Svojim ciljevima, strategijom održivosti i predstavljanjem strateškog plana Renaulution, Renault Grupa i njezine marke pokrenule su golemu transformaciju te utrku za što ve?im koli?inama zamijenile ciljem stvaranja gospodarske, ekološke i društvene vrijednosti kako bi postigle uglji?nu neutralnost u Europi do 2040. i globalno do 2050.
Ulogu u postizanju tih ciljeva imat ?e i konceptno vozilo Scénic Vision koje je Renault svijetu predstavio 19. svibnja 2022. na konferenciji ChangeNOW u Parizu. Vozilo utjelovljuje Renaultovu predanost održivom razvoju i odražava plan marke da dekarbonizira cijeli njegov životni vijek.
Jedinstveno, neponovljivo i svestrano: konceptno vozilo koje postavlja nova pravila
Renault ispisuje novo poglavlje u svojoj pri?i inovativnim konceptnim vozilom koje postavlja nova pravila i oživljava njegovu viziju. Vanjski dio najava je posve elektri?nog obiteljskog vozila koje ?e se priklju?iti Renaultovoj ponudi. Iznutra, i kad je rije? o tehnološkim aspektima, poziva vas da otputujete u novu eru, u budu?nost u kojoj ?e tehnološka i inovativna rješenja služiti održivijem svijetu koji brine o okolišu.
„Sve naše korporativne obveze nisu dovoljne ako ih ne primjenjujemo i na vozilima. Zato sam Renaultove timove zamolio da osmisle prvo konceptno vozilo koje u potpunosti utjelovljuje našu novu strategiju za zaštitu okoliša, društvenu odgovornost i upravljanje te njezina tri stupa: okoliš, sigurnost i uklju?ivost. Nazvali smo ga Scénic Vision. Scénic, po našem kultnom „automobilu za život”, i Vision jer ispunjava nova o?ekivanja,” izjavio je Luca de Meo, direktor Renault Grupe i marke Renault.
Scénic Vision otvara novi put prema održivijoj, sigurnijoj i uklju?ivijoj mobilnosti. Rije? je o vozilu koje ostvaruje svoju viziju i istražuje nove vidike te predstavlja oli?enje najnaprednijih tehnoloških zamisli za dekarbonizaciju i tri stupa strategije Renault Grupe za održivi razvoj: brige za okoliš, sigurnosti i uklju?ivosti.
• Ekološki dizajn i inovacije kružnog gospodarstva, uklju?uju?i više od 70 % recikliranih materijala, nekoliko zatvorenih petlji i 95 % materijala koji se mogu reciklirati, izravno pridonose o?uvanju resursa.
• Svrha njegova hibridnog elektri?nog pogona i pogona na vodik jest skratiti vrijeme punjenja i smanjiti uglji?ni otisak, uklju?uju?i onaj baterije. Renault Scénic Vision ima nultu stopu emisija pri proizvodnji i uporabi, a uglji?ni otisak 75 % je manji od otiska elektri?nog vozila s konvencionalnom baterijom.
• Tehnologije u vozilu omogu?uju još bolju razinu sigurnosti za voza?a i putnike jer smanjuju u?estalost nezgoda za do 70 %. U dizajnu ovog konceptnog vozila odražava se i želja timova da stvore jedinstveni automobil koji je pristupa?an za sve i odgovara svima.
„Konceptno vozilo Scénic Vision oli?enje je transformacije Renaulta u zelenije društvo usmjereno na tehnologiju, u skladu s planom Renaulution. S lako?om se nosi s izazovima povezanima s klimom, o?uvanjem resursa, sigurnoš?u i zdravljem korisnika te pristupa?noš?u. Otvara novo poglavlje u razvoju naših vozila kako bismo im, od dizajna do postupanja na kraju životnog ciklusa pristupali na ekosustavan na?in. Vozilo nije samo predmet dizajna, ve? predstavlja niz ciljeva koje si je Grupa zacrtala i koje ?e postupno uvoditi u nadolaze?e generacije vozila,” izjavljuje Cléa Martinet, potpredsjednica Odjela za održivost Grupe.
Dizajn koji otvara put novim perspektivama
Konceptno vozilo Scénic Vision istinski je predstavnik Renaultove strategije „Nouvelle Vague” i rezultat pomnog dizajniranja i hrabrih odluka u podru?ju estetike. Njegov dizajn nagovještaj je razli?itih vremenskih okvira Renaultove ponude vozila. Vanjska silueta odraz je oblika i stila novog obiteljskog modela koji stiže na tržište 2024. Dizajn unutrašnjosti studija je budu?eg izgleda unutrašnjosti nadolaze?ih Renaultovih vozila.
Njegov hibridni elektri?ni pogon i pogon na vodik odraz je Renaultove želje da prona?e rješenja za svaki na?in uporabe i dio dugoro?ne vizije, koja uklju?uje i razdoblje nakon 2030. Dizajn otvara put novim perspektivama, svijetu u kojem automobili i ljude dijele iste vrijednosti.
„Scénic Vision predstavlja novo poglavlje u povijesti Renault Grupe i marke. Rije? je o konceptnom vozilu ?iji vanjski dizajn nagovještava dizajn novog posve elektri?nog modela Scénic koji dolazi 2024. i novi smjer dizajna Renaulta. Dizajn unutrašnjosti studija je budu?eg izgleda unutrašnjosti nadolaze?ih Renaultovih vozila. Scénic Vision prepun je tehnoloških i inovativnih rješenja u službi održivije mobilnosti,” izjavio je Gilles Vidal, potpredsjednik Renaultova Odjela za dizajn.
Skrb o resursima – Ekološki dizajn i kratke reciklažne petlje
• 70 % materijala upotrijebljenih u vozilu reciklirano je, a gotovo se 95 % vozila može dalje reciklirati, uklju?uju?i bateriju.
• Podnica vozila izra?ena je od aglomeriranih ostataka plastike iz razli?itih izvora (boce mlijeka, plasti?ne cijevi itd.). 30 % plastike u vozilu dolazi iz bioloških izvora. Oprema vozila izra?ena je od recikliranog ugljika iz zrakoplovne industrije.
• Za materijale od strateške važnosti, kao što su platina, bakar, aluminij i ?elik te minerali u baterijama, primjenjuju se kratke reciklažne petlje.
• Gume se dobavljaju od proizvo?a?a koji je ?lan GNSPR-a, što zna?i da odgovorno postupa prema okolišu i poštuje ljudska prava.
• Ne upotrebljava se koža, ve? 100 % reciklirani niskouglji?ni poliester.
• Spremnik gorivne ?elije izra?en je od uglji?nih vlakana iz recikliranog papirnog otpada.
Kvalitetniji zrak
• U unutrašnjosti: na voza?evim vratima smješten je filtar za pro?iš?avanje vanjskog zraka, što poboljšava kvalitetu zraka u unutrašnjosti vozila.
• Izvana: crni pigmenti u boji dobivaju se iz prerade ?estica prikupljenih iz atmosfere – boja bez sinteti?kog pigmenta, što unaprje?uje kvalitetu zraka.
Skrb o klimi – Najbolje što pružaju elektri?na energija i vodik
• Tehnologija H2-Tech: hibridno vozilo, na elektri?ni pogon i pogon na vodik, opremljeno gorivnom ?elijom od 16 kW. Tehnologija H2-Tech temelji se na tehnologiji za pove?anje dosega (Range Extender) koja omogu?uje upotrebu dvostruko lakše baterije za isti doseg, ?ime se pridonosi dekarbonizaciji izvan same elektrifikacije vozila. Iako se to rješenje osmišljava za osobne automobile, Renault Grupa u okviru projekta Hyvia (zajedni?ki pothvat s društvom Plug Power) ve? nudi H2 rješenja za laka gospodarska vozila.
• Zahvaljuju?i ve? sklopljenim partnerstvima, uglji?ni otisak vozila 75 % je manji od otiska elektri?nog vozila kao što je Megane E-TECH Electric. Njegova baterija proizvodi do 60 % manje emisija ugljika od konvencionalne baterije zahvaljuju?i primjeni kratkih petlji i niskouglji?nih izvora minerala te upotrebi niskouglji?ne energije za konstrukciju i proizvodnju baterije.
Skrb o ljudima – Sigurnost
Potpuna transparentnost i vidljivost
• Sustav kamera ugra?en na prednju stranu vozila pove?ava vidno polje voza?a za 24 % jer projicira neposredno okruženje vozila na zaslon smješten na armaturnoj plo?i. Zahvaljuju?i tome, kut vjetrobrana pove?an je na 180 ° te pruža potpunu i pouzdanu vidljivost, a poklopac motora ?ini se prozirnim.
Nova generacija sigurnosti i zdravlja: Safety Coach
• Su?elje za procjenu rizika pomaže prepoznati iznenadne stresne situacije. Nadokna?uje mogu?i nedostatak pozornosti voza?a i pruža personalizirane savjete kako bi mu pomogao da konstantno poboljšava svoje navike u vožnji. Osim toga, su?elje voza?u pruža i personalizirane zdravstvene savjete analiziraju?i podatke koje prikupljaju kamere i senzori unutar kabine (stopa otkucaja srca, umor itd.).
Vozilo koje se prilago?ava korisniku
• Sustav za prepoznavanje lica omogu?uje otvaranje vrata i prilagodbu postavki u skladu s profilom voza?a. Sustav nudi i mogu?nost prilagodbe uvjeta vožnje mogu?em invaliditetu.
Maksimalno personaliziran i uklju?iv zvu?ni prostor
• Svako sjedalo opremljeno je mikrofonima i zvu?nicima za vlastito zvu?no okruženje (radio, visoka kvaliteta reprodukcije zvuka, vožnja uz glasovnog pomo?nika) uz održavanje optimalne komunikacije u vozilu. Retransmisija glasa putnika i voza?a, a po potrebi i njihovo poja?avanje, olakšat ?e komunikaciju me?u putnicima u vozilu, posebno ako je me?u njima osoba slabijeg sluha.
Pove?ana pristupa?nost
• Budu?i da izme?u vrata nema stupa, a podnica je ravna, olakšan je pristup za osobe smanjene pokretljivosti.
TEHNI?KE SPECIFIKACIJE
Duljina: 4490 mm
Širina: 1900 mm
Visina: 1590 mm
Me?uosovinski razmak: 2835 mm
Naplatci: 21 in?a
Gume: 235/45 R21
Masa: 1700 kg
Pogon: hibridni pogon na struju i vodik
Motor: elektri?no pobu?en sinkroni motor od 160 kW
Gorivna ?elija: 16 kW
Kapacitet baterije: 40 kWh