjeg zaslona, poput otvorene knjige, te stvaraju jedinstven izgled i nude vrlo posebnu tehnologiju u segmentu.
Svaki i-toogle predstavlja gumb osjetljiv na dodir za pre?ace kojima se otvaraju postavke klima-ure?aja, kontakti iz telefona, radiostanice, pokre?u aplikacije itd., a sve je konfigurirano u skladu sa željama korisnika.
Peugeot i-Cockpit® u vozilu novi Peugeot 308 i dalje ima središnji zaslon koji je blago zakrenut prema voza?u i time optimizira ergonomiju vožnje, taman toliko da se suvoza? ne osje?a isklju?eno. Isto vrijedi i za središnju konzolu koja je namjerno otvorena prema suvoza?u. To je bio jedan od ciljeva ure?enja unutrašnjosti: da se prostor ravnomjerno prilagodi za voza?a i putnika u prvom redu.
Dizajn središnje konzole odražava kompaktnost novog klima-ure?aja koji zauzima manje prostora. Sve se komande u vezi s dinami?kim svojstvima vozila nalaze na dohvat desne ruke voza?a: novi selektor za odabir na?ina rada laganim dodirom (Reverse, Neutral, Drive) i dvije tipke (Parking i Manual) za 8-stupanjski automatski mjenja? odnosno selektor za odabir na?ina vožnje (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport), ovisno o odabranom motoru.
Luk središnje konzole proteže se do mjesta namijenjenog za beži?no punjenje telefona.
Ostatak konzole u potpunosti je namijenjen za pretince i prakti?na rješenja:
• dva drža?a za ?aše velikog promjera
• dvije USB C uti?nice (punjenje i punjenje / prijenos podataka)
• brojni pretinci ukupne zapremnine do 34 litre
• naslon za ruke
Novi Peugeot 308 tako postaje jedan od referentnih modela u segmentu.
Ure?enjem unutrašnjosti isti?e se raznolikost i bogatstvo materijala koji su upotrijebljeni. LED ambijentalno osvjetljenje (8 boja na izbor) skriveno iza središnjeg zaslona širi se cijelom duljinom do obloga na vratima koje, ovisno o razini opreme, mogu biti pjenaste, od tkanine, od alkantare® ili izra?ene od obra?enog aluminija.
Peugeot i-Connect i i-Connect Advanced
Novi multimedijski sustav nudi svima, ovisno o njihovim željama i potrebama, najbolje iz svijeta pametnih telefona i najbolje iz automobilskog svijeta. Sustav je ergonomi?an i prilago?en svakodnevnoj upotrebi, a svaki voza? (može biti najviše 3 profila) može odrediti i pohraniti svoje postavke za prikaz, osvjetljenje i ostalo.
Funkcija Mirror Screen, zrcaljenja sada je beži?na i mogu?e je povezati dva telefona putem Bluetootha u isto vrijeme.
Središnji zaslon visoke razlu?ivosti dijagonale 10″ može se u potpunosti i na jednostavan na?in prilago?avati, može prikazivati više informacija te ima widgete i pre?ace, vrlo je jednostavan za upotrebu i brzo reagira na dodir, poput tableta.
Jednostavno je pregledavati razli?ite izbornike slijeva udesno, odozgo prema dolje kako biste pratili obavijesti, a pritiskom s 3 prsta možete otvoriti stranicu s aplikacijama.
U bilo kojem trenutku možete se lako vratiti na glavnu stranicu pritiskom na dodirni gumb „Po?etna”, baš kao na pametnom telefonu.
Na vrhu zaslona uvijek se nalazi traka s podacima o vanjskoj temperaturi, temperaturi klima-ure?aja, položaju na stranicama s widgetima, podacima o povezanosti s internetom, obavijestima i vremenu.
Peugeot i-Connect Advanced pruža vrhunsko iskustvo u tehnološkom smislu zahvaljuju?i u?inkovitom i kvalitetnom navigacijskom sustavu TomTom koji je povezan s internetom. Za optimalnu ?itljivost karta se prikazuje na cijelom 10″ zaslonu, a njezino je ažuriranje beži?no.
Naredba „OK Peugeot” za glasovno prepoznavanje prirodnog govora može se upotrebljavati u svakodnevnom životu za ve?u sigurnost i jednostavniju vožnju, a omogu?uje i pristup svim zahtjevima koji se odnose na funkcije multimedijskog sustava.
Sustav sadrži i upute za uporabu vozila kao i razli?ite vodi?e kako bi se zajam?ila pravilna upotreba i pružili odgovori na pitanja korisnika u svakom trenutku.
Sustavi za pomo? u vožnji
Novi 308 opremljen je sustavima za pomo? u vožnji najnovije generacije koji upotpunjuju ponudu tehnologije ugra?ene u vozilo, a rezultat su vrhunskog znanja i iskustva Marke.
S paketom Drive Assist ide se korak dalje prema polu-autonomnoj vožnji. Sastoji se od aktivnog tempomata s funkcijom Stop & Go (automatski mjenja? EAT8) i sustava za održavanje vozila u voznom traku, a tu su i 3 nove funkcije za vožnju autocestom:
• poluautomatska promjena vozne trake: voza?u se omogu?uje da zaobi?e vozilo ispred sebe, a zatim se vrati u traku, u rasponu od 70 km/h do 180 km/h
• preporu?ivanje brzine unaprijed: sustav voza?u predlaže prilagodbu brzine (ubrzanje ili usporavanje) u skladu sa znakovima ograni?enja brzine
• prilago?avanje brzine u zavoju: optimizira brzinu ovisno o krivulji zavoja, do 180 km/h.
Novi Peugeot 308 dolazi s novom opremom (u seriji ili opciji) kakva se obi?no nalazi samo u višim segmentima:
• dalekosežni nadzor mrtvog kuta (75 metara)
• upozorenje na promet iza vozila (pri vožnji unatrag daje upozorenje na potencijalnu opasnost u blizini)
• nova kamera za vožnju unatrag visoke razlu?ivosti s vidnim poljem od 180° i ugra?enom mlaznicom za ?iš?enje
• pomo? pri parkiranju s vidnim poljem od 360° zahvaljuju?i 4 kamere (sprijeda, straga i sa boka)
• pristup i pokretanje bez korištenja klju?a (u blizini vozila)
• potpuno grijano vjetrobransko staklo i grijani upravlja?
• upu?ivanje poziva u slu?aju nužde „E-call+” s informacijama o broju putnika i lokaciji, uklju?uju?i smjer vozila u voznoj traci
• pam?enje položaja osvrtnih zrcala pri vožnji unatrag
Naravno, novi Peugeot 308 nudi, ovisno o izvedbi, cjelovitu gamu opreme, sustave za pomo? u vožnji te opremu za sigurnost i udobnost:
• aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go (koji dolazi s automatskim mjenja?em EAT8) uz prilagodljivo održavanje udaljenosti izme?u vozila
• prilagodljivi tempomat s funkcijom ko?enja do 30 km/h dostupnom uz ru?ni mjenja? uz prilagodljivo održavanje udaljenosti izme?u vozila
• automatsko ko?enje u nuždi (prepoznaje pješake i bicikliste, danju i no?u, pri brzini od 7 km/h do 140 km/h, ovisno o izvedbi) i upozorenje na opasnost od sudara
• upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka (ili prelazak ruba ceste) s ispravljanjem putanje
• sustav pra?enja pozornosti kojim se prati koliko je voza? pozoran tijekom duga?kih vožnji i pri brzinama ve?im od 65 km/h, a to se postiže analizama mikro-pokreta upravlja?a
• automatsko uklju?ivanje dugih svjetala
• prošireno prepoznavanje prometnih znakova (zaustavljanje, zabranjen smjer, zabrana pretjecanja, kraj zabrane pretjecanja…)
• krovni otvor sa sjenilom
• perimetrijski i volumetrijski alarm i dodatno zaklju?avanje vrata
• automatska elektri?na parkirna ko?nica na svim izvedbama.
Oli?enje u?inkovitosti
Novi Peugeot 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), spremnoj za ugradnju razli?itih vrsta pogonskih motora, što omogu?uje uvo?enje cijele game s elektri?nim motorima, uklju?uju?i 100 % elektri?nu izvedbu u ovom segmentu. Ve? od samog puštanja u prodaju dostupne su dvije izvedbe punjivih hibridnih motora.
Platforma se sastoji od novih strukturnih elemenata koji pružaju ve?u u?inkovitost, sigurnost, užitak u vožnji i udobnost.
Novi Peugeot 308 mijenja oblik kako bi se istaknuo u svom segmentu:
• duljina je 4,36 m (+11 cm)
• vjetrobransko staklo ima ve?i nagib i pomaknuto je unatrag
• me?uosovinski razmak pove?an je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, ?ime se pove?ava prostor za putnike u drugom redu
• visina je niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m.
Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može dose?i 1323 litre.
Novi Peugeot 308 postiže aerodinamiku vrlo visoke razine s koeficijentom Cx od 0,28 i SCx od 0,62m². Svi vidljivi i manje vidljivi dijelovi karoserije optimizirani su sa stilom (odbojnici, usmjeriva?i zraka, difuzor, okviri karoserije, osvrtna zrcala, zaštita podvozja itd.). Osim navedenog, dizajn kota?a omogu?uje bolju aerodinamiku i zna?ajno pridonosi boljim voznim svojstvima.
Posebne gume za novi Peugeot 308 dolaze u dimenzijama od 16 do 18 in?a, u kategorijama klase A i A+ smanjenog otpora kotrljanja, a sve u skladu s kriterijima koje je Marka postavila u pogledu iznimnih voznih osobina.
U?inkovitost je bila u središtu pozornosti u postupku razvoja vozila. Zahvaljuju?i novoj platformi pomaže u smanjenju potrošnje goriva i smanjenja emisije CO? u novom Peugeot 308.
Kako bi se smanjile vibracije, ?vrsto?a karoserije poboljšana je povezivanjem strukturnih elemenata. Novi Peugeot 308 više nego ikad dosad isti?e užitak u vožnji zahvaljuju?i vrhunskim voznim svojstvima, iznimnoj udobnosti vožnje, istinskom zadovoljstvu u vožnji i savršenoj okretnosti za gradske vožnje s krugom okretanja izme?u plo?nika od 10,5 m.
Ugodno i toplo ozra?je
Dizajnom sjedala novi Peugeot 308 želi istaknuti udobnost i kvalitetu upotrijebljenih materijala.
Na izvedbama GT sjedala imaju prošive u boji Adamite koja se tako?er nalazi i na armaturnoj plo?i, oblogama vrata i dijelovima konzole. Prednja sjedala dobila su oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken), u serijskoj ili opcijskoj opremi, u pogledu ergonomije i mogu?nosti podešavanja. Tako?er imaju mogu?nost elektri?nog podešavanja u deset smjerova i memoriranja dvaju položaja.
Dinami?ka prednja sjedala tako?er mogu u opcijskoj opremi imati pneumatski masažni sustav s osam masažnih to?aka i razli?itim programima masaže. Uz sve to, radi se o grijanim sjedalima.
Pove?anje me?uosovinskog razmaka (+ 55 mm) izravno pridonosi udobnosti putnika u drugom redu jer imaju više prostora za noge. Ni mogu?nosti povezivanja ne zaostaju jer ve? od opreme Allure postoje dvije USB C uti?nice (punjenje i punjenje / prijenos podataka) na stražnjoj strani središnje konzole. U središtu klupe (2/3-1/3) nalazi se otvor za skije u kojem je naslon za ruke s dva drža?a za ?aše i pretincem za odlaganje telefona.
• Novi Peugeot 308 isti?e se i tehnološki naprednim staklima:
• potpuno grijano vjetrobransko staklo
• ve?a debljina stakala sprijeda i straga
• višeslojna bo?na stakla koja izoliraju zvuk u prvom redu, ovisno o izvedbi
• unutarnje osvrtno zrcalo bez okvira od razine opreme Allure, uklju?uje LED svjetlo u plavoj boji na izvedbama s hibridnim motorima, koje ukazuje ostalim sudionicima u prometu da vozilo ne ispušta štetne plinove.
Klima-ure?aj dolazi s potpuno novim sustavom za toplinsku udobnost putnika, a uz to putnici u drugom redu imaju ventilacijske otvore na stražnjoj strani središnje konzole.
S ciljem poboljšanja kvalitete zraka u vozilu novi Peugeot 308 opremljen je sustavom AQS (Air Quality System) koji kontinuirano nadzire kvalitetu zraka koji ulazi u putni?ki prostor te sam može aktivirati recikliranje zraka. Za više bezbrižnosti od razine opreme GT naviše postoji i Clean Cabin, sustav za pro?iš?avanje zraka s filtracijom štetnih plinova i ?estica. Kvaliteta zraka prikazuje se na središnjem dodirnom zaslonu.
Novi vrhunski audiosustav Premium FOCAL® razvijen je u partnerstvu s francuskom markom Focal specijaliziranom za audio-opremu i postavljen u novi Peugeot 308. Rezultat je to zajedni?kog rada na dizajnu koji je trajao više od tri godine.
Audio-sustav Premium FOCAL® sastoji se od 10 zvu?nika s ekskluzivnom patentiranom tehnologijom:
• 4 visokotonska zvu?nika s invertiranom kupolom od aluminija
• 4 visokotonska/srednjetonska zvu?nika s membranom Polyglass i prigušiva?em TMD (Tuned Mass Damper) od 165 mm
• 1 središnji zvu?nik Polyglass
• 1 ovalni niskotonski zvu?nik Power Flower™ s trostrukom zavojnicom
Povezani su s novim 12-kanalnim poja?alom snage 690 W (poboljšana tehnologija klase D) i upotpunjeni digitalnom obradom zvuka ARKAMYS.
Timovi tvrtki Peugeot i Focal zajedni?kim su snagama radili na odre?ivanju najboljeg položaja za svaki zvu?nik kako bi svim putnicima u vozilu pružili senzacionalan zvu?ni užitak. U unutrašnjosti vozila zvuk je stabilan i precizan, glasovi su jasni s izraženim detaljima, a bas dubok i snažan.
Motori
Novi Peugeot 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone na?ela „Power of Choice”:
• HYBRID 225 e-EAT8 / kombinacija motora PureTech od 180 KS (132 kW) i elektri?nog motora od 81 kW povezanih s mjenja?em e-EAT8 / od 26 g emisije C0? po km i do 59 km dosega u 100 % elektri?noj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).
• HYBRID 180 e-EAT8 / kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i elektri?nog motora od 81 kW povezanih s mjenja?em e-EAT8 / od 25 g emisije C0? po km i do 60 km dosega u 100 % elektri?noj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh, a u vozilu su na izbor dvije vrste ugra?enih punja?a koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sustavima za punjenje. To su jednofazni pretvara? od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni pretvara? od 7,4 kW u opcijskoj opremi.
Procijenjeno vrijeme punjenja:
• ure?aj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogu?uje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugra?enog punja?a (7,4 kW)
• ja?a ku?na uti?nica (16 A) omogu?uje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugra?enog punja?a (3,7 kW)
• standardna ku?na uti?nica (8 A) omogu?uje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugra?enog punja?a (3,7 kW)
Novi Peugeot 308 dostupan je s motorima s unutarnjim izgaranjem navedenim u nastavku s kojima emisija CO? kre?e od 114 g/km po WLTP-u.
Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori:
• PureTech 110 S&S sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em
• PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em
• PureTech 130 S&S s automatskim mjenja?em EAT8
Dizelski ?etverocilindarski 1,5-litreni motori:
• BlueHDi 130 S&S sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em
• BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenja?em EAT8
TCO (Total Cost of ownership ili trošak vlasništva)
U kona?nici je cilj posti?i da troškovi vlasništva budu sli?ni za vozila opremljena motorima s unutarnjim izgaranjem i za vozila s hibridnim motorima, uklju?uju?i sve troškove osim samog troška leasinga. Valja uzeti u obzir sve navedene ?imbenike:
• ve?a dugoro?na vrijednost u slu?aju preprodaje na tržištu rabljenih vozila
• brojni financijski poticaji (ekološki bonusi, premije, troškovi registriranja, potpore za poslovne korisnike, osiguranje i porezne olakšice)
• troškovi održavanja kao i kod dizelskog motora (u razdoblju od 36 mjeseci ili 90 000 km)
• manji trošak energije (do 12 % manje u odnosu na dizelski motor u razdoblju od 36 mjeseci ili 90 000 km)
Peugeot novim logotipom iznova potvr?uje svoju osobnost i karakter, a novi Peugeot 308 prvo je vozilo u gami koje nosi taj logotip. Ova bezvremenska marka s bogatim iskustvom, znanjem i francuskim stilom piše novu stranicu u svojoj povijesti koja se sastoji od iskustva života u sadašnjem trenutku i kvalitetnog cjelokupnog iskustva. Cilj je ponuditi svojim sadašnjim i budu?im kupcima marku koja udovoljava njihovim zahtjevima.
Novi Peugeot 308 po?et ?e se prodavati na hrvatskom tržištu od ožujka 2022., a proizvodit ?e se u tvornici u francuskom Mulhouseu.