Legendarni kompaktni crossover Nissan Juke uskoro stiže s novim hibridnim motorom
za još odzivniju vožnju i manju potrošnju goriva / niže emisije.
„Nissanova elektrifikacijska strategija uzima maha, a Juke Hybrid, koji ?e postati dostupan kasnije ove godine, predstavljat ?e još jedan iskorak prema potpunoj elektrifikaciji naše ponude do 2023.”, dodao je Guillaume Cartier, predsjednik za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).
Juke Hybrid imat ?e hibridni pogon s više na?ina rada, za razliku od tradicionalnih termi?kih motora potpomognutih elektri?nim motorom. Kupcima ?e donijeti sljede?e prednosti:
• automatsko pokretanje u elektri?nom na?inu rada
• ugodne vozne osobine u svim situacijama
• nižu potrošnju zahvaljuju?i pametnom mjenja?u s više na?ina rada, u?inkovitom regenerativnom ko?enju i visoko u?inkovitoj bateriji.
Glavni cilj pri razvoju novog hibridnog pogona bio je pružiti vrhunski užitak u vožnji kakav se postiže isklju?ivo snažnim, odzivnim i u?inkovitim motorom.
U?inkoviti motor razvijen unutar Alijanse
Novi hibridni pogon temelji se na stru?nosti i znanju inženjera pod okriljem Alijanse.
Sastoji se od naprednog termi?kog motora nove generacije koji je Nissan razvio posebno za ugradnju u hibridni pogonski sklop. Motor razvija 69 kW (94 KS) i okretni moment od 148 Nm.
U radu mu pomaže Nissanov elektri?ni motor koji razvija 36 kW (49 KS) i 205 Nm okretnog momenta, dok Renault dobavlja 15 kW snažan elektropokreta?-generator, inverter, bateriju kapaciteta 1,2 kWh sa sustavom vodenog hla?enja i krajnje inovativan mjenja?. Kona?ni je rezultat 25 % više snage od aktualnog benzinskog motora te manja potrošnja u gradskom (do 40 %) i mješovitom (20 %) ciklusu vožnje. (Vrijednosti su podložne homologaciji)
Pametni automatski mjenja?
Za užitak u vožnji Nissana Juke Hybrid posebno je zaslužan napredan mjenja? s više na?ina rada. Povrh osjetno smanjenog trenja, ovaj mjenja? odlikuje optimalno iskorištavanje pogonske snage, bila ona elektri?na, termi?ka ili kombinirana.
Kako bi se smanjilo trenje, mjenja? je izveden bez spojke (tzv. dog-clutch mjenja?). Takva konstrukcija zamjenjuje konvencionalne sinkrone prstenove pri prebacivanju izme?u ?etiri stupnja prijenosa termi?kog motora i dva stupnja prijenosa elektri?nog motora. Vozilo se automatski pokre?e u 100 % elektri?nom na?inu rada, a dva elektri?na motora zajedno rade na sinkronizaciji brzine i osiguravanju ugla?enog, povezanog i odzivnog ubrzanja.
Mjenja?em upravlja napredna serijsko-paralelna arhitektura te napredni algoritam za kontrolu stupnjeva prijenosa i regenerativnog ko?enja. Pogon je prilago?en razli?itim vrstama hibridizacije (serijska, paralelna, serijsko-paralelna) te se bez intervencije voza?a u trenu prilago?ava zahtjevima za ubrzanjem i isporukom snage. Voza?i zato mogu uživati u odzivnom ubrzanju i niskim emisijama, bez kompromisa!
Elektri?ni užitak u vožnji
Inteligentni pogonski sustav Jukea Hybrid radi na temelju niza parametara kako bi se optimiziralo vrijeme koje Juke provodi u elektri?nom na?inu rada. Nissanovi su inženjeri prilikom testiranja uspjeli ostvariti 80 % vožnje u elektri?nom na?inu rada uz kratke hibridne faze radi punjenja baterije prije povratka na elektri?ni na?in rada. Osim što se pokre?e u 100 % elektri?nom na?inu rada, Juke Hybrid u njemu može voziti brzinom do 55 km/h kako bi voza?i uživali u snažnom, neprekinutom i održivom iskustvu vožnje.
Sustav automatski daje prednost elektri?nom na?inu rada. Me?utim Juke Hybrid ima i tipku za njegovo uklju?ivanje te isklju?ivanje kako biste naseljenim podru?jima, zonama kao što su školske zone, parkiralištima, kolnim prilazima i u prometnim gužvama vozili isklju?ivo uz pomo? elektri?nog motora. Kada to razina napunjenosti baterije dopušta, Juke Hybrid može voziti isklju?ivo na elektri?ni pogon.
Prikupljanje energije ko?enja
Kada vozilo usporava, elektri?ni motor djeluje kao generator te prikuplja kineti?ku energiju koju zatim pretvara u elektri?nu i skladišti u pogonskoj bateriji.
Napredni sustav regenerativnog ko?enja spaja regenerativno i obi?no ko?enje kako bi osje?aj na papu?ici bio što prirodniji i kako bi se pove?ala u?inkovitost prikupljanja energije. Prilagodbe izme?u dvaju sustava, sasvim neprimjetne za kupca, rezultiraju konstantnim i intuitivnim povratnim informacijama s papu?ice ko?nice.
Juke Hybrid opremljen je bira?em na?ina rada (Eco, Normal i Sport). Na?ini rada novog hibridnog pogona ne utje?u samo na otpor upravlja?a, rad klima-ure?aja i odzivnost papu?ica gasa i ko?nice, ve? i na snagu regenerativnog ko?enja te razinu napunjenosti baterije. U na?inu rada Sport regenerativno je ko?enje dovedeno do maksimuma kako bi se prikupila najve?a mogu?a koli?ina elektri?ne energije za u?inkovito ubrzanje.
Papu?ica e-Pedal za ugla?enu gradsku vožnju
Kao što je to ve? slu?aj s elektri?nim Leafom, i Juke Hybrid bit ?e dostupan sa sustavom e-Pedal koji omogu?uje kontrolu ubrzavanja i usporavanja samo uz pomo? papu?ice gasa. Pomicanjem stopala s papu?ice gasa, vozilo nježno ko?i (silom do 0,15g) sve dok se ne uspori do brzine od 5 km/h. Katkad je potrebno dodatno pritisnuti ko?nicu za snažnije usporavanje i uvijek za potpuno zaustavljanje vozila (mogu?e je aktivirati funkciju Auto-hold). Korištenje papu?ice e-Pedal brzo postaje intuitivno, optere?enje voza?a u gradskoj vožnji smanjuje se, vožnja postaje ugla?ena i opuštaju?a, a regenerativno ko?enje još u?inkovitije – što dodatno poboljšava iskustvo elektri?ne vožnje.
Vanjske izmjene
Dizajn sportskog coupé-crossovera zadržan je i u novoj ina?ici Hybrid. Velika je pozornost posve?ena svakom detalju te je poduzet niz manjih zahvata kako bi se poboljšala njegova aerodinami?nost i osigurao status elektrificiranog vozila. Oznaka „Hybrid” postavljena je na prednja vrata i poklopac prtljažnika.
Prednja maska Jukea Hybrid nosi novi logotip marke Nissan, a krasi je i sjajno crna traka na mjestu gdje se susre?e s poklopcem motora, ?ime izražava pripadnost ostatku Nissanove ponude elektrificiranih modela.
Mrežasta prednja maska ima manji otvor koji, u skladu s manjim zahtjevima za hla?enjem hibridne ina?ice, poboljšava protok zraka u donjem dijelu. Zahvati na karoseriji vidljivi su i u podru?ju ispod odbojnika (poboljšan je protok zraka), a dodana je i maska hladnjaka kako bi se automatski optimiziralo hla?enje i u što ve?oj mjeri smanjio otpor zraka.
Preina?en je i profil stražnjeg spojlera, ugra?enog iznad stražnjeg prozora, kako bi se zajam?io nesmetan protok zraka. U tu su svrhu preina?ene i premještene zastavice prednjih i stražnjih kota?a, dok je stražnja osovina dobila pokrov koji pove?ava aerodinami?nost podvozja.
Novi 17-in?ni aluminijski naplatci (dostupni i za ina?ice s termi?kim motorom) postat ?e dostupni istovremeno kad i Juke Hybrid, a kupcima su na raspolaganju i dvobojni 19-in?ni aerodinami?ni naplatci kakve ima Nissan Ariya, za još snažniji vizualni dojam i ve?u u?inkovitost.
Novosti u unutrašnjosti
Desni od dvaju pokaziva?a prikazuje brzinu, a lijevi potrošnju energije. Njegova se igla kre?e od oznake „charging” za vrijeme regenerativnog ko?enja, preko „eco” za vrijeme elektri?ne vožnje do „power” kada je aktiviran hibridni pogon. U donjem dijelu lijevog pokaziva?a prikazuje se i status napunjenosti baterije.
Vizualni prikaz protoka energije može se vidjeti na 7-in?nom zaslonu instrumentne plo?e, smještenom izme?u dvaju pokaziva?a. Protok energije pritom se prikazuje u obliku jednostavne i jasne animacije kako bi kupac još bolje razumio rad hibridnog sustava.
Gumb papu?ice e-Pedal ugra?en je u središnju konzolu, iza elektri?ne parkirne ko?nice, dok je gumb za aktivaciju 100 % elektri?nog na?ina rada smješten izme?u središnjih zra?nih otvora. Aktivacija papu?ica e-Pedal i elektri?nog na?ina rada popra?ena je prikazom vizualnih obavijesti pri dnu zaslona instrumentne plo?e.
Prtljažnik mjeri 354 l (68 l manje u odnosu na ina?icu s termi?kim motorom), što je posljedica ugradnje baterijskog paketa kapaciteta 1,2 kWh. Kada se preklope stražnja sjedala, obujam prtljažnika doseže ?ak 1237 l (najviše u klasi!), dok prostor za koljena ostaje nepromijenjen te iznosi 553 km.
„Novi Juke Hybrid, koji stiže ovog ljeta, dodatno je poja?anje u Nissanovoj elektrificiranoj ponudi. Svjedo?imo elektrifikacijskoj ofenzivi u kojoj jednaku važnost pridajemo ekološkoj u?inkovitosti i užitku vožnje. Kao i svi naši elektrificirani modeli, Juke Hybrid postavlja nova mjerila u segmentu zahvaljuju?i odvažnoj i inovativnoj tehnologiji koja ga ?ini još dinami?nijim i u?inkovitijim” rekao je Arnaud Charpentier, regionalni potpredsjednik Nissanova odjela za strategiju proizvoda i cijena, regija Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).
TEHNI?KE SPECIFIKACIJE*
1,6-litreni termi?ki motor i elektri?ni motor | ||
Snaga |
KS (kW) |
94 KS (69 kW) + 49 KS (36kW) |
Potrošnja u mješovitom ciklusu vožnje* |
l/100 km |
5,2 |
Emisije
u mješovitom ciklusu vožnje* |
g/km |
118 |
*?eka se homologacija