Ova oznaka skriva mnogo manje zvu?ne tehnologije od potpunog plug in hibrida. Ipak, ?ak i ovaj model je hibridiziran. I sa sli?nom nominalnom snagom kao i puni plug in hibrid. Više da bi zavarao poreznike i smanjio cijenu nego što što je ekološki efikasan. Isti je to 1,33 motor koji koristi i Mercedes!
Dva pogonska agregata – dvije filozofije, ali koje se dijelom poklapaju u shva?anju koncepta hibridizacije. Puni hibrid je naravno zahtjevniji u smislu snage i napredniji. Kao i teži i skuplji. Ovaj pogon trenutno ulazi u svijet najmodernijeg Renaulta u ovom trenutku – poznatog 1,33-litrenog turbopunja?a ?etverocilindraša, kojemu u odre?enim na?inima vožnje pomaže remenski starter alternator, tako da je model potpuno isti, a kona?ni izgled ovisi, naravno, više o vašem nov?aniku nego o bilo ?emu drugom. A u ovom slu?aju to je paket RS Line, koji Conquest ?ini malo dinami?nijim. Kao što je re?eno, osnovne dimenzije i izgled se ne mijenjaju, pa je i ovdje upe?atljiv kupeovski izrezan krov i nagnuta linija prema stražnjem dijelu koja dobro skriva 4,57 metara duljine. A unutra skriva još pristojnije odmjerene centimetre – kako na prednjim tako i (još više) na stražnjim sjedalima.
Ima iznena?uju?e dovoljno mjesta u unutrašnjosti. Viši od 180 centimetara, možda ?e biti prisiljeni lagano nagnuti glavu prilikom izlaska, jer je rub oko centimetar niži od linije krova (i podi?i nogu, jer je rub opet viši zbog ?vrstine).
Prtljažnik?
Po klasi i ukupnoj dužini gotovo je svemirski luksuz, veli?ine 513 litara. Nije loše. Povrh svega, peta vrata to stvarno u potpunosti otkrivaju, tako da je utovar i istovar dovoljno lak zadatak.Pa malo kasnim s pogonom.
O 1,33-litrenom ?etverocilindrašu smo ve? pisali, no on se može na?i u mnogim Renaultovim modelima (i naravno ponekom Mercedesu). Sa svojih 1336 kilograma (spreman za vožnju), Conquest nije najlakši u segmentu, ali nije ni najteži.
Baterije od 12 V
I naravno, svojim okretnim momentom pomaže ?etverocilindrašu posebno pri startanju i ubrzavanju pri niskim brzinama. Istodobno podiže sposobnost regeneracije kineti?ke energije tijekom ko?enja, napaja bateriju i time rastere?uje motor. Zvu?i jednostavno i lako – i tako je; barem ako gledam sa stajališta usporedbe s punim hibridom.
Treba, me?utim, re?i da je teško osjetiti dodatni potisak u nižim okretajima. Možda tek pri paljenju, kada je elektronika motora postavljena tako da e-motor mora otpustiti sav svoj okretni moment, a ?etverocilindraš kao da zakasni trenutak i daje prednost manje rasipnom izvoru pogona. Me?utim, u hladnim jutrima to (pretpostavljam zbog nedostatka energije) izgleda kao oklijevanje i kašnjenje.
Na sre?u, mjenja?, ?etverocilindraš, spojke i e-motor dobro su uskla?eni nakon samo nekoliko minuta vožnje.
Nije za o?ekivati iznimnu dinamiku vožnje, jer je rije? o ulaznom modelu (dolazi još snažniji motor sa 160 KS), ali kada su okretaji barem blizu magi?nih 2000 o/min, odlu?nost je zadovoljavaju?a.
Ako brzina mijenjanja brzina igra ulogu u ovom slu?aju… Mislim da je udobnost važnija i uz bilo kakvu ozbiljnu želju za “napadom” skretanja, bolje je prebaciti ru?no. Jer sportski program tako?er ne pruža puno, osim nepotrebnog urlanja motora u visine… Ina?e, u ovom slu?aju i podvozje brzo protestira, što je stvarno vrlo mekano postavljeno. U umjerenoj vožnji nema ništa loše, no kod one nešto dinami?nije primjetno je naginjanje karoserije, a to sa sobom nosi i nedostatak prianjanja na unutarnjem kota?u pri ubrzanju iz zavoja.
Pa i zimski uvjeti, naravno, daju svoje, a Kumhove gume mi stvarno nisu ulijevale povjerenje.
Ukratko, ležerne putne brzine najbolje mu odgovaraju, a tu se motor i udobnost putovanja pokazuju u najboljem svjetlu. Normalna potrošnja je (zimski) prosjek od 7,2 litre, dok je gradska vožnja uzela dodatnih pola litre, a umjerena autocesta oko decilitra, dva manje. Umjereno, ali daleko od 6,1 litre, koliko je izmjereno u Renaultu. Pa, siguran sam da iskusan voza? ljeti lako može spustiti potrošnju ispod sedam litara. Ako je to previše, potpuni hibrid možda je bolje rješenje za one kojima je do ušteda i ekologije.
Fotografije: Uroš Modlic