?etvorka je bila jedan od najprepoznatljivijih automobila marke Renault, koji su se – usput re?eno – proizvodili i u Sloveniji, a u Novom mestu radili su i brojni Hrvati. Ono što je proizvo?a? napravio s “Peticom” sada ?e u?initi i s Malim divom, koji je bio poznat kao nepoderiv.
Sajam u Parizu održati ?e se od 17. do 23. listopada, a Renault ve? sada najavljuje mega hitove – stižu i Petica i ?etvorka.
Nakon prošlogodišnjeg relativno uspješnog sajma automobila u Münchenu, koji je bio prvi veliki doga?aj te vrste nakon izbijanja covida prošle godine, IAA sajam seli u tradicionalno mjesto održavanja, Pariz. Sajam ?e se održati od 17. do 23. listopada, a proizvo?a?i polako otkrivaju koje ?e automobilske inovacije predstaviti u francuskoj prijestolnici.
O?ekivano, francuski Renault me?u prvima objavljuje planirane tajne. Doma?in izložbenog prostora donijet ?e ?ak šest inovacija tvrtke, od kojih ?e tri nositi logo Renaulta. Me?u njima ?e svjetlo dana ugledati jedan koji ?e vjerojatno pobuditi mnogo više pozornosti od ostalih, a to je ranije najavljena reinkarnacija Renaulta 4. Detaljnije o pridošlici koja ?e pratiti iznimno dobro prihva?en dizajn Renaulta 5 ( potonji još nije u serijskoj proizvodnji, ali ve? se zna da ?e biti pristupa?an elektri?ni automobil), ina?e još nije otkriveno. No to ?e svakako biti mogu?e u slu?aju novog automobila kao elektri?nog vozila, a s obzirom na to da je originalni Mali div bio namijenjen za vožnju po loše održavanim voznim podlogama, za o?ekivati je da ?e u novom obliku zaigrati ulogu elektri?nog gradskog crossovera.
Renault 4, koji je prošle godine proslavio 60. obljetnicu, ?vrsto je usidren i u srcima mnogih Hrvata. Ne manje važno, njegovom proizvodnjom bavile su se ?ak dvije slovenske tvrtke, najprije u ljubljanskom Litostroju, kasnije u novomeškom IMV-u, koji je potom prešao u vlasništvo Renaulta i dobio ime Revoz. Valja istaknuti kako su godinama u toj tvornici radili brojni Hrvati. Uglavnom oni iz okolice Karlovca.
Upravo su u Revozu proizvedeni posljednji primjerci modela R4 do 1992. godine. Osim navedenih inovacija, grupa Renault predstavit ?e i putni?ku verziju novog Kangooa na elektri?ni pogon, potpuno novi dizajn sportskog automobila Alpine. (navodno elektri?ni nasljednik modela A110), novi grafi?ki imidž marke Dacia, nova rješenja usluge Mobilize koja pokriva podru?je dijeljenja vozila pa ?ak i flotu gospodarskih vozila obitelji Hyvia koja se na pogon pomo?u vodika.
Premijera i prve reakcije publike 28. kolovoza 1961. godine na Salonu automobila u Parizu bile su sjajne od samog po?etka.
Bio je to prvi hachback automobil ikada, proizveden u verziji s petoro vrata, a kao što je planirano, Renault je nudio za svakoga po malo. Ponuda je startala od osnovnog modela R3, s motorom od 603 kubi?nic centimetara koji je isporu?ivao 23 konjske snage, zatim nešto bolje opremljen R4 s motorom od 747 kubika i 27 “konja” i na kraju „luksuzni“ R4L s istovjetnim motorom, ali s pet konjskih snaga više.
Tekst: Jure Šuica