VOZILI SMO Redizajnirani C5 Aircross 2. generacije koja donosi ono po ?emu je Citroën oduvijek bio najpoznatiji – udobnost, komforn, provjerene agregate, a sad i plug in i nevjerojatno kvalitetnu i preciznu izradu. Shvatili su, na detaljima se ili pada ili prolazi.
Nudi nešto što je druga?ije i inovativno. Ve?i je od Škode Karoq i Peugeota 3008, a po veli?ini vrlo blizu ogromnom Peugeotu 5008
Što je novo? Potpuno druk?iji prednji dio, a podijeljena prednja svjetla spojena su dugim istan?anim i skladnim kromiranim i svjetlosnim linijama. Pravi je izbor, s obzirom na novo doba i progon dizelaša, te još uvijek iznimno skupu elektrifikaciju benzinac, i to trocilindarski. Neobi?no, ali pragmati?no! I dizelski baš kao i benzinski agregat imaju po 131 konjsku snagu, a plug in 222 KS.
Najjeftiniji benzinski Feel model PureTech 130 S&S BVM6 stoji 30.889 eura, onaj s jednakom opremom ali s dizelskim motorom od jednako 131 konja stoji 10 posto više, a najskuplji Shine Pack dizelski model BlueHDi 130 S&S EAT8 košta 41.096 eura.
Plug in u najosnovnijom Feel verziji stoji 45.312 eura, a u najboljoj Shine Pack verziji 48.847,50 €.
Dvobojna farba, vanjski ukrasi od anodizirane bronce, panoramski stakleni krov, podloga za beži?no punjenje i stražnja vrata prtljažnika s elektri?nim otvaranjem bez ruku. Tu su i prilago?eni 19-in?ni ‘Art’ aluminijski kota?i, kožne presvlake i više sigurnosnih tehnologija u obliku aktivne pomo?i pri skretanju u traku i pomo?i pri vožnji na autocesti. Sve to ima najluksuznije verzija posve novog C5 Aircross 2. generacije, no u redovitoj i standardnoj prodaji stižu oni ipak nešto “prizemniji” i naravno s nešto manje opreme.
Najjeftiniji Feel model PureTech kojeg pokre?e 1.2 litarski motor s tri cilindra stoji 30.889 eura, najjeftiniji dizelaš od 1.6 turbo litre razvija jednako konja i istom opremom košta 33.988,32 €! Plug in u najosnovnijom Feel verziji stoji 45.312 eura, a u najboljoj Shine Pack verziji 48.847,50 €.
Citroën je novom C5 Aircrossu dao potpuno novo lice. Zamijenili su neke “pretjerane” obline starog automobila za “snažnije” linije, što daje SUV-u impozantniji izgled. Tvrtka kaže da su promjene inspirirane nadolaze?im C5 X.
Razdvojena prednja svjetla starog modela zamijenjena su skupom integriranih svjetlosnih LED jedinica koje su postavljene izraženo na prednjoj strani automobila. Prostor koji su ostavile stare svjetiljke sada zauzima par velikih okomitih usisnika, a tu je i nova zaštitna plo?a na dnu odbojnika.
Promjene na stražnjem dijelu automobila ograni?ene su na restilizirana stražnja svjetla, s novim kockastim izgledom i tamnijim staklima. Prepoznatljive plasti?ne obloge SUV-a na donjim vratima tako?er ostaju, ali su sada dostupne u novoj paleti boja.
Velike su promjene i u unutrašnjosti. Osvježeni C5 Aircross dobio je posve novu nadzornu plo?u, zajedno s 10-in?nim infotainment sustavom namijenjenim novom C5 X. Zaslon je postavljen više nego što je bio na starom modelu.
Središnja konzola tako?er je revidirana, s novim, manjim mjenja?em i gumbom za odabir na?ina vožnje. Prostor za pohranu uklju?uje dva USB priklju?ka i podlogu za beži?no punjenje pametnih telefona – a prostor koji je zauzimao stari zaslon osjetljiv na dodir popunjen je parom novih vodoravnih ventilacijskih otvora.
Bio je i ostao najudobniji SUV
Nakon odlaska modela C6 i C8 Citroën C5 Aircross je odmah po dolasku postao standardan nositelj marke. Postao je prepoznatljivo lice nove ere francuske kompanije i tim je prije njegova druga generacija do?ekana s velikim o?ekivanjima. S puno razloga za zadovoljstvo, jer osim tradicionalne udobnosti, ovjesa, komfora, provjerenih benzinskih, dizelskih, ali i plug in pogona ovaj put nudi još upe?atljiviji dizajn i ono jako važno, nema tu više fušeraja pri izradi. Pazilo se na svaki detalj i ovo je odista veliki iskorak za Citroën.
Citroën C5 Aircross ima atribute da bude hit, a Citroën svakako zaslužuje pohvale, jer kupcima SUV vozila nudi nešto što je druga?ije i inovativno, pogotovo na tako konkurentnom i pretrpanom dijelu tržišta.
Po obi?aju, kod Citroëna oduševljeni smo udobnoš?u i kvalitetom interijera. A dizajn tek? izgleda kao dašak svježeg zraka. Ipak, svi?a nam se individualni stil i koli?ina opreme koja je uklju?ena kao standard.
Citroënov sustav ovjesa Advanced Comfort standard je C5 Aircrossa. Koristi progresivne hidrauli?ne jastuke tvrtke. U osnovi sekundarni set prigušiva?a umjesto tradicionalnih ?vrstih zaustavlja?a neravnina za izravnavanje nesavršenosti na cesti.
Sveukupno, kao vode?i u Citroënovoj ponudi, nema baš ono što je potrebno da bi pobijedio najbolje, kao što to ?ini u manjem segmentu C3 Aircross, koji je neprikosnoveni No.1 u klasi.
Aircross je Citroënov SUV, a prvi put je predstavljen na konceptu C-Aircross prikazanom na sajmu automobila u Šangaju 2015. Iako smo ve? upoznati s manjim C3 Aircrossom, taj originalni konceptni automobil zapravo je bio C5 Aircross .
Prepoznatljiv izgled C5 Aircrossa pravi je atribut, jer se automobil mora natjecati u posebno žestoko osporavanom tržišnom segmentu SUV-ova srednje veli?ine.
Njegovi rivali su Nissan Qashqai, Škoda Karoq i SEAT Ateca, ali i ve?i modeli s 5 sjedala kao što su Nissan X-Trail, Toyota RAV4 i Ford Kuga. Zatim tu su Peugeot 3008 i 5008 koji su ovdje važni, budu?i da su sestrinski automobili C5 Aircrossa – izgra?eni na istoj platformi i dijele elemente poput motora, mjenja?a i neke od tehnologija ispod kože. C5 je veli?inom bliži modelu 5008, ali, kao i model 3008, ne nudi 7 sjedala.
Do sada ih se u pet godina u Citroënovim salonima nanizalo preko 325.000, a u budu?nosti se Francuzi nadaju da ?e ih biti puno više. O tome bi se trebale pobrinuti brojne nadogradnje, ?ak i tamo gdje kupci najviše o?ekuju od Citroëna, naravno, na podru?ju udobnosti. Naime, C5 je dobio temeljitu obnovu interijera, uklju?uju?i i armaturnu plo?u, gdje je svoje mjesto pored još ve?eg ekrana od 12,1 in?a dobio i ve?i središnji ekran infotainment sustava promjera 10 in?a. Promijenjena je i grafika zaslona instrument plo?e, a pažljivo oko primijetit ?e da je uhodana ru?ica automatskog mjenja?a otišla zbogom. Umjesto toga, redizajnirani Aircross ima samo manju polugu, koja se tako?er nalazi u novom C4.
Prtljažnik ostaje na 580–720 litara za benzinske i dizel verzije, a model PHEV nudi od 460 do 600 litara. Poput starog modela, stražnja klupa može se pomicati naprijed i natrag, kako bi ponudila više prostora za noge straga ili pove?anog prtljažnika.
Unutrašnjost po mjeri više klase
C5 Aircross slijedi dizajnerske teme koje je uspostavio manji C3 Aircross, s tankim LED dnevnim svjetlima koja se spajaju s poznatom Citroënovom maskom hladnjaka, s velikim dvostrukim ševronima. Prednja svjetla nalaze se ispod, dok zdepasta prega?a ispod ima izbor bijelih, crvenih ili srebrno obrubljenih eloksiranih dijelova – sve osvježavaju?e individualno u ovom tržišnom podru?ju.
Airbumps ponovno se pojavljuju duž bo?nih strana – ponovno s dijelovima u boji koji odgovaraju prednjem dijelu – a obloga pomaže u izbjegavanju izgleda plo?astih strana nekih SUV-ova srednje veli?ine. Duboki prozori obe?avaju dobru vidljivost, dok je stražnji dio malo konvencionalniji, ali još uvijek ima pametna 3D LED stražnja svjetla.
Satelitska navigacija, stereo i infotainment
12,3-in?ni digitalni zaslon s instrumentima zamjenjuje konvencionalne analogne broj?anike i omogu?uje prikaz dodatnih informacija u izravnom vidokrugu voza?a, kao što su navigacijske karte.
Svi modeli uklju?uju 10 in?ni središnji infotainment zaslon, osjetljiv na dodir s najnovijim povezivanjem pametnog telefona, uklju?uju?i MirrorLink, koji vam omogu?uje korištenje navigacije vašeg telefona kroz zaslon. DAB i Bluetooth su standardni, a sustav tako?er ima kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto. Stereo sa šest zvu?nika jedina je opcija, što se ?ini kao propuštena prilika s obzirom na unutrašnjost nalik salonu.
Zaslon tako?er uklju?uje kontrole za osnovne funkcije poput klima ure?aja, iako mi uvijek preferiramo da se njima upravlja fizi?kim gumbima ili kota?i?ima, jer manje ometaju korištenje tijekom vožnje. Grafika zaslona je prili?no ugodna za gledanje.
Naravno, jedna od glavnih komponenti koje doprinose udobnosti u vozilu su sjedala. Citroën je toga itekako svjestan, zbog ?ega je C5 Aircross dobio novu generaciju sjedala Advanced Comfort – kakva ve? ima C4 – s dodatnih 15 milimetara presvlake od tvrde pjene, što bi voza?u i putnicima trebalo pružiti dovoljnu udobnost. razinu udobnosti ?ak i na dugim putovanjima. Sjedala u stražnjem redu i dalje su odvojena, ali sva sjedala tako?er mogu biti presvu?ena kožom ili alcantarom. Za ultimativnu udobnost pobrinut ?e se progresivni hidrauli?ki ovjes.
Jednako je zanimljiv interijer. Tema Airbump se prenosi na panele vrata. Me?utim, neke od plastike korištene ovdje djeluju pomalo jeftino – kao i završna obrada oko kromirane ru?ke na vratima i prekida?a prozora. Unutra je ?udna mješavina, s nekim jako lijepim elementima skupog izgleda.
Kako bi stvari bile jednostavne, Citroën je odlu?io ponuditi samo tri razine opreme za C5 Aircross: po?etnu razinu Feel, srednju razinu Flair i vrhunsku Flair Plus. Feel modeli dolaze s izborom izme?u 1.2 PureTech 130 benzinca ili 1.6 BlueHDi 130 dizelaša. Standardan je ru?ni mjenja? sa šest stupnjeva prijenosa, dok je dizelski model dostupan i s automatskim mjenja?em s osam stupnjeva prijenosa.
Naravno, C5 Aircross doživio je i vanjsko osvježenje. Dobio je potpuno novi prednji dio, a podijeljena prednja svjetla spojena su u par jednostrukih – sa svake strane po jedno – a pritom su usisnici zraka još ve?i. S druge strane, redizajn stražnjeg dijela bio je mnogo suptilniji, jer je uklju?ivao samo novu grafiku za stražnja svjetla, koja su tako?er smještena u nešto druga?ije ku?ište. Prilikom kupnje vlasnici ?e mo?i birati izme?u novih naplataka promjera do 18 cola.
U pogonskom smislu C5 Aircross ne donosi ništa novo. I prije obnove dobio je uvo?enje plug-in hibridnog pogona. Dobio je dakle neke nove sustave pomo?i, ukupno ih je dostupno 19, koji tako?er zadovoljavaju standarde druge generacije autonomne vožnje.
Dvije su opcije konvencionalnog pogona. Benzinsko izdanje koristi poznati “Stellantisov” 1,2-litreni trocilindri?ni PureTech motor s turbopunja?em, koji proizvodi 131 KS. Tu je još i turbo dizel – 1,6-litreni BlueHDI s istom snagom kao i benzinac. Standardni mjenja? je ru?ni sa šest stupnjeva prijenosa, ali oba su motora dostupna s PSA automatskim EAT8.
Vode?i model je plug-in hibridni model koji kombinira 222 KS
?etverocilindri?ni benzinski motor i elektri?ni motor od 80 kW za kombiniranih 222 KS i 360 Nm okretnog momenta, za plug in izvedbu koja je top. Kapacitet baterije je 13,2 kWh, ali zna?ajno je da je maksimalni domet samo na elektri?nu energiju 60 km – respektabilno i dovoljno da automobil bude “nagra?en i državnim poticajima od 40.000 kuna. Ova je verzija je isklju?ivo s automatskim mjenja?em.
C5 Aircross je opremljen naprednim udobnim sjedalima; oni su ?udna mješavina dosta potpore ispod bedara, ali malo da vas bo?no drže na mjestu kada automobil skrene. Kroz oštrije zavoje oni pogoršavaju problem mekšeg ovjesa zbog kojeg se njišete. Sam položaj za vožnju je dobar, s pristojnom vidljivoš?u i velikim vanjskim retrovizorima koji olakšavaju manevriranje.
Motori, ubrzanje 0-100 km/h i najve?a brzina
Isprobali smo, izuzevši odli?nog plug in hibrida i turbo dizelski motor 1.6 BlueHDi u kombinaciji s automatskim mjenja?em s osam stupnjeva prijenosa. Motor je živahan i pri tome iznimno štedljiv. Razina buke mala, jer je izolacija savršena. Toyota RAV bi se mogla ugledati. Automatski mjenja? s osam stupnjeva prijenosa je OK, ali lako zbunjuje kad pritisnete gas nadaju?i se nižem stupnju prijenosa i brzoj reakciji.
Novo u ponudi je C5 Aircross Hybrid. Koristi trocilindarski 1.2 litarski motor PureTech 180, dopunjen s elektromotorom i osmostupanjskim automatskim mjenja?em. Raspolaže s ukupnih 222 konja.
Iako Citroën tvrdi da je udaljenost od tla od 230 mm za C5 Aircross, pogon na sva ?etiri kota?a nije ni na popisu opcija. Me?utim, svi modeli uklju?uju isti sustav Grip Control koji nudi Peugeot 3008 i 5008, što je zapravo sustav kontrole proklizavanja koji se može prilagoditi razli?itim terenima.
I trocilindarski 1.2 agregati, benzinci
I 1.2 trocilindri?ni PureTech benzinac i 1.6 BlueHDi razvijaju 131 KS. Me?utim, potonji ima zamjetno ve?i okretni moment i odli?an je izbor u raznim drugim modelima Stellantis grupe, Peugeota, Citroëna, Opela…, posebno u kombinaciji sa šesterostupanjskim ru?nim mjenja?em – koji može ubrzati od 0 do 100 km/h za malo više od 10 sekundi.
Novi C5 Aircross Hybrid koristi motor PureTech 180, ali s elektromotorom smještenim izme?u agregata i osmostupanjskog automatskog mjenja?a. Kao rezultat kombinacije benzinske jedinice s elektri?nim motorom od 80 kW, plug-in model proizvodi ukupnu kombiniranu snagu od 222 KS.
Šampion u potrošnji goriva u ponudi Citroën C5 Aircrossa je 1.6 BlueHDi 130 dizel, koji daje maksimalnih 56,3 mpg kada je uparen s automatskim mjenja?em s osam stupnjeva prijenosa. Ru?ni mjenja? sa šest stupnjeva prijenosa malo je niži od ove brojke na 55,1 mpg, s emisijom CO2 od 137 g/km za oba.
Ako se odlu?ite za benzinca, motor PureTech 130 daje deklariranih 45,2 mpg i emitira 154 g/km CO2, u kombinaciji s automatskim mjenja?em s osam stupnjeva prijenosa – nije baš u rangu s dizelima, ali ipak nudi pristojnu mješavinu ekonomi?nosti i performanse.
Onima koji traže najbolju ekonomi?nost najbolje ?e poslužiti novi C5 Aircross Hybrid. Zašto je dobar izbor C5 Aircross?
C5 Aircross nije izravna zamjena za bilo koji model koji je prošao prije. Me?utim, tvrtka je bila hrabra sa svojom odlukom da se usredoto?i na ponudu udobnog prostora za petero, te odlu?ila prepustiti vu?u velikih tereta ljudima kao što su Peugeot 5008 i Škoda Kodiaq.
Veli?ina
C5 Aircross je lijep, dug 4500 mm, širok 1859 mm i visok 1670 mm, s me?uosovinskim razmakom od 2730 mm, što ga u svim dimenzijama ?ini malo ve?im od Škode Karoq i Peugeot 3008, a po veli?ini vrlo blizu Peugeotu 5008 – ne iznena?uje, s obzirom na zajedni?ku platformu. Me?utim, dok je potonji model sa sedam sjedala, Aircross ima samo pet sjedala.
Iako unutrašnjost nije senzacionalno velika poput onih u Hyundai Santa Feu ili Hondi CR-V, još uvijek je vrlo prostrana, sa širokim džepovima na vratima, malim pretincem za rukavice i središnjom konzolom koja se može opciono uklju?iti za beži?no punjenje pametnog telefona.
Pravi je izbor s obzirom na novo doba i progon dizelaša te još uvijek iznimno skupu elektrifikaciju, ipak benzinac i to trocilindarski. Neobi?no, ali pragmati?no! U Peugeotu 3008, tih je i profinjen, i, unato? svojoj maloj veli?ini, još uvijek dovoljno snažan da parira Škodi Kodiaq u našim testovima u mjenja?u.
Najjeftiniji benzinski Feel model PureTech 130 S&S BVM6 stoji 30.889 eura, a najskuplji Shine Pack dizelski model BlueHDi 130 S&S EAT8 košta 41.096 eura.
Plug in u najosnovnijom Feel verziji stoji 45.312 eura, a u najboljoj Shine Pack verziji 48.847,50 €.
TEHNI?KE KARAKTERISTIKE:
Duljina: 4500 mm
Širina: 1840 mm
Visina: 1670 mm (s krovnim nosa?ima)
Me?uosovinski razmak: 2730 mm
Visina podvozja: 230 mm
Promjer kota?a: 720 mm
Obujam prtljažnika (termi?ki motor): 580 l do 720 l, do 1630 l s preklopljenim sjedalima
Prtljažni prostor (plug-in hibridni motor): od 460 l do 600 l
Fotografije: Mario Poje