Na najnovijem ispitivanju sustava za pomo? u vožnji Euro NCAP ocijenio je sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link ugra?en u Nissan Qashqai najvišom mogu?om ocjenom: „vrlo dobar”. Prije toga Euro NCAP u sije?nju je ve? okrunio Qashqai nagradom za najbolji automobil u klasi malih terenaca. Ispitivanje sustava za pomo? u vožnji sastoji se od dva dijela koji obuhva?aju „sposobnost za pomo?” i „sigurnosne radnje”.
Rezultat od 74 % u kategoriji „sposobnost za pomo?”
Qashqai je ostvario rezultat od 74 % za sveukupnu sposobnost pružanja pomo?i, pri ?emu je dobio 20 od mogu?ih 25 bodova za jasno?u informacija za korisnike koje se navode u sustavu ProPilot s navigacijom Navi-Link, dok je vidljivost statusa sustava dobila 20,9 bodova od mogu?ih 25.
Maksimalnih 25 bodova dodijeljeno mu je u kategoriji suradnje u vožnji, gdje se ocjenjivalo kako sustav reagira kad voza? mora intervenirati da bi, primjerice, izbjegao neku prepreku.
Kad je rije? o adaptivnom tempomatu uklju?enom u sustav ProPILOT s navigacijom Navi-Link, uspješno se nosio sa scenarijima na cesti u kojima se Qashqai približavao sporijem vozilu u kretanju, reagirao na vozilo koje mu je presjeklo put sprijeda i na vozilo koje naglo izlazi iz trake, a ispred njega se nalazi drugo vozilo. Pohvaljena je i ?injenica da sustav pomo?i ostaje aktivan i ako se automobil zaustavi.
Dobio je 30 od maksimalnih 35 bodova u kategoriji pomo?i pri upravljanju jer je uspješno upravljao vozilom u zavoju u obliku slova „S” pri brzinama do 100 km/h.
Rezultat od 93 % u kategoriji „sigurnosne radnje”
Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-Link dobio je maksimalnih 25 bodova u kategoriji prekida rada sustava, uzrokovanog blokiranim senzorom. Utvr?eno je da sustav ProPILOT s navigacijom Navi-Link pruža pravodobna upozorenja, zbog ?ega je voza? svjestan da sustav ne može pružati pomo? na najvišoj razini.
Kako bi se izbjeglo da se voza?i prekomjerno oslanjaju na sustav za pomo? u vožnji i ne paze na stanje na cesti, sustav ProPILOT s navigacijom Navi-Link neprestano vodi ra?una o tome da voza? drži barem jednu ruku na upravlja?u. Ako utvrdi da na upravlja?u nije nijedna ruka, aktivira se vizualno i zvu?no upozorenje. Ako voza? ni tada ne stavi ruke na upravlja?, automobil sam kre?e usporavati i, u kona?nici, zaustavlja vozilo. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-Link u modelu Qashqai dobio je 20 od mogu?ih 25 bodova za funkcioniranje te zna?ajke.
U nizu ispitivanja radnji za izbjegavanje sudara, Euro NCAP dodijelio je 48,4 od mogu?ih 50 bodova. U toj kategoriji testovima se ispituje kako Qashqai opremljen sustavom ProPILOT s navigacijom Navi-Link izbjegava sudar kad se približava vozilu zaustavljenom na zavoju, vozilu koje ko?i, vozilu koje se sporije kre?e, vozilu koje ulazi u traku neposredno ispred njega i vozilu ispred njega koje napušta traku, a ispred njega se nalazi drugo vozilo.
Razvijen da osigura bezbrižnost
Nissan Qashqai prvi je Nissan u Europi opremljen head-up zaslonom, koji voza?u omogu?uje provjeru brzine, uputa navigacijskog sustava i aktualnog ograni?enja brzine bez skretanja pogleda s ceste.
Inteligentna svjetla koja prilago?avaju oblik svjetlosnog snopa kako bi sprije?ila zasljepljivanje nadolaze?ih voza?a još su jedan primjer Qashqaijeve inovativne tehnologije koja pove?ava sigurnost.
Opremljen je i sustavom za nadzor mrtvog kuta koji prepoznaje vozila izvan voza?eva vidnog polja u susjednom traku te preuzima upravljanje kako bi vratio Qashqai u prometni trak i izbjegao opasnost. Upozorenje na nadolaze?i promet straga tako?er pomaže sprije?iti sudar pri izlasku s parkirnog mjesta. Uz izvanredne rezultate koje su Qashqai i njegovi sustavi za pomo? u vožnji ostvarili na ispitivanjima Euro NCAP, u sije?nju mu je ?asopis What Car? iz Ujedinjene Kraljevine dodijelio i nagradu za sigurnost.
David Moss, viši potpredsjednik odjela, regionalni odjel za istraživanje i razvoj pri Nissanovom tehni?kom centru za Europu, izjavio je: „Presretni smo zbog toga što su brojne zna?ajke uklju?ene u Nissanov napredni sustav ProPILOT s navigacijom Navi-Link temeljito ispitane u okviru Euro NCAP-a. Ocjena „vrlo dobar” dokazuje našu predanost razvoju tehnologije koja pruža podršku, intuitivna je i u?inkovito smanjuje stres i rizike koje donosi svakodnevna vožnja.” Dodao je: „Pri razvoju Qashqaija razmatrali smo kako tehnologija može pomo?i voza?u u situacijama kad je snažno optere?en. Pomo? se odvija u fazama. Prvi je korak informiranje, zatim upozorenje, a na kraju i intervencija u slu?aju da voza? ne poduzme odgovaraju?e korake.”
Paleta Nissana Qashqai uskoro ?e biti poja?ana dodatkom Nissanova jedinstvenog e-Power elektrificiranog motora koji jam?i u?inkovite, zabavnije i poboljšane performanse.
Euro NCAP provodi neovisna testiranja vozila još od 1997., a ve?inu novih vozila testira na temelju kriterija koje neprestano poboljšava. Osim stvarne izdržljivosti vozila u razli?itim simulacijama sudara, organizacija tako?er testira i vrednuje tehnologije za izbjegavanje sudara.