Nova generacija ljetnih guma u prosjeku je ve? porasla za deset posto u odnosu na prošlogodišnju, a prije same sezone masovne kupnje ljetnih guma u travnju najavljuje se još jedan rast, RevijaHAK.
Utjecaj pandemije koronavirusa i rata u Ukrajini osjetit ?e svi potroša?i, a to se odnosi i na voza?e. Porasle su cijene rezervnih dijelova, a sad stižu i najave o velikom rastu cijena guma za motorna vozila.
Nova generacija ljetnih guma u prosjeku je ve? porasla za deset posto u odnosu na prošlogodišnju, a prije same sezone masovne kupnje ljetnih guma u travnju najavljuje se još jedan rast pa bi gume mogle ukupno biti skuplje izme?u 15 i 20 posto u odnosu na prošlogodišnju sezonu, najavio nam je jedan uvoznik guma na hrvatsko tržište.
Razlozi za rast cijena su brojni, osim cijena sirovina koje su porasle kao posljedica pandemije koronavirusa, pove?ani su troškovi energije i transporta. Cijene kau?uka su porasle, a ?a?a (ugljikov prah) potrebna za proizvodnju guma velikim dijelom dolazi iz Rusije (oko tre?ine), što bi mogao biti novi izvor problema, odnosno rasta cijena.
Tako?er, tvornice koje su proizvodile gume za sjeverni dio Europe stacionirane su u Rusiji i one zbog sankcija stoje. Zbog toga se proizvodnja preusmjerava na tvornice koje su opskrbljivale središnju i južnu Europu, a kapaciteti su ograni?eni pa je upitno što ?e biti i s ponudom…
Porast cijena guma i održavanja automobila budi strah. Kakvo ?e biti stanje našeg voznog parka ako dio ljudi više ne?e mo?i održavati svoje automobile i kako ?e to utjecati na sigurnost prometa?
Izvor: RevijaHAK