VIDEO + FOTO GALERIJA! Ford Explorer je snažan plug in, sjajan spoj legendarnog trolitarskog V6 benzinca te elektromotora od 457 konjske snage. S težinom od dvije i pol tone, s baterijom od 13 kWh i autonomijom od 45 km, s kaminoskim momentom od 825 Nm, s dužinom od preko pet metara, s tri reda sjedala, s nevjerojtanom koli?inom aktivne i pasivne sigurnosne opreme, s umjerenim infotanmentom i izraženim luksuzom pokucao je na vrata ne samo onih koji maštaju o cjenovno bliskim Volvu XC 90 ili Jeep Grand Cherokeea L, ve? i o onim rasnim gorostasima.
Status vam ovaj Ford ne?e dati kao što to ?ini Range Rover, no ve?inu preostalog da i to nerijetko i u pol cijene!
U svakom slu?aju iznimno zanimljiv SUV za sve one koji si tako što mogu priuštiti.
Udoban je i prakti?an za obitelji, sasvim blizu Volvu XC 90, kaska za BMX X6 i Range Roverom po imidžu i profinjenosti, no cijena od 699.990 kuna ?ini ga iznimno zanimljivo probranoj klijenteli koja voli biti vi?ena i koja voli biti “high”. Težina od 2,5 tone, dužina od 505 cm uop?e nisu nedostaci, štoviše. Ovaj SUV je skladan, no valja pripaziti pri ko?enju pri višim brzinama, jer masa zna biti izazovna.
Sa svojih 505 centimetara duljine (gotovo 180 centimetara visine) i ina?e izražajne naravi, Explorer je najve?i osobni auto Forda u Hrvatskoj. Dulji je jedino dostavni i goropadni Ranger. Explorer je bio najavljen prije nekog vremena, ali je zbog kašnjenja, ponajpije uzrokovanim nedostatkom plemenitih metala u automobilskoj industriji, prestižni SUV odgo?en. Napokon je dostupan i hrvatskim kupcima. S cijenom od 699.990 kuna uvelike strši i to ponajprije zbog ?injenice što sli?ni automobili sli?nih performansi i dimenzija znaju stajati i preko milijun kuna. A u Fordu su donijeli i neobi?nu odluku. Nude jedan jedini ST model koji je nakrcan svom mogu?om opremom, do šiberdaha koji se proteže cijelom dužinom krova.
Kad jedan obi?an Twingo s elektri?nim pogonom stoji i preko 210.000 kuna onda je 699.990 kn postaje i prihvatljivom investicijom. Tim prije jer rije? je o sjajnom plug in vozilu koji koristi višestruko nagra?ivani V6 trolitarski agregat u kombinaciji s elektri?nim motorima. Da, dobro ste pro?itali – novi Fordov sedmerosjed je plug-in hibrid. Ili bolje re?eno, snažan plug-in hibrid. Trolitreni šestocilindri?ni motor potpomognut e-motorom sposoban je za ozbiljnu sistemsku snagu od 336 kW (457 KS) i što je još impresivnije – 825 Nm okretnog momenta! Naravno – kada ima dovoljno energije u bateriji od 13,6 kW. Ina?e, s modelom sa stalnim pogonom na ?etiri kota?a mogu?e je samo na struju prije?i do 45 km. Maksimalna brzina samo na struju iznosi sjajnih 135 km/h, no tad zaboravite na autonomomiju iz tvorni?kih podataka. Ne?e na taj na?in pre?i ni 20 km! Jednako tako zanimljiva je i krajnja brzina ovog gorostasa koja iznosi po deklaraciji 235 km/h, no neke su ga redakcije na testovima dovele i do 245 km/h.
Ford Explorer elegantan je spoj robusnih sposobnosti i sofisticirane hibridne u?inkovitosti. Precizno konstruiran Plug-In Hybrid sustav s 3,0-litrenim V6 EcoBoost benzinskim motorom, pomaže vam da preuzmete svijet u?inkovitije nego ikada. A napredni automatski mjenja? s 10 stupnjeva prijenosa s rotiraju?im kota?i?em mjenja?a osigurava da ste uvijek u pravoj brzini u pravo vrijeme. Ovo je SUV koji je namjenski napravljen da pruži nagra?uju?u dinamiku vožnje, izvanrednu kontrolu i neusporedivo vladanje cestom.
Explorer je od svih Fordovih SUV-ova najprikladniji za obitelj. S tri reda sjedala i izdašnim prtljažnim prostorom, Explorer je svestran za obitelji s puno djece i svom njihovom pripadaju?om opremom. Ve?ina ?e voza?a biti zadovoljna s osnovnim motorom Explorera—2,3-litrenim ?etverocilindrašem s turbopunja?em i 300 konjskih snag, ali hibridni, plug in pogonski sklop i twin-turbo V-6 motor od 457 KS. Unutrašnjost je iznena?ujeu?e dobro i kvalitetno izra?ena.
Iako Ford nudi mnoštvo tehni?kih zna?ajki i pomo?i voza?u, njegov cjelokupni paket i bolji je od konkurenta sli?ne veli?ine, koji jednako tako nude mo?, snagu, veli?inu, prostor, profinjenosti, poput Volva XC 90, Kia Telluridea, Hyundai Palisadea i Jeep Grand Cherokeea L. Cjenovno je tu negdje s njima, ?ak i povoljniji. Da ne pri?amo kako s cijenom od 699.990 kuna za najskuplju i najmo?niju plug in izvedbu pravi je izazov i za one najprobranije kupce mega SUV-ova i sasvim je izvjesno kako ?e se i oni najvjerniji Range Roveru zagledati u Explorera. I to ne samo zbog cijene koja mu je ovisno od opreme i modela nerijetko i dvostruko jeftinija.
Ford Explorer elegantan je spoj robusnih sposobnosti i sofisticirane hibridne u?inkovitosti. Precizno konstruiran Plug-In Hybrid sustav s 3,0-litrenim V6 EcoBoost benzinskim motorom, pomaže vam da preuzmete svijet u?inkovitije nego ikada. A napredni automatski mjenja? s 10 stupnjeva prijenosa s rotiraju?im kota?i?em mjenja?a osigurava da ste uvijek u pravoj brzini u pravo vrijeme. Ovo je SUV koji je namjenski napravljen da pruži nagra?uju?u dinamiku vožnje, izvanrednu kontrolu i neusporedivo vladanje cestom.
SNAGA PLUG-IN
Kod ku?e ili u pokretu, punjenje Explore PHEV je jednostavno. I potpuno napunjen, ima potpuno elektri?ni domet vožnje do 45 km. Kod ku?e punite za manje od 6 sati iz standardne ku?ne uti?nice. Ili, s instaliranim punite izme?u 3 sata i 3 sata i 30 minute. Explorer PHEV tako?er koristi regenerativno punjenje u pokretu, dopunjavaju?i bateriju u hodu.
No, prema prvim iskustvima, radi se o više teoretskoj brojci. Uostalom, ovaj kolos teži gotovo 2,5 tone. A to se posebno osjeti u zavojima, kada prili?no visoka karoserija (ovaj put je rije? o SUV modelu s ozbiljnim terenskim elementima i razmakom od tla od 204 mm) ne odolijeva odlu?no naginjanju, a i upravlja?ki mehanizam je više odmaknut. cesta neizravna. S druge strane, tu masu dobro sakrije kada treba vu?i od semafora do semafora! Bilo da ga uzmete kao zamjenu za SUV sa sedam sjedala ili kao ozbiljan off-roader, Explorer je napravljen da odgovara oba slu?aja. Velik, udoban i impresivan. Izvana i iza upravlja?a. Gdje prije svega impresionira svojom opremom i izradom. Svi detalji i rješenja možda nisu za svakoga – ali popis stavki standardne opreme je impresivan kao, recimo, prtljažni prostor kada se stražnja sjedala preklope. A tada mjeri ?ak 635 litara. Bit ?e potrebno podi?i teret malo više, jer je rub udaljen dobrih 80 centimetara od tla…
Što je novo za 2022. u Exploreru?
Linija Explorera sada uklju?uje novu ST-Line opremu, koja kombinira izgled ST opreme visokih performansi s u?inkovitijim V6 šestcilindri?nim pogonskim sklopom s turbopunja?em iz znane ECOTEC linije motora. Jedan je to od naju?inkovitijih, nejekonomi?nijih u najmo?nijih V6 agregata (355 KS), a ukombinaciji e elektri?nim motorima od dodanih 102 konja, prava je eksplozija. Model ST-Line krase kota?i od 20 in?a, a jednako tako i crni vanjski detalji i oznake.
Kabina tako?er ima izgled usmjeren na performanse, s presvlakama od umjetne antilop kože s crvenim šavovima, sportskim upravlja?em i zaštitnim plo?ama dovratnika s logom ST-Line.
Interijer, udobnost i teret
Kabina Explorera je funkcionalna i udobna – barem za one u prva dva reda. Straga je odraslima ve? teže, no djeca nemaju poteško?a. Razmumljivo, jer konfora na zadnjoj klupi baš i nema. Ulazak u standardni tre?i red prili?no je jednostavan zahvaljuju?i mehanizmu koji pomi?e sjedalo drugog reda pritiskom na gumb. Me?utim, kada se vrate tamo, starija djeca i odrasli ?e uvidjeti da je sjedalo preblizu podu da bi bilo udobno. Rivali kao što su Chevrolet Traverse i Volkswagen Atlas pružaju više udobnosti u tre?em redu. Lako je smjestiti i ?etiri ru?na kofera iza Fordovog tre?eg reda, a ako polegnete sva stražnja sjedala u Explorer možeta “nakrcati” ?ak 31 torbu.
Ford Explorer je projektiran od temelja za pouzdanost i profinjenost. Ima mjesta za udobno sjedenje do sedam osoba. A sa svim spuštenim sjedalima imat ?ete pristup do 2274 litara raznovrsnog prtljažnog prostora. Preko 800 Nm okretnog momenta osigurava vam vu?u do 2500 kg. Dakle, planirate li vikend na golfu ili dugo putovanje s obitelji, nikada vam ne?e nedostajati prostora.
Svaki redak na kontrolnoj plo?i. Svaki šav na raskošnim kožnim sjedalima. Svaki materijal korišten u cijeloj kabini. Nijedan detalj nije bio premalen prilikom izrade prekrasno dovršene i svestrane unutrašnjosti Explorera. S B&O zvu?nim sustavom po mjeri i 12,3” digitalnim klasterom, plus sofisticirano povezivanje na cesti s aplikacijom FordPass. Prona?ite bilo koji izgovor da se provozate.
Infotainment i povezivost
Okomito postavljeni zaslon od 10,1 in?a dominira unutrašnjosš?u, a model je dostupan s glasovnom navigacijom kao i sustavom za zabavu na stražnjim sjedalima. Osim osnovnog Explorera, B&O stereo sustav s 12 zvu?nika dolazi standardno.
KU?NO PUNJENJE
Kod ku?e se Explorer PHEV puni oko 6 sati** iz standardne ku?ne uti?nice pomo?u isporu?enog ku?nog kabela za punjenje. Ili, za brže punjenje, izme?u 3 sata i 3 sata i 30 minuta** uz opcijski Ford Wallbox.
HVALIMO
Udobnost
Obilje prostora za putnike i teret
Prilagodljiva sjedala
KUDIMO
Samo ?e djeca stati u tre?i red
Materijali interijera mogli bi biti bolji
Odli?an spoj klasi?nog i modernog su?elja
ZAKLJU?AK
Udoban je i prakti?an za obitelji, sasvim blizu Volvu XC 90, kaska za BMX X6 i Range Roverom po imidžu i profinjenosti, no cijena od 699.990 kuna ?ini ga iznimno zanimljivo probranoj klijenteli koja voli biti vi?ena i koja voli biti “high”. Težina od 2,5 tone, dužina od 505 cm uop?e nisu nedostaci, štoviše. Ovaj SUV je skladan, no valja pripaziti pri ko?enju pri višim brzinama, jer masa zna biti izazovna.
505 sa crtom! Pet metara ameri?kog luksuza i na hr cestama – Ford Explorer, “amerikanac” u Europi! Udoban je i prakti?an za obitelji, sasvim blizu Volvu XC 90, kaska za BMX X6 i Range Roverom po imidžu i profinjenosti, no cijena od 699.990 kuna ?ini ga iznimno zanimljivo probranoj klijenteli koja voli biti vi?ena i koja voli biti “high”. Težina od 2,5 tone, dužina od 505 cm uop?e nisu nedostaci, štoviše. Ovaj SUV je skladan, no valja pripaziti pri ko?enju pri višim brzinama, jer masa zna biti izazovna
Izvor: startnews.hr