Pogledajte kako ubrzava, pali gume, drifta, zvu?i… jedan od najkupljih cestovinih bolida ikada. Bugatti Divo, anonimanog vlasnika sudjelovao je pred koji dan na Bernina Gran Turismo, doga?aju koji se održava od 2014. a sve s ciljem da se održi sje?anje na legendarnu Bernina brdsku utrku iz 1929. i 1930.
Evo Bugatti Diva kakvog još niste vidjeli: Utrka na zahtjevni švicarski planinski prijevoj.
Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, katarski emir razmetao se Bugatti Divom vrijednim 6 milijuna dolara, izazvao kaos u Monaku i jedan je od onih koji se ne srami što posjeduje ovu bijesnu pilu.
Bugatti je na predstavljanju pred tri godine za svaki od samo 40 primjeraka tražio ?ak pet milijuna eura, a danas ekstravagantni vlasnici njime jure na brdskim stazama i “razvaljuju”.
Kada je prije nekoliko godina Bugatti predstavio novi automobil nazvan po bivšem voza?u utrka Albertu Divou, francuski brend reklamirao je automobil kao sportski automobil koji dijeli dizajn s modelom Chiron, ali je s druge strane puno prikladniji za brzu vožnju na zavojitim cestama.
Lansiran 2019. i planiran za izradu u samo 40 primjeraka. Divo je rasprodan prvog dana dostupnosti. Posljednji primjerak proizveden je u srpnju 2021., tako da je svih 40 hiperautomobila kod svojih vlasnika od 2022. I ne iznena?uje da provode više vremena u grijanim garažama nego na trka?im stazama. To zna?i da možda nikada ne?emo saznati koliko je Divo stvarno sposoban na trka?im stazama kao što su Laguna Seca ili Spa-Francorchamps.
Sre?om, jedan je vlasnik, koji je anoniman, odlu?io iskusiti superautomobil na zavojitoj stazi. To nije kultna trka?a staza, ali dovoljno je teška da Divu (i njegovom voza?u) pruži nešto oko ?ega ?e se znojiti. Govorim o prijelazu Bernina u Švicarskoj, koji je u kasnim 1920-im i ranim 1930-im bio doma?in doga?aja brdskog uspona.
Kada govorimo o originalnoj tvrtki Bugatti, obi?no mislimo na dvije vrste . Postoje luksuzni “strojevi” poput Royalea i Atlantica i trka?ih automobila poput Type 35 i 57G.
Tome je trebala biti prilago?ena aerodinamika, mjenja? i hrpa drugih elemenata vozila, zbog ?ega je, s druge strane, malo smanjena i maksimalna brzina vozila.
Švicarac je nedavno odlu?io da Bugattijeva tvrdnja da se radi o automobilu namijenjenom jurnjavi po planinskim cestama, u praksi provjeri.
S Divom “odjevenim” u kombinaciju crne i fluorescentno žute krenuo je u brzinsku brdsku utrku koja se vozila na prijevoju Bernina, a prema neslužbenim informacijama vlasnik Diva nije trebao sudjelovati u utrci kao trka?, ve? samo kao prate?i voza?, zbog ?ega nije vozio ‘punom parom’ da tako kažem. Unato? tome, pružao je atraktivnu vožnju, punu glasnih ubrzanja, pucketanja iz ispušnog sustava tijekom mijenjanja brzina, ali i škripe guma. Njegov nastup možete pogledati u videu ispod.
Utrka na planinski prijevoj Bernina prvenstveno je namijenjena prestižnim sportskim automobilima (u videu se pojavljuje i ekskluzivni Gumpert Apollo), a ina?e je rije? o utrci koja se održava od 2014. Tada je obnovljena kao sje?anje na utrku koja je na istoj je stazi. Ruta se odvijala 1929. i 1930. godine, a na njoj natjecatelji prelaze udaljenost od 5,9 kilometara od La Röse, koja se nalazi na nadmorskoj visini od 1.871 metara, do prijevoja Bernina na visini od 2.328 metara. iznad razine mora.
Planinski prijevoj dio je Bernina Gran Turismo, doga?aja koji odaje po?ast staroj brdskoj utrci. Okuplja sve vrste starinskih i modela vozila, od klasika utrka do modernih superautomobila. Ovaj žuto-crni Divo bio je nedvojbeno najegzoti?nije vozilo prikazano na izdanju povijesnog brdskog uspona 2022, koji se održao pred koji dan. Na temelju snimke, nije imao problema u svim tim oštrim zavojima pri relativno velikim brzinama.
1479 konja, a do stotke za 2,4 sekundi
Kao kratki podsjetnik, Divo dijeli temelje s Bugatti Chironom, pa se oslanja na isti turbak, 8,0-litarski W16 motor nevjerojatne snage. Generira 1479 konjskih snaga i koristi sedmostupanjski mjenja? s dvostrukom spojkom. Superautomobilu treba samo 2,4 sekunde da postigne stotku, a najve?a mu je brzina 380 km/h.
Model je baziran na njegovom prethodniku Chironu, ekstravagantnom i najpoželjnijem Bugattiju ikada. Divo se hvali nizom poboljšanja. Ima bolje performanse od Chirona, ima izraženije difuzore, iza ima dva odvojena stop svjetla, dok naprijed ima posve druga?iju masku s otvorima za zrak te uskim svjetlima. Motor je na novom Divu jednak kao i na Chironu, što zna?i da se radi o osam litrenom turbu koji ima ?ak 1500 konja!
Divo ima i za 35 kilograma lakšu karoseriju, a znatno dora?ena i poboljšana aerodinamika. Na krovu ima usisnu kanal NACA strujnog popre?nog presjeka kako bi što više zraka ušlo u motorni prostor i to uz što manje otpora. Tako?er, Bugatti Divo ?e imati i pogon na sva ?etiri kota?a. Veliki napredak u?injen je i na podru?ju hla?enja ko?nica strujom zraka.
Oživljen 1980-ih, Bugatti više ne proizvodi automobile normalnih “proporcija” i vozila za utrke. Umjesto toga, fokusirao se na hiperautomobile koji kombiniraju ekskluzivnost i luksuzne zna?ajke s pogonskim sklopovima visokih performansi.
No dok su kolekcionari hiperautomobila prihvatili i Veyrona i Chirona kao umjetni?ka djela vrijedna milijune dolara, Bugatti je dobio puno žara od tvrdokornih obožavatelja. Uglavnom zato što su njegovi superautomobili teški i nisu baš okretni na zavojitim stazama.
Nekad francuska tvrtka, a danas hrvatsko.francuko-njema?ka, odgovorila je na kritike s Chiron Pur Sportom, modelom usmjerenim na upravljanje. Divo, superautomobil koji je više pripremljen za stazu inspiriran konceptom Vision Gran Turismo.
Bugatti Divo, anonimanog vlasnika sudjelovao je pred koji dan na Bernina Gran Turismo, doga?aju koji se održava od 2014. a sve s ciljem da se održi sje?anje na legendarnu Bernina brdsku utrku iz 1929. i 1930.
Održava se na prekrasnom prijevoju Bernina u Švicarskoj, na dijelu originalne rute koja je posebno zatvorena za promet, a staza za brdski uspon po?inje od La Rösa (1871 m nadmorske visine) i završava na stvarnom prijevoju Bernina (2328 m) nakon ukupno 5,9 km.
Divo je model usmjeren na stazu koji je Bugatti Automobiles predstavio 2018. i nazvan po francuskom voza?u utrka Albertu Divu, koji se utrkivao za Bugatti 1920-ih i dva puta pobijedio na Targa Florio. Automobil se uglavnom temelji na Bugattiju Chironu, ali novi aero ure?aji, ?vrš?a postavka i blagi tretman za mršavljenje ?ine Divo prikladnijim za vožnju na stazi u usporedbi s Chironom.
Pokre?e ga 8,0-litreni W16 motor s ?etiri turbopunja?a koji može proizvesti oko 1500 KS pri 6700/min i 1600 Nm konstantnog okretnog momenta od 2000 do 6000 o/min. W16 je povezan sa 7-stupanjskim mjenja?em s dvostrukom spojkom. Gledajte ga na djelu na stazi Swiss Hillclim za neke demo i nenatjecateljske vožnje!