Nissan je danas predstavio svoju tvornicu za proizvodnju prototipova solid state baterija, koje tvrtka namjerava plasirati na tržište 2028. godine. Tvornica se nalazi unutar Nissanovog istraživa?kog centra u prefekturi Kanagawa, a cilj joj je daljnje promicanje razvoja solid state baterija.
U okviru svoje dugoro?ne vizije, Nissan Ambition 2030, Nissan želi predstaviti elektri?no vozilo sa solid state baterijama razvijenim u vlastitom pogonu do fiskalne godine 2028. U fiskalnoj 2024. planira uspostaviti pilot-proizvodnu liniju u tvornici u Yokohami na kojoj ?e se prou?avati materijali, dizajn i proizvodni procesi. Nissan vjeruje da se trošak proizvodnje solid state baterija može svesti na 75 USD/kWh u fiskalnoj 2028., a potom i na 65 USD/kWh, ?ime bi se izjedna?ili troškovi proizvodnje elektri?nih vozila i vozila na fosilna goriva.
O?ekuje se da ?e tehnologija solid state baterija biti prava prekretnica za porast popularnosti elektri?nih vozila. Imaju dvostruko ve?u energetsku gusto?u u odnosu na konvencionalne litij-ionske baterije, znatno kra?e vrijeme punjenja zbog bolje u?inkovitosti punjenja/pražnjenja i nižu cijenu zahvaljuju?i mogu?nosti korištenja jeftinijih materijala. Uz ove prednosti, Nissan o?ekuje da ?e koristiti isklju?ivo solid state baterije pri proizvodnji brojnih vozila, uklju?uju?i pickupova, što bi Nissanova elektri?na vozila u?inilo konkurentnijima.
Kunio Nakaguro, izvršni potpredsjednik Odjela za istraživanje i razvoj, rekao je: „Nissan je bio predvodnik u tehnologiji elektrifikacije u nizu istraživanja i razvoja, od istraživanja materijala za baterije na molekularnoj razini do razvoja sigurnih elektri?nih vozila vrhunskih performansi. Naše inicijative uklju?uju ?ak i razvoj gradske infrastrukture korištenjem elektri?nih vozila kao baterija za pohranu energije.
„Znanje ste?eno kroz naše iskustvo pomaže razvoju solid state baterija te smo prikupili važne neophodne tehnologije. U budu?nosti, naši odjeli za istraživanje i razvoj i proizvodnju nastavit ?e blisko sura?ivati u ovoj tvornici za proizvodnju prototipova kako bi ubrzali prakti?nu primjenu solid state baterija.”