Šokantno: Na pojedinim dionicama državne ceste D1 svaki tre?i voza? koristi mobitel u vožnji

0
665

Opsežno istraživanje koje su provele Hrvatske ceste zajedno s Ericsson Nikolom Teslom i Fakultetom prometnih znanosti pokazalo je visoku razinu neodgovornosti hrvatskih voza?a.

Razvoj metodologije za definiranje obrasca korištenja mobilnog telefona od strane voza?a tijekom vožnje:

Korištenje mobilnog telefona, odnosno komunikacijskih usluga tijekom vožnje postalo je jedan od klju?nih ?imbenika distrakcije, koja kao uzro?nik prometnih nezgoda izravno utje?e na sigurnost u prometu. Nepažnja, alkohol i brza vožnja do nedavno su bili glavni trojac uzro?nika odgovornih za ve?inu prometnih nezgoda. U nekim zemljama EU (npr. Španjolska), korištenje mobilnih telefona koje dovodi do nepažnje voza?a ve? je izbilo na prvo mjesto uzro?nika prometnih nezgoda. Europska komisija je u svojoj strategiji za ostvarivanje „Vizije 0“ koja je na snazi do 2030. godine prepoznala taj problem, te je predložila klju?ni parametar uspješnosti kojim ?e se odre?ivati udio voza?a koji koriste mobilni telefon tijekom vožnje. Tim strateškim dokumentom predlaže se državama ?lanicama da same osmisle odgovaraju?u automatsku metodologiju detekcije kojom ?e takve pojave mo?i identificirati. Upravo stoga, upravitelj infrastrukture, Hrvatske ceste je zajedno s Ericsson Nikolom Teslom i Fakultetom prometnih znanosti pokrenuo projekt kojem je cilj uspostaviti i validirati nove inovativne metodologije za detekciju korištenja mobilnog telefona od strane voza?a tijekom vožnje. Nova metodologija zasnovana je na uporabi novih suvremenih digitalnih izvora podataka, te primjenu znanosti o podacima za kreiranje pouzdanog, lako ponovljivog i troškovno u?inkovitog na?ina s krajnjim ciljem podizanja razine sigurnosti u cestovnom prometu. Definirana metodologija je tijekom projekta demonstrirana na dva odabrana segmenta prometne mreže Hrvatskih cesta.

Sukladno definiranoj metodologiji, rezultati analize korištenja glasovnog poziva i aplikacija na mobilnom ure?aju tijekom vožnje se fuzioniraju kako bi se dobila kona?na ocjena korištenja mobilnog telefona od strane voza?a tijekom vožnje.

Slika: Hrvatske ceste – Maksimalni udio voza?a koji ukupno koriste mobitel za vrijeme vožnje na državnoj cesti D1

Slika: Hrvatske ceste – Maksimalni udio voza?a koji ukupno koriste mobitel za vrijeme vožnje na državnoj cesti D8

Rezultati istraživanja ukazuju da je postotak voza?a koji koriste mobilni telefon za glasovne pozive ili za rad u aplikacijama izrazito visok i predstavlja ozbiljan sigurnosni rizik odvijanja cestovnog prometa. Primjerice, promatra li se ukupno korištenje mobilnog telefona, sektori u kojima voza?i najviše koriste i glasovni poziv i aplikacije, odnosno najviše koriste telekomunikacijske usluge tijekom vožnje odnosi se na sektore 82 i 86 državne ceste D1 te sektore 99 i 94 državne ceste D8.

Tako je u sektoru 82 taj raspon od 10.68% do 33.90%, u sektoru 85 od 9.46% do 33%, u sektoru 93 od 4,21% do 30% a u sektoru 98 od 2,56% do ?ak 31.5%. Dakle, na sva ?etiri odsje?ka vrlo je visoka u?estalost aktivnog korištenja mobilnog telefona od stane voza?a. U srednjim iznosima iznosi skoro 20%, odnosno gotovo svaki peti voza? ili koristi mobitel u pozivu ili koristi neku od aplikacija na mobitelu! Promatraju li se maksimalne utvr?ene vrijednosti, mobilni telefon na pojedinim odsje?cima koristi ?ak svaki tre?i voza?.

Tako?er, korištenje mobitela varira od odsje?ka do odsje?ka, ?ime je jasno mogu?e identificirati prioritetne odsje?ke, odnosno one na kojima je potrebno djelovati odgovaraju?im mjerama jer je postotak korištenja mobitela, a samim time i prijetnja po sigurnost cestovnog prometa, znatno ve?a.

S tim u skladu, studija predlaže i skup inženjerskih, edukativnih, zakonskih i istraživa?kih mjera koje je potrebno provoditi kako bi se dodatno mogle detektirati kriti?ne prometnice, pratiti trendovi korištenja mobitela u vožnji, utvrditi povezanost korištenja mobitela i utjecaja na sigurnost cestovnog prometa, te kojima bi se preventivno ili zakonski moglo utjecati na smanjenje broja nesre?a uzrokovanih nepažnjom zbog korištenja mobitela tijekom vožnje.

Prednost korištenja analitike masovnih skupova podataka u prometnim istraživanjima jest objektivnost i otpornost na pogreške, kao i mogu?nost brze i troškovno u?inkovite realizacije mjerenja i interpretacije rezultata. Na taj je na?in mogu?e osigurati kontinuitet mjerenja te osigurati mehanizam za u?inkovito pra?enje efekta poduzetih mjera za pove?anje razine sigurnosti.

Napomena:
Svi podaci koji su korišteni u okviru ovog projekta obra?eni su u skladu s Op?om uredbom o zaštiti podataka (EU) 2016/679 (GDPR) koja regulira zaštitu podataka i privatnost u Europskoj uniji (EU) i Europskom gospodarskom prostoru (EEA).

Fotografija: Pixabay

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com