Francuski proizvo?a? vozila Renault i kineski Geely najavili su u utorak osnivanje zajedni?ke kompanije koja ?e proizvoditi benzinske motore i razvijati hibridnu tehnologiju.
Renault i Geely ravnopravno ?e dijeliti vlasništvo u novoj kompaniji koja ?e zaposliti 19.000 ljudi u 17 tvornica i tri centra za istraživanje i razvoj, objavile su kompanije u priop?enju, ne navode?i financijske pojedinosti.
Dogovor ?e biti zaklju?en idu?e godine, kada bi kompanija trebala po?eti s radom.
Renault i Geely o?ekuju da ?e njihovo zajedni?ko ulaganje isporu?ivati motore s unutarnjim izgaranjem i hibridne pogonske sklopove Nissanu i japanskom Mitsubishi Motorsu, manjem partneru u Renaultovom savezu koji uklju?uje i japanski Nissan.
Kompanija ?e imati kapacitet za isporuku oko pet milijuna motora i hibridnih sustava godišnje, rekli su.
Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo rekao je da Renault traži partnera koji bi smanjio troškove proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem, uklju?uju?i hibride.
Nije jasno ozna?ava li novi projekt po?etak bliže suradnje Renaulta i Geelyja i u razvoju razvoja benzinskih automobila, napominje Reuters, podsjetivši da ?e u EU 2035. na snagu stupiti zabrana prodaje motora s unutarnjim izgaranjem.
Renault i Geely ve? su osnovali zajedni?ku kompaniju u Južnoj Koreji.
U Europi kineska kompanija vlasnik je švedskog Volvo Carsa i ima udio u njema?kom Mercedes-Benzu.
Renault polako gasi poslovanje s motorima na unutarnje izgaranje i okre?e se elektri?nim automobilima, nastoje?i obnoviti suradnju s japanskim Nissan Motorom i nagovoriti ga da uloži u njegov novi odjel za elektri?ne automobile Ampere.
Ishod Renaultovih pregovora s Nissanom još je neizvjestan. Japanska kompanija priop?ila je da razmatra ulaganja u Ampere, ali brine je pitanje intelektualnog vlasništva, uklju?uju?i akumulatore i pogonsku tehnologiju.
Te bojazni protežu se i na partnerstvo s kineskim Geelyjem, tvrde upu?eni izvori.
HINA