Visok broj okretaja motora izvan maksimalno predvi?enog broja okretaja motora može rezultirati mehani?kim ošte?enjem na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila, prenosi RevijaHAK.
Vozite li automobil s ru?nim mjenja?em uvije postoji opasnost od kobne greške, da iz, na primjer, pete brzine prebacite u drugu. Okretaji motora naglo ?e porasti i ako na vrijeme ne reagirate može se dogoditi iznimno skupi kvar:
– Visok broj okretaja motora izvan maksimalno predvi?enog broja okretaja motora može rezultirati mehani?kim ošte?enjem na motoru, prvenstveno na razvodnom mehanizmu za otvaranje i zatvaranje ventila. Stariji motori koji imaju ve?u propusnost kompresije zbog istrošenosti klipnih prstena skloni su kod povišenih okretaja motora sami podi?i ulje iz uljnog korita preko oduška motora i izbaciti ga u usisnu granu što rezultira nekontroliranim samopaljenjem ulja i voza? više nije u mogu?nosti regulirati broj okretaja, koji odlazi naj?eš?e izvan maksimalnog broja okretaja koji rezultiraju naj?eš?e mehani?kom štetom na motoru. Kod pojedinih proizvo?a?a postoji sigurnosna blokada, odnosno oni mogu elektroni?ki isklju?iti ubrizgavanje kako bi sprije?ili daljnje podizanje okretaja motora izvan dozvoljenog broja okretaja motora – objasnio nam je Marin Morava, tehni?ki savjetnik u Hrvatskom autoklubu.
Izvor: Zlatko Vedrani? / RevijaHAK