TOTALNI NERED NA TRŽIŠTU AUTOOSIGURANJA! Nije normalno da HR serviseri od istih osiguravatelja za sat rata dobivaju 120 kuna, a u Njema?koj im ispla?uju i 2000 kuna, u Sloveniji 750 kn. ?im se prije?e granica vrijede druga pravila.
Sat rada u HR osiguravatelji pla?aju 16,5 x manje nego u Njema?koj, 7 x manje nego u Sloveniji, a nagodbe koje EU ne poznaju poti?e fušere i sivu zonu gdje država godišnje gubi ogroman novac, a legalni biznis je zato?enik fušera i sive zone.
Podatak da jedni te isti osiguravatelji majstorima sat rada u Hrvatskoj pla?aju 16, u Njema?koj 200, a u susjednoj Sloveniji i 90 eura je zastrašuju?i! Kako je mogu?e popraviti ošte?eni automobil kad je cijena rada tako niska?
Neregulirano tržište, fušeraji, nagodbe, siva zona…, doveli su do totalnog urušavanja sustava osiguranja automobila. Vjerovali ili ne, na gubitku su svi. I ne samo oni koji žele da im nakon prometne nezgode osiguravatelj samo vrati karambolirani auto u stanje u kojem je bio, ve? i država. Zbog nagodbi koje ne poznaje civilizirani svijet Država godišnje gubi i više od 92 milijuna kuna.
Dr. sci. Boris Podobnik govoriti ?e i puno više o navedenome 3. studenoga na !. Konferenciji Hrvatske udruge auto struke. Prema njemu, a i prema svim boljim poznavateljima svijeta auto osiguranja, ovakvo je stanje neodrživo. I krivci nisu jedino osiguravatelji, ve? ponajprije sustav koji im je omogu?io lov u mutnom, sustav koji je u suštoj suprotnosti s europskim standardima.
Bilo je za o?ekivati kako ?e se i na ovom polju približiti EU normama, no bez obzira što je prošlo i više od tri desetlje?a od osamostaljenja, hrvatski sustav kasko osiguranja, a još više onaj obaveznog osiguranja više nalikuje na standarde koji su vrijedili u Jugoslaviji, nego što vrijeme u Hrvatskoj.
Brojni su problemi koji mu?e ošte?enike u prometnim nezgodama, koji ne poznaju dobro propise i koji pristaju na svakojake dosjetke osiguravatelja koji se na sve mile i nemile na?ine trude otklanjati odštetne zahtjeve. Naj?eš?e posežu za nagodbama! One ?ine i više od polovine svih štetnih zahtjeva.
Naoko je to u redu, ali nije. Nigdje toga nema i svojevrsni smo simbol „dogovaranja u mutnom“. Ošte?enici pojma nemaju da nisu samo osiguravatelji ti koji procjenjuju štetu. Oni ne znaju da nigdje u Europi, izuzevši u Hrvatskoj morate obavezno prijaviti štetu u osiguravaju?oj ku?i, naj?eš?e ondje gdje imate policu.
I dok je u ve?ini EU država dovoljno da odete s ošte?enim automobilom u bilo koju ovlaštenu radionicu, kod bilo kojeg servisera koji ima prijavljen posao i koji pla?a porez, u nas su osiguravatelji nametnuli monopol na taj posao. Naravno, sve kako bi kontrolirali konce ovog biznisa.
Hrvatska su izmišljotina nagodbe. One osiguravateljima omogu?avaju da se izvuku iz odštetnih zahtjeva sa što manje financijskih davanja te posredno izazivaju sijaset problema. Ošte?enici u pravilu tada sami preuzimaju stvari u svoje ruke i dobro je ako karambolirane aute uop?e odvezu kod servisera. U ve?ini slu?ajeva takvi automobili ni ne završe kod limara, mehani?ara, elektri?ara. Ili se popravljaju u ku?nim radionicama, ili završavaju kod fušera. Sve to itekako utje?e na sigurnost, na fer tržišnu utakmicu, na porezne smicalice.
Vjerovali ili ne, ali kad osiguravatelj dogovori s ošte?enikom nagodbu, ispla?uju mu novac „na ruke“ i to bez da se pri tome obra?unava PDV. Zbog toga je i država u ogromnom minusu, a rasta?e se i sustav legalno postavljenog biznisa.
Fušeri su ovdje iznimno aktivni, a njih nitko i ništa ne obavezuje da popravke izvode ne koriste?i elementarna pravila struke. Ne koriste takvi ni obavezuju?e korištenje „licenciranih“, originalnih zamjenskih auto dijelova, nerijetko se krpa samo da bi troškovi bili što manji.
Ovo je puno ve?i problem nego što se prikazuje i zato je uloga Hrvatske udruge auto struke iznimno zna?ajna. Oni ne žele ništa drugo nego dovesti u red ovu tamnu zonu biznisa u Hrvatskoj koja generira niz nezakonitosti i nepravilnosti.
Izvor: startnews.hr