Novi lider europskog tržišta u odnosu na do sada dominantnu družinu iz Wolfsburga i Volkswagena imaju više od šest milijardi eura prednosti.
Njemački automobilski brend Porsche nedavno je prvi put u svojoj povijesti službeno izašao na burzu. Razlozi zbog kojih su čelnici koncerna Volkswagen, koji inače ima većinski udio u marki (dok Porsche ima većinski udio u Volkswagenu), različiti, te su tvrtku odlučili uvrstiti na burzu u najboljem trenutku ikada. Pred Porscheom se očekuje najbolja godina ikad, jer se očekuje da će prodaja novih vozila po prvi put premašiti 300.000 vozila u jednoj godini, a cijena Porscheove dionice na burzi iznosila je 82,50 eura po dionici. No ako je taj iznos do ponedjeljka pao na 81 euro, jučer je već dosegao 93 eura, a potom se ustalio na 91,04 eura. To posljedično znači da je u tom trenutku vrijednost tvrtke Porsche iznosila tek nešto manje od 84 milijarde eura, čime je Porsche vrijednosno uvelike nadmašio matičnu tvrtku Volkswagen i postao europska automobilska kompanija s najvećim tržištem vrijednost. Prema cijeni dionice na burzi, vrijednost Volkswagena iznosi ‘samo’ 77,7 milijardi eura.
Kako prenosi Automotive News Europe, porastu vrijednosti dionica Porschea uvelike je pridonio potez nekih investicijskih banaka koje su odlučile kupiti 3,8 milijuna dionica brenda u ukupnoj vrijednosti od 312,8 milijuna eura. Te su dionice inače bile dio paketa dionica vrijednog 1,2 milijarde, pod posebnim uvjetima kupnje namijenjenih izvornim ulagačima nakon uvrštenja na burzu i posljedično jaćanja pozicije tvrtke na burzi. Iako je Porsche postao proizvođač automobila s najvećom vrijednošću u Europi (a time i Njemačkoj), s druge strane, tek je na petom mjestu u apsolutnoj konkurenciji na domaćem tržištu. Kompanija s najvećom vrijednošću u Njemačkoj je Linde, a slijede SAP, Deutsche Telekom i Siemens. U Europi je na ukupnom 25. mjestu ove ljestvice.