Citroën je predstavio osvježeni korporativni identitet i logotip marke, ?ime najavljuje odvažnu, uzbudljivu i dinami?nu budu?nost marke koja postoji ve? 103 godine, a sada ubrzava realizaciju svoje misije da elektri?nu mobilnost u?ini dostupnom svima te da u svoj DNK uklju?i pristupa?nost, smjelost i dobrobit kupaca.
Novi dizajn reinterpretacija je izvornog dizajna koji je prvi koristio osniva? marke, André Citroën, nadahnut uspjehom svojeg prvog poduze?a za preradu metala koje je proizvodilo helikoidne zup?anike chevron dizajna. Poznati i tehni?ki nadahnut izraz „deux chevrons” otad je u središtu identiteta marke Citroën.
Elegantni novi logotip ozna?uje tranziciju i evoluciju marke, a bit ?e predstavljen krajem rujna na važnom konceptu obiteljskog automobila Citroën. Ina?ice logotipa zatim ?e se postupno javljati na budu?im proizvodima i konceptnim vozilima Citroën po?evši od sredine 2023. Upe?atljiv i osvježen vertikalno postavljen oval uvodi novi smjer dizajna u kojem ?e taj istaknuti logotip postati potpis svih modela marke Citroën prepoznatljiv ve? na prvi pogled.
Uz novi logotip, tu su i osvježen program korporativnog identiteta marke i novi potpis marke, s obe?anjem „Ništa nas ne pokre?e kao Citroën”.
Direktor marke Citroën, Vincent Cobée, izjavio je: „Sad kad kre?emo u vjerojatno najuzbudljivije poglavlje naše slavne 103-godišnje povijesti, pravi je trenutak da Citroën poprimi moderan i suvremen novi dizajn. Naš novi identitet elegantan je simbol napretka jer svoje kupce fizi?ki premještamo u odvažna vozila okrenuta budu?nosti koja krše tradicionalna pravila industrije, a na emotivnoj im razini osiguravamo da cijelo njihovo iskustvo, posebno prelazak na elektri?na vozila, bude pristupa?nije, ugodnije i zabavnije, bez obzira na njihove želje i potrebe. Naše naslje?e pružanja nadahnu?a kupcima s pomo?u odvažnih i revolucionarnih vozila pokre?e nas u osmišljanju druk?ijeg, uklju?ivijeg pristupa obiteljskoj mobilnosti u budu?nosti te smo uvjereni da ?e se naši prošli, sadašnji i budu?i kupci složiti u tome da nas ništa ne pokre?e kao Citroën.”
1. NOVI, ALI PREPOZNATLJIV
U srcu novog identiteta marke jest evolucija svjetski poznatog simbola „deux chevrons” koji je sada dobio svoju desetu osvježenu ina?icu od osnutka marke 1919., a odlikuje se širim i istaknutijim chevronima u kontrastu s blažim vertikalnim ovalnim okvirom koji ih okružuje.
Ovaj upe?atljiviji i osvježen vertikalno postavljen ovalni oblik uvodi novi smjer dizajna proizvoda u kojem ?e istaknuti logotip postati nedvojbeno prepoznatljiv potpis svih modela Citroën.
Dizajner marke Citroën na globalnoj razini, Alexandre Revert, izjavio je: „Budu?i da želimo iskristalizirati na što ?emo se usredoto?iti u budu?nosti, logi?an nam je korak bio u grafi?kom se smislu vratiti izvornom logotipu koji je osmislio André Citroën, a koji je predstavljao obe?anje pristupa?ne i inovativne mobilnosti za sve. Postupni pomak na istaknutiji i upe?atljiviji vizualni potpis marke u našim budu?im proizvodima znak je postupne evolucije, a preciznost tehni?kih i funkcionalnih chevron linija u kontrastu je s toplinom i gotovo ljudskom nježnoš?u ovalnog okvira koji ih okružuje.
Uz novi vertikalni ovalni logotip stiže i osvježen i sveobuhvatan program korporativnog identiteta koji je još jedan dokaz predanosti marke Citroën tome da elektri?na mobilnost postane dostupna svima, a istodobno zadržava svoj DNK i dodaje mu aspekte pristupa?nosti, smjelosti i dobrobiti kupaca.
Jedan od glavnih ciljeva bio je uklju?iti elemente nadahnute osobnijim brendovima izvan svijeta automobilske industrije, kao što su kozmetika i odje?a, kako bi se istaknuo topliji dojam marke te kako bi on bio oku ugodan kad se promatra u razli?itim okruženjima. Primjerice, novi identitet pomno je osmišljen s ?istim i pojednostavnjenim korisni?kim su?eljem koji kupcima osigurava osje?aj bezbrižnosti tijekom cijelog digitalnog putovanja sa Citroënom, od njihove dnevne sobe do prodajnog salona.
Posebna je pozornost posve?ena dizajnu kako bi se osiguralo da digitalno iskustvo ispuni o?ekivanja novih kupaca u pogledu ergonomskih i estetskih zna?ajki.
Osim toga, u izradi je novi niz animacija kako bi se novi identitet integrirao u sve digitalne aspekte, u vozilu na HMI zaslonima, ali i izvan vozila u aplikaciji My Citroën, ?ime se kupcima osigurava bogatije i dosljednije iskustvo sa Citroënom.
Novi identitet nadi?i ?e digitalno okruženje pa ?e se novi logotip upotrebljavati u vozilima i na njima kako bi se obuhvatili svi elementi korporativnog identiteta marke, od marketinškog materijala i dokumentacije do znakova u koncesijama i korporativnim zgradama. Ti ?e u?inkoviti novi znakovi biti lakši i štedjet ?e energiju te ne?e sadržavati krom kako bi ih bilo lakše reciklirati.
Udoban i dobro poznat koncept ure?enja unutrašnjosti „La Maison Citroën” tako?er ?e se unaprje?ivati jer njegova popularnost me?u kupcima ne jenjava otkad je uveden prije nekoliko godina.
Svježa, jednostavnija paleta boja i novi font dobiven osvježavanjem aktualnih fontova marke Citroën popratit ?e logo i dodatno unaprijediti novi identitet marke.
Dok bijela i hladna siva boja ostavljaju dojam mira i opuštenosti, uvest ?e se dvije nove boje za kontrastne naglaske namijenjene detaljima i posebnim podru?jima.
Nadahnuta bojom koja je postala dio naslije?a marke Citroën jer je korištena na legendarnim automobilima kroz cijelu povijest marke, uklju?uju?i modele 2CV i DS, umiruju?a Monte Carlo plava u bliskoj ?e se budu?nosti vratiti u ponudu, a na?i ?e se i na detaljima palete identiteta marke za primjenu u korporativnom okruženju i maloprodaji.
Osim nje, tu je i energi?na i prepoznatljiva Infra-Red crvena koja ?e zamijeniti aktualnu crvenu kako bi se postigla ravnoteža i dinami?an kontrast u tisku te u fizi?koj i digitalnoj primjeni.
Novi potpis marke („Ništa nas ne pokre?e kao Citroën”) postupno ?e se po?eti koristiti na korporativnoj razini te u priop?enjima i aktivnostima povezanima uz proizvode.
2. EVOLUCIJA I REVOLUCIJA
Novi logotip i korporativni identitet marke Citroën u kombinaciji s potpisom „Ništa nas ne pokre?e kao Citroën” najavljuju nadolaze?u revoluciju u pristupu marke budu?im pristupa?nim rješenjima za mobilnost i njezinu predanost bezbrižnom iskustvu kupaca.
Prvi fizi?ki dokaz za to bit ?e važan konceptni obiteljski automobil koji ?e predstaviti novi identitet marke Citroën krajem rujna.
Laurent Barria, voditelj odjela za marketing i komunikaciju marke Citroën, izjavio je: „Prisje?aju?i se naših po?etaka reinterpretiramo naš identitet kako bismo poslali jasnu poruku svima da iako ostajemo vjerni DNK-u naše marke, situacija u Citroënu uvelike se mijenja.
Nastavljamo stvari sagledavati druk?ije kako bismo ispunili našu misiju stvaranja odvažnih rješenja koja elektri?nu mobilnost ?ine pristupa?nijom.
Za to je potrebno revolucionarno razmišljanje u svemu što radimo, od inovativnih vozila koja stvaramo do uklju?ivih i odgovornih usluga koje pružamo, a pritom moramo izraziti naš jedinstven pristup i stajati iza njega. To je upravo ono što obe?avamo danas.”
Novi identitet marke Citroën razvio je dizajnerski tim marke u suradnji sa stru?njacima iz dizajnerske agencije poduze?a Stellantis, Stellantis Design Studio.