Lanac marina ACI tre?e je tromjese?je završio s 41,5 milijuna kuna dobiti, što je 25,4 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a još ve?i rast dobiti od 59,2 posto – na gotovo 37 milijuna kuna ostvario je u devet mjeseci, pokazuje ACI-jevo nerevidirano i nekonsolidirano izvješ?e objavljeno u srijedu.
ACI je nacionalni sustav marina, ?ija je dobit i na razini tromjese?ja i devet mjeseci rezultat porasta poslovnih prihoda, koji su u tre?em tromjese?ju bili 15,6 posto viši nego lani i iznosili 103,4 milijuna kuna.
To je ujedno oko polovice ukupno ostvarenih poslovnih prihoda ACI-ja u devet mjeseci, koji su iznosili 201,4 milijuna kuna što je gotovo 18 posto više nego u istom razdoblju 2021. godine.
Ove su godine rasli i poslovni rashodi, na 62,7 milijuna kuna u tre?em tromjese?ju s lanjskih 56,2 milijuna kuna, dok su na razini devet mjeseci porasli na 156,4 milijuna kuna sa lanjskih gotovo 142 milijuna kuna.
Najviši prihodi u povijesti
Komentiraju?i poslovanje, iz ACI-ja kažu da su prihodi ostvareni u devet mjeseci ove godine najve?i u gotovo 40-godišnjoj povijesti tvrtke, iznose?i pritom podatak o 194,7 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je 17 posto više nego lani.
Rast prihoda od prodaje ostvarile su gotovo sve ACI-jeve marine, a najve?i od 13,7 milijuna kuna bio je u ACI marinama Kor?ula, Split, Palmižana i Milna, ?emu je više od 50 posto ukupnih prihoda od prodaje ostvareno u ljetnoj sezoni, odnosno od srpnja do rujna.
Iz ACI-ja iznose i da su u prvih devet mjeseci ove godine u marine uložili gotovo 52 milijuna kuna, od ?ega najviše u rušenje gata I, izgradnju obalnog zida i rekonstrukcija infrastrukture u ACI marini Dubrovnik te u rekonstrukciju sidrenih sustava u ACI marini Trogir, dok su u tijeku radovi na implementaciji optimiziranog sustava upravljanja parkiralištem u ACI marinama Jezera i Pomer.
“Investicije su pove?ale kvalitetu usluge kao i sigurnost plovila i gostiju u marinama, a osim toga na rast prihoda od prodaje utjecala je i stabilizacija epidemiološke situacije te posljedi?no pove?an broj nauti?ara. Politikom prodajnih cijena uspješno su kompenzirani negativni utjecaji poskupljenja energenata i ostalih troškova, pri ?emu je najve?i rast bio kod usluga dnevnog i godišnjeg veza s udjelom od 75 posto u ukupnom pove?anju”, isti?u iz ACI-ja.
Tome dodaju da je prihod od dnevnog veza pove?an 35 posto.
U situaciji ekonomske nestabilnosti svjesni su, naglašavaju, važnosti brige za zaposlene i zadržavanja radnih mjesta te osiguravanja što boljih uvjeta za njih, a izvrsni rezultati u sezoni omogu?ili su jednokratne nagrade i pove?anja pla?e za sve radnike u kolovozu i rujnu.
“U tijeku su i pregovori sa sindikatima kako bi postigli dogovor oko pove?anja prava radnika, odnosno uskla?enja pla?a s trendovima na tržištu i trenutnim inflatornim pritiscima, a sve uz zadržavanje financijske stabilnosti tvrtke”, poru?io je predsjednik uprave ACI-ja Kristijan Pavi?.
Najavljuje i daljnji razvoj poslovanja, te sudjelovanje u projektima “Koridor mobilnosti s nultom emisijom – Sjeverni Jadran” koji je poseban oblik me?unarodne suradnje predvi?en Hrvatskom strategijom za vodik do 2050. u ?emu se predvi?a sustav smješten unutar više država regije koji povezuje proizvodnju vodika, transport i krajnju uporabu.
ACI se prijavio na natje?aj za to i provodi daljnje aktivnosti za realizaciju projekta, a kako se u njihovim marinama viju i Plave zastave kao znak ?isto?e i brige o moru, iz te tvrtke za sebe kažu i da postaju “predvodnik zelene tranzicije u Hrvatskoj”.
Navode i da im je klju?ni strateški projekt budu?a ACI marina Rijeka, za ?iju je gradnju u procesu isho?enje lokacijske dozvole, koja je i preduvjet za potpisivanje ugovora o koncesiji.
HINA